
רוני נאק
אמנם אנחנו נצטרך להמתין כשנה לדור החדש של טויוטה לנד קרוזר (סדרה 250 בשבילכם) אבל בחו"ל חברות השיפורים והקוסמטיקה כבר מתחילות לתת גז. החל משילובי חישוקים וצמיגים חדשים, עטיפות בוהקות, הנמכה לכביש או הגבהות לשטח ואפילו הסבה לסרן חי בחזית (בוידאו – הדמיה שמתחת), העולם של טויוטה לנד קרוזר מתפוצץ מאפשרויות ובעיקר מציפייה.

מערכת ההנעה ההיברידית נקראת i-Force Max והיא שונה משאר המערכות ההיברידיות של טויטה באופן שבו היא מסודרת. במקרה של הקרוזר (וגם טונדרה ורכבי עבודה אחרים), המנוע החשמלי נמצא צמוד ומאחרי מנוע הבעירה הפנימית ויחדיו הם מזינים את הכוח לשרשרת הנעה מכאנית רגילה – כלומר, תיבת הילוכים פלנטרית עם 8 הילוכים – משם הכוח עובר לטרנספר עם LOW ונעילה ומפוצל בין הסרן החי שמאחור למתלה עצמות עצה כפולות שבחזית (פלטפורמת TMGA-F בווריאציה של הקרוזר 300, טאקומה, טונדרה ובקרוב גם היילקס כל-חדש). התפוקה מרשימה ועומדת על 326 כ"ס ו-64 קג"מ.
אם המחשבה של טויוטה לנד קרוזר היברידי מדכאת אתכם – אל חדש – לפי האתר העולמי של טויוטה – שוקי מערב אירופה יזכו להנות ממנוע הטורבו-דיזל 2.8ל' המוכר אשר מפיק 204 כ"ס ו-50 קג"מ. אלא שהפעם הוא יחובר לתיבת הילוכים עם 8 הילוכים (ולא 6 כמו בקרוזר/היילקס הנוכחיים). מה שבטוח SEMA הבאה תהיה מלאה בהם.