יום שלישי , 23 אפריל 2024
ריינג' רובר איווק PHEV היברידי נטען. המחיר: 415 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים ריינג' רובר איווק PHEV

רוני נאק

עם יחידת הנעה המשותפת גם ללנד רובר דיסקברי ספורט הריינג' רובר איווק מציע את האריזה היוקרתית של מותג ריינג' רובר עם חסכון מהותי בדלק לצד ביצועים טובים. יצאנו לנסיעה. ריינג' רובר איווק עבר עדכון מהותי  לפני שני שנות דגם. זה כלל פלטפורמה חדשה, בסיס גלגלים מאורך ב-3.0 ס"מ וכמובן מנועים חדשים. רכב הפנאי פרמיום שמתחילת דרכו היה נאה מאד, מעוצב ובגרסאות החזקות-יותר גם מאד מהנה לנהיגה על הכביש, זינק צעד גדול לפנים עם שיפור מהותי של תחושת האיכות בתא הנוסעים. גם הפער הטכנולוגי שנוצר, נסגר עם מערכת מולטימדיה חדשה ועדכנית, שלושה מסכים דיגיטאליים מחליפים הרבה מהמיתוג שהיה בקבינה הקודמת.

ריינג' רובר איווק PHEV היברידי נטען. יכולת השטח תישאר על הניר. בכביש דווקא נחמד. צילום: רוני נאק

מנוע והנעה

ריינג' רובר איווק PHEV מקבל הנעה כפולה קבועה דרך מנוע טורבו עם 3 צילינדרים בנפח 1.5ל' המניע את הגלגלים הקדמיים ועוד מנוע חשמלי המניע את הגלגלים האחוריים. התפוקה המשותפת עומדת על 300 כ"ס ו-54 קג"מ. למנוע הבנזין תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 8 הילוכים ואילו למנוע החשמלי אין תיבת הילוכים. כי לא צריך. סוללת ליתיום עם קיבולת של 15 קוט"ש מזינה את המנוע החשמלי ומסוגלת (על פי נתוני היצרנית) לספק טווח חשמלי של עד 55 ק"מ. הביצועים עומדים על 6.2 שניות קצרות (בניגוד לשניות ארוכות) ל-100 קמ"ש ומהירות חשמלית של עד 135 קמ"ש. שזה נחמד. עוד נחמדה האפשרות להשתמש בעמדת טעינה מהירה (מ-0 ל-80 אחוז ב-30 דק) ואם כמובן תהיה לכם עמדת טעינה בבית תוכלו לנסוע מהבית לעבודה דרך הפקקים רק עם חשמלי נקי, שקט ולא מזהם אחרי כשעה וחצי של טעינה מעמדת טעינה ביתית של 7 קו"ט.

ריינג' רובר איווק PHEV היברידי נטען. כאן עם לוח מחוונים ווירטואלי. אצלנו בגרסה היקרה ביותר. צילום: לנד רובר

נהיגה

לנד רובר בהחלט שהצליחה להקפיץ קדימה את חווית הנהיגה. תא הנהג וסביבת הנוסעים אלגנטיים מאד, עשויים היטב ומציגים חומרים מאד איכותיים למראה. גם המגע תומך במה שהעין רואה עם ריפודים נעימה מאד, וגלגל הגה שמנמן ונעים ללפיתה ביד. ההתנהלות היא מאד מוצקה ומהודקת. האיווק מעולם לא הרגיש רכרוכי אלא שילב היטב נוחות עם ההידוק המתבקש מרכב שיודע לזוז מהיר כשצריך. זה חלק מהחוויה של מותג פרימיום. ספיגת המהמות טובה והריסון מדוייק.

מחוץ לעיר מעניין לראות את שיתוף הפעולה בין המנועים בפעולה. עד 135 קמ"ש מערכת ההנעה מדלגת בין המנועים, או מפעילה את שניהם, על פי הצורף כאשר מעל ל-135 קמ"ש המנוע החשמלי מנותק לגמרי ומשאיר את הזירה למנוע הטורבו שהוא הרבה יותר יעיל במהירות גבוהה. 

ריינג' רובר איווק PHEV היברידי נטען. ידיות דלת חשמליות, עיצוב מאד נאה ומזוהה. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים לנד רובר דיסקברי ספורט

למערכת ההנעה שלושה מצבי נהיגה: הייבריד – המשלב אוטומטית בין המנועים, EV – להנעה חשמלית נקיה ו-SAVE המתעדפת את מנוע הבנזין כדי להשאיר גו'ס חשמלי לכניסה חרישית וסטיילסטית להשקה בכרך. רוב הזמן נסענו במצב "הייבריד" שהוא גם ברירת המחדש של הרכב.

כל נושא השטח הוא מאד תיאורתי כאן לטעמי. גם אם יש יומרות כאלה מצד היצרן שמשיקולי שיווק חייב להשאיר קצת אבק מהסרנגטי על דפי הלמינציה של הפרוספט המהודר. מסך טאצ' מהודר לתפעול בקרת האקלים חשוב יותר במקרה הזה מיכולת שטח בעולם האמיתי. מרווח גחון של 212 מ"מ ועומק צליחת מים של 60 ס"מ הם נתונים חביבים על הנייר אולם לא הייתי מעז להכנס לשטח קשה יותר מחניון העפר שבו הכתבה צולמה. לטבול את מערכת החשמל העניפה של הרכב הזה במעבר מים עמוק – לא נראו לי מאד אטרקטיביים למעט השעות שביליתי עם הרכב הזה.

ריינג' רובר איווק PHEV היברידי נטען. מנוע 3 צילינדרים מווברץ בעיקר כשקר צילום: לנד רובר

מה פחות

עיקרי הרג'קטים. מנוע 3 הצילינדרים רועד. זה פחות נורא ממה שנדמה לכם רוב הזמן. זה נורא ממש בהתנעה הראשונה בבוקר (דבר שיכול לקרות קילומטר-שניים מהבית). אלו לא וויברציות רחוקות ועמומות כאלה, אלא ממש נקישות שאפשר לשמוע באוזן ולהרגיש בגוף. לפחות עד שהמנוע מגיע לטמפ' עבודה. יצרן רכב אחר כנראה שהיה קורא לזה תקלה. בלנד רובר (ואני יכול לחשוב על עוד מותג אחד או יותר) מדובר ב"אופי" שעושה אותו מיוחד. מעין גרסת סוליהול לנקודת החן של סינדי קרופורד.

ריינג' רובר איווק PHEV היברידי נטען. סביבת נוסעים ותא נהג נאים ביותר. בסיס גלגלים גדול יותר וחלל עדיף מאחור. צילום: לנד רובר

גרסאות הטורבו-בנזין של איווק היו מכונות נהיגה מאד מרשימות. ה-PHEV פחות. המכונית שוקלת 220 ק"ג יותר מגרסת הבנזין 250 כ"ס וזה מורגש.

צריכת הדלק – כמו אצל PHEV אחרים – מושפעת מאד מרמת הטעינה של סוללת ההנעה. ואחרי שזו ממוצה מספר לנו מחשב הדרך על צריכה של כ-11 קילומטרים לליטר. שזה כנראה מה שתחוו בנסיעת סופשבוע ארוכה לאכול כנאפה בשוק בנצרת.

ריינג' רובר איווק PHEV היברידי נטען. המחיר: 415 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק

סיכום

ב-415 אלפי שקלים הריינג' רובר איווק הוא כלי מרשים מאד. בעיקר מדובר בחבילה שנראית נהדר מן החוץ. עם פנים הייטקי למראה ומהודר מאד בפנים. אפילו הפסיעה הקטנה החוצה שעושה מסך המולטימדיה מוסיפה לחן. יחידת ההנעה, שהיא הסיבה למפגש, היא בסדר. לא יותר מזה. בתוך העולם של לנד רובר יש לה משמעות רבה אולם מסביב יש מערכות PHEV רבות אחרות, חלקן לא במותגי פרימיום, מוצלחות וחזקות ובעיקר חלקות-פעולה יותר מזה. 

Check Also

טנדר קיה טסמן – בהסוואה

הטנדר הראשון של קיה מיועד להשקה ב-2025, עם השקה הדרגתית בשווקי מפתח כולל קוריאה, אוסטרליה, אפריקה והמזרח התיכון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

fourteen + fifteen =