יום שלישי , 3 דצמבר 2024
מי צריך יורו 6? הגרסה המבצעית של מרצדס G קלאס מוותרת על היורו לטובת עמידות. צילום: מרצדס

מרצדס G קלאס קשוח – אם יש שוק לא צריך יורו 6

רוני נאק

מרצדס חשפה את מה שנראה לנו כגרסה היותר-מעניינת של ה-G קלאס החדש. מה שמזוהה בשם קוד W464 – Rescue and Special Operations. מדובר בגרסה צבאית/מוסדית ועמידה במיוחד של רכב השדה שהפך ברבות השנים ללימוזינת בוש מלוקססת לרבים שצריכים משהו גדול ורבוע עם מקדם גרר של ארגז פעולה. 

ללא MBUX או שטיחי עור יען – תכליתי כמו שצריך. צילום: מרצדס

את מנועי הטורבו בנזין שאנו מכירים כאן מגרסת ה-AMG המשווקת בישראל, מחליף טורבו-דיזל 6 צילינדרים טורי בנפח 3.0ל' המפיק 245 כ"ס ו-60 קג"מ. זהו מנוע שאנו מכירים היטב (ואוהבים) מדגמי ה-GLE המשווקים כאן, אלא שזה עבר שינמוך קל ביכולות כדי שיוכל לנגוס בסולר מטונף כפי שסביר שימצא בחביות מאובקות שבתחנות התדלוק במזרח התיכון ובאפריקה. מה שפותח את הדרך לאפריקה למעשה טורק אותה עבור השוק האזרחי בישראל וגם באירופה או בכל מדינה המחייבת עמידה בתקן זיהון אירו-6. אם צבאות אירופה פועלים במודל דומה כמו צה"ל, הרי שגם הם "רשות רישוי עצמאית" ויכולים לרשיין לעצמם כל מיני כלים שונים ומשונים שלא בהכרח יעברו טסט גם לא במכון הרישוי הכי מפוקפק (אולי בעצם כן…). השוק הביטחוני העולמי אינו בטל בשישים ומגיע לכמה מאות אלפי כלי רכב רכים ברחבי העולם וכשברכש מעורבים תקציבי מדינה, המחירים בהתאם. לפי הערכות מחירו של ה-G בחאקי עומד על כ-200 אלף דולרים (מחיר של לנדקרוזר 200 ממוגן נגד ירי).

יפה גם בחאקי ועם צמיגי שטח וחישוקי גלגלים במידה הגיונית ושימושית. כל היכולת ללא הוואסח. צילום: מרצדס

מבחן דרכים מרצדס GLE קופה

קצת על הרכב: בהיצע שתי גרסאות מרכב: 5 דלתות וחמישה מושבים (פלוס מטען של 1 טון) או חד-קבינה ושלדה שיכול לשאת עד 2.5 טונות וזה מרשים מאד. בקונפיגורציה השלדה הלקוח יכול לבנות מאחור קמפר קטן, אמבולנס או משגר של משהו לא קטן ומונחה מאד שקולע בול ממרחק רב. בסיס הגלגלים הארוך של גרסת השלדה, 365 ס"מ בהחלט שמשאיר מקום לדמיון ולאפשרויות הרבות שמביא עימו.

חתיך גם מאחור. מרצדס G קלאס מבצעי. עם פגוש פלדה קרס גרירה ועוגנים. צילום: מרצדס

שרשת ההנעה כוללת תיבת הילוכים אוטומטית עם 9 הילוכים, טרנספר עם LOW  קצר, שני סרנים חיים וכמובן שלוש נעילות דיפ'. קפיצי סליל בכל פינה וצמיגי שטח קשוחים שומרים על הקשר עם הקרקע. עוד חשוב שתדעו כי הקבינה של ה-G הזה עמידה בפני נתזי מים, לכל הכפתורציה ממדים גדולים כדי שיהיה קל למשש אותה גם עם כפפות. פנסי החזית הם LED, יחידת הצינון של המנוע מחוזקת כדי להתמודד עם עבודה במדבר לוהט במדינות שבהן יש מדבריות לוהטים. עומק הצליחה עומד על 66 ס"מ ותוכלו לבחור בין מיכל סולר של 80 או 96 ליטרים – תלוי במשימה. והפינוק הכי גדול, חכו לזה כי זה הדובדבן, אופציה למערכת חשמל 24 וולט!

לגרסת השלדה בסיס גלגלים ארוך מאד ויכולת לשאת 2.5 טונות. צילום: מרצדס

מתחרים? כרגע יש אחד והוא די משמעותי. סדרה 70 (על גווניה) של טויוטה לנדקרוזר.

 

Check Also

סיאט לאון מציינת 25 שנים

עם מורשת מכובדת מאד גם בישראל, סיאט לאון מציינת 25 שנות שיווק וארבעה דורות למשפחתית הקומפקטית והלוהטת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *