יום שלישי , 19 מרץ 2024
מבחן דרכים מיצובישי ASX - ללא הפתעות ובתזמון הכי נכון שאפשר. החל מ-133 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים מיצובישי ASX - ללא הפתעות ובתזמון הכי נכון שאפשר. החל מ-133 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים מיצובישי ASX

דור שלישי של הדגם

מנוע 2.0ל' 150 כ"ס/20.1 קג"מ

הנעה קדמית בלבד ת"ה רציפה

קונקטד קאר תקני בכל הגרסאות

החל מ-132,900 שקלים

רוני נאק

יש פיל בחדר. פילון כזה, שאני רוצה לסלק מייד. מיצובישי ASX אינו רכב חדש – הוא חדש בישראל ומגיע אלינו אחרי עדכון ומתיחת פנים – אך בעולם הוא משווק תחת שם כזה או אחר משנת 1991. אלינו מגיע הדור השלישי של הדגם אשר החל לסובב גלגלים גלובאלית עוד בשנת 2010. השנים היו ימי השת"פ עם  PSA וקרייזלר ואלו הציגו דגמים משלהם על בסיס אותה פלטפורמה של מיצובישי. זאת – לצד הדגמים מבית ה"יהלום היפאני" כמו לאנסר, אאוטלנדר והאקליפס-קרוס שרק הושק. באופק יש כבר דיבור על הדור הבא של מיצובישי ASX אשר עתיד להיות PHEV – פלאג אין הייבריד (זאת על פי הודעה לעיתונות של מיצובישי העולמית).

• חסוך אלפי שקלים בקניית רכב חדש – גם על מיצובישי ASX החדש

 

מבחן דרכים מיצובישי ASX - ללא הפתעות ובתזמון הכי נכון שאפשר. החל מ-133 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים מיצובישי ASX – ללא הפתעות ובתזמון הכי נכון שאפשר. החל מ-133 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק

מיצובישי ASX

מדובר אם כן ברכב פנאי שמיוצר ביפן ומשתמש במכללים מוכרים לנו הישראלי היטב. השלדה היא כמו בלאנסר ואאוטלנדר, המנוע ותיבת ההילוכים גם הם מגיעים מאאוטלנדר והתפוקה עומדת על 150 כ"ס ו-20.1 קג"מ. בסיס הגלגלים הוא 267 ס"מ כאשר האורך הכללי הוא 436 ס"מ – עם מעט סרחי עודף בקצוות. על חישוקי 18 אינץ' מקוריים מתקבל מרווח גחון שימושי של 21.1 ס"מ לשטח וזוויות המרכב טובות גם הן למשימות מעבר לאספלט הסלול.

הזכרתי כבר את המנוע וזה מוריד את הכוח לגלגלים הקדמיים בלבד. אין הנעה כפולה או אופציה לכזו – לישראל מיובאת רק גרסת הנעה אחת. למעשה, כך לפי מיצובישי ישראל, אנחנו היחידים שמקבלים את מיצובישי ASX עם יחידת ההנעה הזו – בעוד ששאר השוק האירופאי "נאלץ" לנהוג בטורבו דיזל ותיבות ידניות. מערכת המתלים מורכבת תמוכות מקפרסון בחזית ומתלה רב-חיבורי מתקדם למדי מאחור – שילוב המבטיח תכונות דינאמיות טובות מאד.

מבחן דרכים מיצובישי ASX - ללא הפתעות ובתזמון הכי נכון שאפשר. החל מ-133 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים מיצובישי ASX – ללא הפתעות ובתזמון הכי נכון שאפשר. החל מ-133 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק

מבחינת העיצוב תקבלו כאן מיצובישי קלאסית כפי שהן בעשור האחרון. יש כאן שריד של הגריל הטרפזי ששלט בדור הקודם, חיפויים שחורים לכנפיים, מגן סף שחור, פגושים מובלטים ומסילות גג. מראה של SUV קלאסי. עם ידיות דלת בצבע המרכב, וקורות חלונות שחורים יחד עם נגיעות של כרום פה ושם. לא הכי יפה בעולם אבל גם לא ממש מכוער – בסדר כזה.

תא הנהג יהיה מוכר לכל מי שבילה במיצובישי בעשור האחרון. יש בו מתגים עם מק"טים וותיקים למדי ועיצוב פשוט ונהיר. שילוב נחמד של מסגרת בפיאנו שחור סביב מערכת המולטימדיה שבקונסולה המרכזי יחד עם משטחים רכים וקשים למגע לרוחב הדשבורד – קורקטי, נכון, סולידי מאד – ובעיקר נטול הפתעות (לטוב ולרע).

מבחן דרכים מיצובישי ASX - ללא הפתעות ובתזמון הכי נכון שאפשר. החל מ-133 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים מיצובישי ASX – ללא הפתעות ובתזמון הכי נכון שאפשר. החל מ-133 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק

מאחור המצב מזהיר פחות. מפל איכות החומרים ניכר מאד ליד ולעין. הכניסה למושבים שמאחור היא דרך מפער גבוה אך צר יחסית והישיבה שם נוחה, מרווחת וזקופה. אולם הסביבה של הנוסעים מאחור פלסטיקית למגע ואפרורית למראה – אפילו ברמת הפרימיום בה נהגתי.

ואם כבר מדברים על פרימיום חבילת האיבזור המוצעת מרשימה מאד: גג שמש פאנוראמי (לא נפתח) עם תאורת אווירה LED, דיפוני דלתות דמויי עור, מושבים מחומר שקוראים לו "גרנד לוקס", תפרים בולטים וחימום למושבים הקדמיים. פריטים כמו בקרת אקלים, מצלמת רוורס, חיישן גשם ועוד רשימה ארוכה של פריטים משותפים לרמות האיבזור האחרות – מפרט מלא להורדה

מבחן דרכים מיצובישי ASX - ללא הפתעות ובתזמון הכי נכון שאפשר. החל מ-133 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים מיצובישי ASX – ללא הפתעות ובתזמון הכי נכון שאפשר. החל מ-133 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק

נהיגה במיצובישי ASX  החדש

אהבתי מאד את תנוחת הישיבה. גבוה, שדה הראיה לכל כיוון נהדר, ורואים את מכסה המנוע כמו בג'יפים הגדולים. רק מהישיבה תקבלו ב-ASX חוויה אחרת. הכל נופל ליד בדיוק כמו שצריך – בלי התחכמויות – ויוצאים לדרך. המנוע הזה שברגיל מזיז אאוטלנדרים צריך להתמודד כאן עם 1.4 טון בלבד. וזה עושה את ASX לזריז למדי בתנועה העירונית ומחוץ לכרך. הזריזות מגיעה עם שאון מנוע נוכח למדי – בעיקר בתאוצה חזקה – כשה-CVT אותה תיבת הילוכים רציפה מחזיקה את המנוע בסל"ד גבוה.

מבחן דרכים מיצובישי ASX - ללא הפתעות ובתזמון הכי נכון שאפשר. החל מ-133 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים מיצובישי ASX – ללא הפתעות ובתזמון הכי נכון שאפשר. החל מ-133 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק

עבודת המתלים בעיר טובה למדי – והנוחות אפילו עם צמיגים בחתך 55 – יותר מסבירה. ספיגת המהמורות הקטנות מצויינת והקבינה נקיה מקרקושים או ציוצים. מחוץ לעיר אפשר לשייט על 100 קמ"ש מתחת ל-2000 סל"ד. רעשי רוח נוכחים כבר מ-110 קמ"ש ומתגברים מאד עם העליה במהירות. תיבת CVT לא מאד זריזה בתאוצות ביניים, ומחייבת שימוש במצב "ספורט" כדי לעלות עוד 1000 סל"ד (ועוד קצת רעש) כדי להטיס את הג'יפון היפני לפנים. גם בקצב נמרץ ועל כביש מפותל ה-ASX הוא בסדר. לא עושה שום דבר רע ומרוסן היטב על ידי מערכת המתלים שמתחילה לגלות את קצה היכולת שלה רק בתנאי נהיגה אגרסיביים ממש. לא משהו שבנהיגה רגילה תגיעו אליו.

בשטח המעטפת של מיצובישי ASX מוגבלת למדי. לטובתו פועלים מרווח גחון טוב, זוויות מרכב נכונות ומתלים האוחזים את הבטן הרכה גבוה מעל לשבילים. אולם ללא הנעה כפולה – היישומים מעבר לדרך קק"ל כבושה ומסודרת מוגבלים למדי. ובכל זאת, אפשר לנדוד למשל לדרך נוף הכרמל שם צילמתי – ללא חשש מפגיעת גחון או פגוש.

מבחן דרכים מיצובישי ASX - ללא הפתעות ובתזמון הכי נכון שאפשר. החל מ-133 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים מיצובישי ASX – ללא הפתעות ובתזמון הכי נכון שאפשר. החל מ-133 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק

ולא שכחתי את זה

מיצובישי ציידה את ה-ASX ב-7 כריות אוויר, מערכות בקרת משיכה ויציבות וגם מערכות בטיחות מתקדמות כמו התראה על סטיה מנתיב, החלפת אורות גבוהים אוטומטית, ובלימת חירום אוטונומית. וזה תקני בכל רמות האיבזור.

בנוסף תקבלו גם את מערכת קונקטד קאר שכלמוביל פיתחה כאן בישראל והיא לטעמי מהמערכות המקומיות הטובות יותר שיש. זו מערכת סגורה אשר כוללת ניווט כביש ושטח, רדיו אינטרנטי, ממשקים לסמאטפון, WIFI בתוך הרכב ועוד אפליקציות מידע ושירות שימושיות. בשנה הראשונה כחלק מהעסקה ובהמשך במנוי של 140 שקלים לשנה – שווה.

צריכת הדלק – נקודה כאובה. בשיוט רגוע בינעירוני תגיעו לכ-12.0 עד 12.5 קילומטרים לליטר. בתוך העיר או בשטח זה יורד לכדי 7.5 ק"מ/ל' – כך שתוכלו לצפות לממוצע צריכת דלק של כ-9.5 עד 10 ק"מ לליטר. צמא למדי ולא מיישר את הקו עם המקובל כיום בסגמנט.

מבחן דרכים מיצובישי ASX - ללא הפתעות ובתזמון הכי נכון שאפשר. החל מ-133 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים מיצובישי ASX – ללא הפתעות ובתזמון הכי נכון שאפשר. החל מ-133 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק

סיכום

בשתי מילים: אין הפתעות. מיצובישי ASX הוא כל מה שמכונית מיפן צריכה להיות. תכליתי ועושה את העבודה. ללא גינונים של לוח מחוונים ווירטואלי, מפות ניהול מנוע משתנות או ניתוקי צילינדרים תוך כדי תנועה. ה-ASX הוא תלכיד של חלקים מוכרים ומוכחים שעובדים יחד נהדר וישרתו את בעליו בנאמנות במשך שנים. כמו שפעם אמר לי מישהו לגבי הציפיה שלו ממכוניות: "כשאני יורד בבוקר לאוטו אני רוצה להיות בטוח שיתניע" – אז זה זה. חייב לציין לטובה את השילוב של מערכות הבטיחות המתקדמות יותר כפריט תקני וכן את השילוב הגורף של מערכת קונקטד בתוך החבילה הזו. ואחרי שהכל נאמר ונשרפו שני מיכלי דלק – אנו נותרים עם הצעת מכר טובה למדי – מחיר בסיס של 133 אלפי שקלים או 143 אלפי שקלים לגרסת הפרימיום בה נהגנו.

Check Also

הביטוח ממשיך להתייקר בחדות

הפעם הטבלה של WOBI ממשיכה להראות את מגמת ההתייקרות המהירה של עלות הביטוח למכוניות שבכבישים. בעתיד גם החשמליות יצורפו

6 comments

  1. נסעתי בה לנסיעת מבחן והיתאהבתי

  2. רכשתי בינואר 2018 את ה ASX ואני מאוד מרוצה קבלתי רכב יפני אמין שיושב טוב על הכביש זריז לטעמי שישה בו את כל המרכיבים והתוספות של רכב חדש והנהיגה בו כפית ונוחה במחיר של פרייווט חדש , והנסיעה בו בטוחה ומהנה,והתצרוכת דלק רגילה ולא חריגה. ממליץ מאוד .

  3. חיליק וינשטיין

    קובי
    במה אתה נוסע יום?

  4. רכב מעולה פשוט ונוח
    אבל איכות צבע מזעזעת כאילו צבעו במיכל צבע חד פעמי של 10 שקלים
    וגם צמיג קדמי נשחק בדפנות לגמרי אחריי 10.000 ק"מ כאילו קנייה של רכב ממשחטה בשטחים
    למוסך אין הסבר

  5. צריכת הדלק גבוה מאוד בהשוואה לרכבים אחרים

  6. ישראל שפרבר

    איכות חומרים נמוכה בקטגוריה. צריכת דלק איומה!!!! מאחור כניסה צרה, איבזור מינימליסטי…רכב אמין , ביצועים סבירים+…חווית נהיגה כמו בטנדר משנות ה – 70……באותו הכסף חפשו משהו אחר!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

16 − sixteen =