יום חמישי , 12 דצמבר 2024
טויוטה לנדקרוזר חוזר והוא היברידי. החל ב-50 אלף דולר בארה"ב. צילום: טויוטה

טויוטה לנד קרוזר חזר והוא היברידי!

רוני נאק

הלילה טויוטה ארה"ב חשפה את הדור החדש של טויוטה לנד קרוזר – J250 – והוא מצויד (לפחות בינתיים) כפי שציפינו ביחידת הנעה היברידית. מנוע בנזין 2.4ל' ומנוע חשמלי לתפוקה משותפת של 326 כ"ס ו-64 קג"מ. ההנעה כפולה קבועה ויש גם תיבת העברה עם LOW.

המחיר בארה"ב צפוי להתחיל ב-50,000 דולרים. לפי כלל האצבע הנהוג אצלנו – כאן בישראל – המחיר עשוי אם כן להתחיל בכחצי מיליון שקלים. אלא אם היבואנית תפתיע אותנו.

מערכת ההנעה נקראת i-Force Max והיא שונה משאר המערכות ההיברידיות של טויטה באופן שבו היא מסודרת. במקרה של הקרוזר (וגם טונדרה ורכבי עבודה אחרים), המנוע החשמלי נמצא צמוד ומאחרי מנוע הבעירה הפנימית ויחדיו הם מזינים את הכוח לשרשרת הנעה מכאנית רגילה – כלומר, תיבת הילוכים פלנטרית עם 8 הילוכים – משם הכוח עובר לטרנספר עם LOW ונעילה ומפוצל בין הסרן החי שמאחור למתלה עצמות עצה כפולות שבחזית (פלטפורמת TMGA-F בווריאציה של הקרוזר 300, טאקומה, טונדרה ובקרוב גם היילקס כל-חדש).


אם המחשבה של טויוטה לנד קרוזר היברידי מדכאת אתכם – אל חדש – לפי האתר העולמי של טויוטה – שוקי מערב אירופה יזכו להנות ממנוע הטורבו-דיזל 2.8ל' המוכר אשר מפיק 204 כ"ס ו-50 קג"מ. אלא שהפעם הוא יחובר לתיבת הילוכים עם 8 הילוכים (ולא 6 כמו בקרוזר/היילקס הנוכחיים).

טויוטה לנד קרוזר חוזר והוא היברידי. החל ב-50 אלף דולר בארה"ב. העיצוב מנסה לגעת במורשת המרובעת של דגמי העבר. צילום: טויוטה

לפי טויוטה הפלטפורמה החדשה (לכל סדנאות השיפורים למיניהן – שלדה סולם שאפשר להתעסק איתה)  בעלת קשיחות משופרת ב-50% ביחס לשלדת הספגטי של ה-150. פעולת המתלים טובה יותר עם מהלכי מתלה ארוכים יותר וכן שולבו כמה מערכות משנה מודרניות שבהן ניתן למנות: מערכת היגוי חשמלית, ניתוק חשמלי למוט המייצב הקדמי כדי לקבל מהלכי גלגל ארוכים יותר, מפות ניהול מצבי שטח חדש וניטור הנסיעה בשטח (כי אי אפשר לנהוג יותר בשטח בלי אפליקציה).

טויוטה לנד קרוזר חוזר והוא היברידי. החל ב-50 אלף דולר בארה"ב. קוקפיט דיגילי כל חדש, מערכות סיוע לנהג ובטיחות אקטיבית. צילום: טויוטה

תנוחת הנהיגה גבוהה וטויוטה יישמה את מה שבלנד רובר ידעו פעם: הורידו את גובה מכסה המנוע, הורידו את הצללית של לוח המחוונים (הדיגיטלי) והרימו את המושבים – כדי לתת לנהג שדה ראיה מושלם ותחושת שליטה במרחב דרך שמשות שהן יחסית אנכיות. מבחינת הממדים אלו צמחו בכל פרמטר: האורך 492 ס"מ, הרוחב 198 ס"מ, הגובה 187 ס"מ ובסיס הגלגלים גם הוא התארך ל-285 ס"מ. מרווח הגחון הוא 22 ס"מ וזוויות המרכב מלמדות על גישה של 31 מעלות, גחון של 22 מעלות ונטישה של 22 מעלות.

טויוטה לנד קרוזר חוזר והוא היברידי. החל ב-50 אלף דולר בארה"ב. גם עם 7 מושבים. בסיס גלגלים של 285 ס"מ צילום: טויוטה

שאלת השאלות המדירה שינה מעיני רבים היא "האם יש 7 מושבים?" והתשובה היא…כן בטח שיש! יש מסך מולטימדיה דיגילי 12.3 אינץ' עם ממשק חדש – דור מערכות בטיחות חדש TSS3.0 הכולל רשימה ארוכה של מערכות סיוע לנהג ובטיחות אקטיבית (חסל סדר גרסת TS7 עם דירוג בטיחות "0").

טויוטה לנד קרוזר חוזר והוא היברידי. החל ב-50 אלף דולר בארה"ב. עוד יש תקווה שיהיה רכב מסעות מוצלח. צילום: טויוטה

 

Check Also

סוללות טבולות בנוזל קירור – קייטרהם ממשיכה להפתיע

לא. זה לא עושה קצר. סוללות טבולות בנוזל קירור שאינו מוליך עשויות להיות הפתרון לרכבים חשמליים ספורטיביים. קייטרהם בפיתוח משותף עם XING

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *