יום שישי , 8 נובמבר 2024
חיישנים יזהו נהג תחת השפעה וימנעו את התנעת הרכב. צילום: רוני נאק

MAGNA מציגה חיישנים לזיהוי נהג תחת השפעה

רוני נאק

או טו טו, עוברת התקנה המחייבת את כל יצרניות הרכב להתקין, כסטנדרט, מערכת לזיהוי נהג שתוי או תחת השפעה. אחרי ההצהרות של GM בעניין וקידום הנושא בפרלמנט האירופאי, נראה שהקרקע בשלה כבר לחשיפה של מק"ט שבקרוב יצרני הרכב יוכלו לרכוש מספקית הענק MAGNA.

החברה הציגה טכנולוגיית זיהוי נהיגה תחת-השפעה המשתמשת במצלמות וחיישנים לרכב כדי לזהות שכרות, נמנום והסחת דעת של הנהג.

ספקית הענק MAGNA חושפתת מערכת לזיהוי נהג תחת השפעה. צילום: מאגנה

המצלמות במערכת, שלדברי מגנה נמצאות ב"פיתוח מוקדם", יזהו נמנום או שיכרון על ידי ניטור אישוני הנהג. המערכת פועלת על חיישני אינפרא אדום שפותחו על ידי חברת חיישני הגז השוודית Senseair אשר ישולבו בנקודות שונות סביב הנהג ומסוגלים למדוד את רמות האלכוהול והפחמן הדו חמצני בזמן שהנהג נושם (ללא צורך אקטיבי מצידו להשתמש במכשיר דמוי "ינשוף").

הטכנולוגיה נועדה לזהות אם ריכוז האלכוהול בדמו של הנהג נמצא במגבלה החוקית או מעלה, אמרה MAGNA בהודעה לעיתונות. זה 0.08 אחוז בכל המחוזות בקנדה ובכל מדינה בארה"ב למעט יוטה, שם המגבלה היא 0.05 אחוז.

עוד בשנת 2021 התווה הממשל בארה"ב כללים המחייבים למכור רכבים חדשים עם היכולת לזהות באופן פסיבי מתי נהגים שיכורים ולמנוע מהם לנהוג. NHTSA נדרשת להמציא את התקן הסופי עד נובמבר השנה (2024), ומשרד התחבורה האמריקני בדצמבר אמר שהוא מתחיל במאמץ לעשות זאת בפועל. לאחר החלת התקן, יהיו ליצרניות הרכב שנתיים עד שלוש להטמיע את הטכנולוגיה כמאפיין סטנדרטי בכל כלי הרכב שלהן. כלומר עד שנת 2027.

Check Also

סובארו אאוטבק מתחדש

דור כל-חדש של סובארו אאוטבק נראה באופק - עם עיצוב חדש הדומה לזה של פורסטר ויחידות הנעה היברידיות חדשות שלהוטות להכנס בין הכנפיים של ה-SUV ההיברידי הזה

2 comments

  1. מה זה תחת השפעה?

  2. יופי טופי אבל מישהו לוקח בחשבון שייקור המכוניות בגלל הוספת רכיבי בטיחות יגרום לאנשים להשתמש במכוניות יותר ישנות ופחות בטוחות?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *