יום שישי , 19 אפריל 2024
אמבראר לגסי 500 הראשון יורד מקו היצור. מטוס המנהלים החדש נכנס בנישה משלו ועם תג מחיר של 18 מיליון דולר אמור להיות תחרותי ביותר. צילום: EMBRAER

מטוס מנהלים חדש מאמבריאר הברזילאית

אמבראר לגסי 500 הראשון יורד מקו היצור. מטוס המנהלים החדש נכנס בנישה משלו ועם תג מחיר של 18 מיליון דולר אמור להיות תחרותי ביותר. צילום: EMBRAER

ענקית התעופה הברזיאלית, חברת אמבריאר (Embraer), עומדת להשיק בתחילת שנת 2013 את התוספת החדשה למשפחת מטוסי המנהלים שלה: Legacy 500. המטוס ממוקם בנישה שבין הקטגוריה של mid-size jets לקטגורית super mid-size, מיקום המאפשר לו לאיים על נתח השוק של החברות המתחרות – וססנה בראשן.

ה-Legacy 500 יכול להטיס עד תריסר נוסעים בקבינה מרווחת מאוד (בדומה למטוס ממוצע בקטגורית Super-mid-size) למרחק של עד 5,600 ק"מ, וזה יכסה את כל אירופה, מרבית אפריקה ומזרחה עד להודו ומערב סין – אם תמריאו מנתב"ג. או לחבר ערים כמו ניו יורק ולוס אנג'לס, לונדון עם דובאי, הונג קונג עם סידני. את הדרך תעשו במהירות שיוט של 0.82 מאך (1004 קמ"ש) וברום שיוט של 43 אלף רגל.

הנוסעים יוכלו להביא איתם יותר מטען, החל מציוד סקי כבד ועד אלות גולף – כל מה שיוכלו להכניס בכל מטוס אחר מקטגורית ה super mid-size; מדובר בנפח תא מטען של למעלה מ 4,200 ליטרים, כאשר רבע מהנפח נגיש מתוך הקבינה עצמה.
הנוסעים יוכלו להעזר במערכת ניהול-קבינה משוכללת שתאפשר להם לשלוט במערכת הבידור במטוס, התקשורת, התאורה, הטמפרטורה וההצללה של החלונות השונים במטוס – והכל ממקום מושבם בכורסה.
מערכת הדיחוס מאפשרת לנוסעים להרגיש כאילו הם בגובה של 6,000 רגל בלבד (כ-2 ק"מ), וזאת גם כאשר המטוס מגיע לרום הטיסה המקסימלי – 45,000 (כ-13 ק"מ). לא מעט מטוסים גדולים יותר מה Legacy 500 אינם מסוגלים לשמור את הקבינה בלחץ שלגובה נמוך כל כך – ויש לך השלכות ישירות על נוחות הטיסה והיכולת לעבוד בשעות הארוכות שבאוויר. נוסעי ה-Legacy 500 יוכלו לחוש הרבה יותר רעננים לאחר טיסה ארוכה במטוס, כשהם נושמים הרבה יותר חמצן מאלה הטסים במטוסים המתחרים.

המנועים החדישים של ה-500 הם שקטים ונקיים במיוחד. המנועים משתמשים בטכנולוגיה שמשפרת את צריכת הדלק שלהם תוך צמצום פליטות גזים רעילים ועשן. יחד עם זאת מפיקים מנועי הטורבו-מניפה מתוצרת הוניוול כמעט 3 טון דחף – כל אחד.
אז אם אתם מתעניינים בטיסה פרטית מטוס בעל טווח חוצה-יבשות, קבינה נוחה וחדשנית, אוויוניקה מתקדמת ומחירי הפעלה טובים (בדיקה כל 750 שעות), ה-Legacy 500 יהיה פתרון מעולה עבורכם. המחיר: כ-18 מיליון $ תלוי באבזור.

 

• הכתבה באדיבות LynxJet

Check Also

קדימון לקסוס GX כל חדש

האם העיצוב הזוויתי של לקסוס GX החדש מרמז על המראה של טויוטה לנדקרוזר הבא? אחרי טויוטה טאקומה וה-GX של לקסוס, רק הפראדו נותר האחרון להתחדש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

seven + thirteen =