תומר הדר
ג'יפ רנגלר JL החדש נחשב כבר כיום לסיפור הצלחה לא מעט הודות להחלטתה של FCA, החברה האם של ג'יפ לשמור על תצורת צמד הסרנים החיים ושלדת הסולם – אך גם על לוח מחוונים ותא נוסעים שיהיו דמויי מכונית פרטית, לפחות עד כמה שאפשר. אך כעת מתמודדת ג'יפ עם בעיה שונה לחלוטין: על פי פרסומים בארה"ב צפויה ג'יפ להודיע על ריקול לרנגלרים ממודל 2018 – כלומר רנגלר JL , עקב חשד לפתיחה של ריתוכים בשלדת הרנגלרים.

למעשה, במקביל הודיעה חברת ג'יפ לסוכנים על STOP SALE – כלומר על הוראה מיידית לעצור את מכירת הרנגלר JL, מכיוון שחלק מן הסוכנים מחזיקים רכבים בלתי מכורים במגרשים בהם הצטיידו מבעוד מועד. לקוחות ג'יפ בישראל יכולים לנשום לרווחה: למרות שהרנגלר החדש משווק בעולם זה זמן רב, לישראל הוא טרם הגיע ביבוא רשמי, אך מספר יחידות נוסעות בכבישי הארץ לאחר שהגיעו ארצה ביבוא אישי.

הסיבה לריקול טמונה ככל הנראה בנקודות החיבור של תושבת מוט פנהרד הקדמי לשלדה, בה עלול הריתוך להיפתח. במצב כזה המוט המייצב עלול להתנתק מהשלדה, מה שיכול לגרום במקרי קיצון לזוויות גלגול חריפות ותזוזה של הסרן שעלולות לגרום לאובדן אחיזה. למי שאינו מכיר, מוט פנהרד, או TRACK BAR כפי שהוא מכונה בארה"ב הוא מוט שמחובר בין השלדה והסרן (ברכבים שבהם מותקן סרן חי). מוט הפנרד אחראי על תנועת הסרן מעלה ומטה ובהיעדרו הסרן עלול "לשייט" ולגרום לאבדן שליטה ותאונה.