יום חמישי , 25 יולי 2024
סובארו קרוסטראק ווילדרנס מוצג בארה"ב. החל ב-32,000 דולר. צילום: סובארו

סובארו קרוסטראק ווילדרנס מושק עם פיל בחדר


רוני נאק

בתערוכת הרכב של ניו יורק חשפה סובארו צפון אמריקה את הדגם השלישי בהיצע שמקבל את חבילת אבזור השטח "WILDERNESS" שבינינו היא כמעט כל מה שבעלי סובארו חולמים עליו. הקרוסטראק היא הגרסה הצפון אמריקנית של ה-XV המוכר אצלנו וגם בישראל השם CROSSTREK מוכר דווקא כחבילת האבזור הבכירה-יותר של הדגם. זה גם הרגע לציין כי גרסאות "ווילרנדס" של הסובארו אאוטבק ושל הסובארו פורסטר – לא עשו עליה לישראל. הסיבה לכך היא ביקוש רב לגרסאות האלה בשוק היעד של אמריקה הצפונית (למרות שהיבואנית, סמלת, הסיטה את היבוא לתקינה הצפון אמריקנית), תמחור גבוה של הרכב וייתכן שגם חוסר התלהבות של היבואנית להתמודד עם גרסה קטנת-נפח-מכירות ביחס לכל האחרות (ראו סובארו אאוטבק המגיע לכאן במפרט דל ביותר) – אולי אלה כל הסיבות יחדיו שככל הנראה ידירו גם את היוקוהמה גיאולנדר של הגרסה הזו משבילי ישראל.

• JEEP במסירה מהירה וללא מקדמה!

• מבחן דרכים סובארו אאוטבק

סובארו קרוסטראק ווילדרנס מוצג בארה"ב. החל ב-32,000 דולר. מכונת השבילים שלא תראו כאן. צילום: סובארו

מה יש בו בווילנדרס הזה? כמו בפורסטר ואאוטבק תמצאו גם בקרוסטרק חבילת מיגון מרכב גדולה ובולטת – חיפויים קשיחים פגושים ידידותיים לשטח בעיצוב חדש, כנפיים נפוחות וגם מגיני סף. מרווח הגחון עולה ל-23.6 ס"מ הודות למתלים בעלי מהלך מוגדל, קפיצים ארוכים יותר ובולמי זעזועים תואמים עם כיול המתאים לגיהוץ שבילים מהיר. הרמת הגחון מעל לשטח משפרת באופן טבעי את זוויות המרכב. בחזית יש עדיין סרח עודף משמעותי בשל המבנה של הרכב ולכן השיפור מינורי מ-18 ל-20 מעלות. מאחור זווית הנטישה היא עתה 33 מעלות וזווית הבטן היא 159 מעלות – שיפור של כשתי מעלות ביחס ל-XV הרגיל.

• יכולת גרירה עד 1,587 ק"ג (ארה"ב)

• יכולת נשיאה על הגג: 700 ק"ג סטטי/80 ק"ג דינאמי

סובארו קרוסטראק ווילדרנס מוצג בארה"ב. החל ב-32,000 דולר. קוקפיט חצי דיגיטלי עם ריפודים עמידי שטח. מערך בטיחות אקטיבי מעודכן ומורחב. צילום: סובארו

מערכת ההנעה שונה – זה מתחיל ממנוע בנפח 2.5ל' (אינו משווק ב-XV בישראל) עם 182 כ"ס כפי שאנו מכירים מהפורסטר החל משנת 2019. אליו סובארו חיברה תיבת הילוכים אוטומטית רציפה הרגילה והמוכרת (לא בהכרח בקטע טוב) שנהנית מיחס העברה סופי מקוצר של 4.11:1 במקום 3.70:1 של ה-XV הרגיל. בנוסף תמצאו מערכת X-MODE דו-מצבית שאמורה – כך לפי ההודעה של סובארו – לזהות מצבים תלולים במיוחד ולהוריד את תיבת ההילוכים ליחס ההעברה הקצר ביותר של ה-CVT לאמור 4.06:1. שלנו זה אומר: "אין לנו LOW – תסתדרו". ההנעה כפולה קבועה ושלל מערכות אקלטרוניות אמונות על שמירת האחיזה, ביטול סחרור של גלגל מתנפנף באוויר והגבלת מהירות הירידה במורדות – בהיעדר LOW.

סובארו קרוסטראק ווילדרנס מוצג בארה"ב. החל ב-32,000 דולר. מתלים ארוכי מהלך, זוויות משופרות (במעט) ויחס העברה סופי מקוצר להצלת ה-CVT. צילום: סובארו

עוד נספר כי סובארו קרוסטראק ווילדרנס נהנה מכניסה והתנעה ללא מפתח, פנסי LED ראשיים, בורר מצבי נהיגה – SI דרייב, בקרת אקלים דו-אזורית, ריפודי מושבים מבד עמיד ושטיף במים, תפרים בצבע קונטרסטי, פנסי LED מאחור, מגש נשלף ואטום למים ובוץ בתא המטען. בתחום הכה חשוב של המסכים בתוך הקבינה, תמצאו מסך 11.6 אינץ' וורטיקאלי עם אנדרואיד וקארפליי אלחוטיים, טעינה אלחוטית לניידים ולוח מחוונים חצי-דיגיטלי השומר על הנופך הכפרי של הדגם. באופציות שבתוספת תשלום אפשר למצא גג שמש פנורמי, מושב נהג עם כיוון חשמלי וזכרונות, מערכת שמע מבית הרמן-קרדון עם 10 רמקולים. המחיר בארה"ב מתחיל ב-32,000 דולרים והדגם ייוצר במפעל סובארו במדינת אינדיאנה לצד האסנד (אצלנו מוכר כ"איבולטיס"), לגסי ואאוטבק.

Check Also

מבחן דרכים ריינג' רובר איווק P200

רענון מעודן מן הפנים ומן החוץ ויחידת הנעה טורבו-בנזין מעניינת החזירה אותנו לחיקו של הריינג' הקטן המעודן והרלוונטי יותר מתמיד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

seventeen + 14 =