רוני נאק
אני לא בטוח שהאנשים הטובים בראש מגדל צ'מפיון מרוצים מההקשר שבו נאמר בתקשורת "אאודי שמונה" – סוג של פרסום בחינם ואפילו לא מאייתים את השם הנכון. אז לכל האתונאים (זו אינה שגיאת כתיב) שמהדהדים תדרוכים ולא בודקים את העובדות נספר כי זה A8 (ובעברית "איי שמונה") לא "איי" כמו כשדורכים על קוץ אלא "איי" כמו אייס. וכמובן שאין דבר כזה פרסום רע והעובדה שראשי מדינת א"י (עוד "איי" רבאק) נוסעים להם בשיירות עם אאודי A8 זה די עושה כבוד ל-A. זוכרים שפעם כולם רצו לקנות וולוו כי המיניסטרים נסעו בוולוו? אז כזה נחמד.
אלא שכאן בא"י הקדושה נבחרינו לא יכולים לנסוע בסתם איי8 Aיזוטרית – והם נוסעים בגרסה הממוגנת שלה. ובישראל כמו בישראל יש פרטים רבים חסויים. אז מכיוון שאנו לא בדיוק יודעים מה המקור של המכוניות האלה – הסתמכנו על המידע שיש בחטיבת SECURITY של AUDI – זרוע רשמית של היצרנית שתפקידה למגן מכוניות למנהיגים ולכל אדם שעשוי להרגיש מאויים.
ובכן החברים בסקיוריטי של אאודי לוקחים A8L כאשר "L" זה אומר אחד מהנ"ל: ליצן, לשון, לונג – או כולן יחד. החליטו בעצמכם. תהליך ההמרה – על אמת המרה – אורך כ-400 שעות עבודה שבהן ה-"איי שמונה" מופשטת מריפודי הנאפה שלה ולוחות מיגון וחלונות מזויינים – משולבים במבנה הרכב בצורה שלא ייראו את הפחד בעיניים. המטרה היא ליצור מבצר נייד שעמיד בירי של נשק קל (בל נק"ל ראש בזה), רובי צלפים בקטרים בינונים וטווחים ארוכים, רימוני יד המתפוצצים מתחת לרצפה או צמוד לשמשה וגם ירי אוטומטי דפקטיבי היישר בשמשה. צמיגים שמסוגלים לנסוע ללא אוויר עשרות קילומטרים במהירות גבוהה.
צ'ופרים נוספים עשויים לכלול פינים פירוטכניים להסרה מהירה של דלת מעוותת שלא נפתחת, יש מערכת סינון אוויר אוטומטית עם חיישנים מיוחדים מזהים גזים לא סימפטיים באוויר (מי אכלה שעועית?), יש מערכת כיבוי אש אוטומטית, תא משוריין למערכות תקשורת ואולי ל"א – וכמובן המון אורות כחולים מהבהבים וכריזה שפשוט אי אפשר שלא לשחק בזה.
כבודה כזו שוקלת לא מעט – גם הרכב – ולכן תמצאו שם מנוע V8 כפול מגדשי טורבו עם תפוקה של מעל ל-500 כ"ס ו-80 קג"מ (בדרך כלל המנוע הזה מעדיף להיות באאודי S8 – אבל עבודה זו עבודה). צפו לכ-6 וחצי שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מירבית של 210 קמ"ש. הרבה אינרציה ללבנה במשקל של 3.9 טונות.
אנו מדברים כמובן על הדור החדש (והממש מגניב) של "איי שמונה" – והוא יצנח מהרקולס ישר לחניה שלכם במחיר הצנוע של כ-750 אלף דולרים (המחיר שבו הושקה די ב"שושו" בשוק הרוסי רק לפני כחודשיים). מכיוון שאתם כנראה ראשי מדינה אז מיסים לא יהיו כאן. בשקלים זה יוצא (לפי השער של הדולר בשבת הראשונה של הסגר השני של 3.44 שקלים לדולר אמריקני בהדפסה מהירה של טראמפ) כ-2.6 מיליון שקלים לרכב. אולי קיבלנו הנחה על כמות? רק בשביל הדיסוננס של הרוה"מ והחליפי אספר שעוד מעט למרצדס יהיה S קלאס מקבילה שם הם קוראים לזה GUARD. אבל בתכלס זה אותו הדבר – רק במרצדס עם סמל כזה, על האף, שם למעלה.
אם במקרה אתם משתעשעים ברעיון לרכוש רכב ממוגן ירי – אז אי אפשר. כי בישראל רק לכוחות הבטחון מותר – לרוה"מ ולחליפי. הטענה נגד השמיעה מילים כמו "עולם תחתון" וגם "טילי כתף". אז הכי קרוב שתוכלו להגיע לרכב כזה היא לגשת לסוכן אאודי הקרוב לביתך ולהזמין אאודי A8 לונג סדרתית שמחירה כולל אגרת רישוי עומד על 796,231 שקלים (כולל מע"מ, מס קניה ומס יוקרה).