רוני נאק
הדור החדש של לקסוס GX עוד רגע מגיע לדילרים בארה"ב והוא יוצר המולה רבה. את ההמולה אפשר לחלק לשלוש סיבות: השקה מוצלחת מאד, אופי קשוח כמו של ה-GX היוצא והסיבה השלישית הוא הקרבה הפזיולוגית הרבה לטויוטה לנד קרוזר הבא (שבתכלס גם הדור הקודם היה לנדקרוזר 150 בחליפת לקסוס מהודרת ומנוע V8). מכאן אפשר להבין של-GX עצמו יש פוטנציאל שטח טוב למדי (שלדת סולם, נעילות ו-LOW כמובן) וכי כל יכולת שטח שיש ל-GX תהיה מעט יותר טובה עם כמה נגיעות בטעם טוב שרלוונטיות ביותר גם ל…ניחשתם נכון….טויוטה לנדקרוזר 250 לכשיגיע.
• כך ייראה טויוטה לנדקרוזר החדש עם מנת שיפורי שטח
ובכן בתערוכת טוקיו חשפה חברה יפנית בשם JAOS ( ראשי תיבות של Japan Auto Service) קונספט שהוא חבילת אבזור לגרסת Overtrail בשביל הלקסוס GX550 אשר נועד להמחיש את החזון של JAOS לרכב שטח פרימיום. חבילת האבזור כוללת: פגוש קדמי, מגן גחון מאלומיניום 4 מ"מ, הגנה לכנפיים, מדרגות שהן גם מגיני סף, גגון, מגיני בוץ, ערכת מתלים עם בולמי-זעזועים מכווננים והגבהה חוקית של 2אינץ', חישוקי גלגל 18 אינץ' ועליהם צמיגי TOYO לשטח במידה 275/70R18.
חבילת Overtrail המקורית כוללת צמיגי 33 אינץ' על חישוקי 18 אינץ', מתלי KDSS אקטיביים המאפשרים מהלך מתלה ארוך יותר, נעילת דיפרנציאל אחורית, בורר מצבים לנהיגת שטח ועוד. ההנעה מגיעה ממנוע V6 בנזין כפול-מגדשי טורבו המפיק 350 כ"ס ו-66 קג"מ. נייס.