שבת , 27 אפריל 2024
זה טנדר ניסאן טייטאן - האם בקרוב יחושמל? צילום: ניסאן

הטנדר הבא מניסאן יהיה חשמלי?

רוני נאק

פרסום בעיתונות כלכלית בארה"ב יודע לדווח על מו"מ בין ניסאן לחברת סטארטאפ מתחום התחבורה החשמלית. המטרה היא לפתח טנדר פול-סייז חשמלי שלא רק יפיח רוח חיים חדשה בהיצע האמריקאי אלא גם ינסה להתמודד מול הזרם הגואה של טנדרים חשמליים מענקיות המיינסטרים פורד, GM לצד כלים מרשימים מטסלה (כמובן) וריביאן לצד רבים אחרים.

בכירים ביצרנית הרכב היפנית שוקלים לרכוש מערכות הנעה חשמליות מחברה בשם Hercules EV לשילוב בטנדר טייטן הגדול (מקביל בממדים לסילברדו אצלנו) וכן לתת לחברה גישה לחלקי רכב רבים של ניסאן הדרושים לה להמשך הפיתוח של טנדר משלהם.

על פי המקורות מדובר במגעים ראשוניים בלבד ולא בטוח בשלב זה האם אכן יתקדמו. מצד שני ניסאן, שבתחומים אחרים כבר נוכחת בזירה החשמלית מזה זמן רב, די מאחרת את הרכבת החשמלית הדוהרת בקצב עם טנדרים חשמליים גדולים רבים אחרים שכבר עליה.

זה טנדר ניסאן טייטאן – הניחוח אמריקאי לגמרי. השוק אבל נמצא אצל פורד. צילום: ניסאן

שותפויות מסוג דומה אינן חריגות בתחום. זה בדיוק הנתיב שבו פורד ו-GM בחרו כדי לקצר את הדרך לטנדרים חשמליים משלהם. פורד שפכה כ-500 מיליון דולרים בריוויאן רק לפני כשנה כדי לקבל גישה לפלטפורמה החשמלית של החברה. ל-GM יש סיכום עקרוני עצום השווה כ-2 מיליארד דולרים עם ניקולה שם תאי דלק מובילים את הפיתוח של טנדר עתיר כ"ס וטווח גדול.

ומה לגבי הצלע השלישית של "שלישיית דטרויט" ובכן ב-FCA היצרנית של RAM אשר עושה חייל בשנים האחרונות, לא משוכנעים כי יש בשלב הזה מספיק דרישה בציבור כי להצדיק (כרגע) השקעה כה גדולה בפיתוח של טנדר פול-סייז חשמלי. למרות האמור, ידוע שיש בפיתוח RAM חשמלי אבל ב-FCA מחכים לראות את תגובות השוק לפני שיעבירו שם את הפיתוח לקצב מהיר יותר.

הדיבור הוא על 1000 כ"ס, הנעה כפולה וטווח של 500 ק"מ. צילום: ניסאן

עבור ניסאן השנים האחרונות היו סופה מושלמת של צרות. מאז ההדחה הדרמטית של קרלוס גוהן החברה מתקשה להתייצב באיזון עדין בינה לבין רנו שמחזיקה עדיין במניות בחברה. בנוסף המכירות בארה"ב שכבר ב-2018 היו במגמת ירידה, נפגעו מאד ממגפת הקורונה. על פ הנתונים מכרה ניסאן מתחילת השנה עד סוף ספטמבר 19,403 טנדרים בארה"ב. זאת כשבאותם החודשים נמכרו 589,034 טנדר פורד F-150 המוביל את הסגמנט (שגם הציג ירידה של 11% ביחס לעצמו בשנה 2019).

הקיצור הזה של ניסאן לטנדר חשמלי (אם יקרה) עשוי להיות בעל משמעות רבה גם עבור החברה השלישי ב"אליאנס" של רנו-ניסאן. זו כמובן מיצובישי שהודיעה לא מזמן על היציאה מהשוק האירופאי. אבל עוד קודם כבר היו שמועות בדבר פיתוח משותף של ניסאן/מיצובישי לדור הבא של טנדרים. זאת לאור הגבלת כניסה של מנועי דיזל למרכזי ערים במערב, יהיה יותר מבטוח להעריך שנראה פיקאפ חשמלי או היברידי/נטען משותף.

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 × one =