יום שישי , 26 אפריל 2024
Audi RS e-tron GT - רק 1,165,000 שקלים וכל היופי הזה שלכם (הכביש בתוספת תשלום). צילום: אאודי

אאודי חשמליות בישראל – בערך

רוני נאק

צ'מפיון יבואנית אאודי לישראל הודיעה היום על תחילת השיווק של שני דגמים חשמליים חדשים. הראשון והמיינסטרימי, יחסית לאאודי, הוא ה-Q4 ETRON החולק את פלטפורמה MEB עם עוד פלאטורה של דגמים ממותגי פלאנט VW.

אאודי Q4 איטרון ספורטבק – ראנאבאוט עירוני עם וואסח של אאודי. החל ב-290 אלפי שקלים. צילום: אאודי

ה-Q4 e-tron ישווק בשתי גרסאות מרכב, קלסית וספורטבק. זהו רכב קומפקטי אורבני בתצורת SUV, עם עיצוב שלפי אאודי הוא "אמוציונלי" ונועד ליצור רגש בקרב מי שחוזה בפלא הזה. אאודי Q4 היא חשמלית מהדור החדש (שזה אומר על פלטפורמה חשמלית ייעודית בניגוד לאדפטציה של פלטפורמת ICE). נתוני היבואנית מלמדים על טווח נסיעה של עד 521 ק"מ (WLTP), ביצועים סבירים ומפרט ברוח המותג שמטרתו ליצור תחושת איכות אצל מי שיהיה, או תהיה, מספיק בר מזל לשבת בו. ה- Q4 e-tron מונע במנוע חשמלי עם הספק של 150kW (204 כ"ס)  וסוללה בקיבולת 77 kWh. הנעה כפולה, קוואטרו במיטב המסורת של אאודי, אין כאן.

אאודי Q4 איטרון ספורטבק – מהזווית הזו זה נראה פחות כמו ID.3. החל ב-290 אלפי שקלים. צילום: אאודי

הביצועים כאן עוסקים ב-8.5 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מירבית של 160 קמ"ש.

מחיר ה-Q4 e-tron  Audi מתחיל ב-290,000 ₪, ומחירו של ה-Audi Q4 e-tron SB החל ב- 315,000 ₪. חבילת אבזור בשם Tech Pack תוסיף עוד 27,900 ₪, וזו כוללת תצוגה עילית, מערכת שמע מוגברת, מצלמות 360 מעלות, פנסי LED מטאריקס ועוד.

צ'מפיון היבואנית מתחילה מהיום ללקט הזמנות ל-Q4 החשמלית בעוד שהאספקה צפויה ("בלי נדר" לפי בכירי אאודי) להיות ברבעון השני של 2022.

Audi RS e-tron GT – תכל'ס. וואהו! . צילום: אאודי

בינתיים אם לא בא לכם לחכות אולי תעדיפו חיה מסוג אחר לגמרי. e-tron GT ו-RS e-tron GT. דגמי ה- GT מציעים את הפרשנות של Audi לתחום הגראן טוריסמו עם המון כוח וכמו שאמר דובר אאודי: "ביצועים מהדהדים" שזה לא הכי ברור למה התכוון. אולי אתם יודעים. בכל מקרה העיצוב מרהיב ללא כל ספק ויש גם הבטחה לחווית נהיגה ספורטיבית לא מעט בזכות ערימות של טכנולוגיה כמו מתלי אוויר אקטיביים, היגוי והנעה לכל ארבעת הגלגלים ועוד. בכל זאת ה-GT חולקת פלטפורמה עם פורשה טייקאן החשמלית ואף מוסיפה עליה הנעה כפולה (שזה אומר פחות שמחה בזנב אבל יותר מהירות והתנהגות בטוחה יותר להמונים). ה- e-tron GT מפנק את שיפולי הגב עם מנוע חשמלי 469 כ"ס בעוד של גרסת ה-e-tron GT RS  הספק של 590 כ"ס. בימים שבהם 0 ל-100 קמ"ש הפכו לחזות הכל נספר לכם על 4.1 שניות ל-100 קמ"ש ל-GT הרגועה ו-3.3 שניות למהדורת ה-RS שעושה זאת במצב BOOST ועם 84 (נקודה 7 לא לשכוח) קג"מ.

Audi RS e-tron GT. נראה טוב גם בנס הרים. צילום אאודי

מחיר ה- e-tron GT  Audi מתחיל ב-765,000 ₪, ומחירו של ה- Audi RS e-tron GT יתחיל ב- 1,165,000 ₪ (ובמילים: מיליון מאה שישים וחמישה אלפי שקלים).

כך או אחרת מדובר בהחלט בכלי רכב מרהיב – באופן הסובייקטיבי ביותר.

נהגנו באאודי ETRON

אם חששתם לרגע מה יעלה בגורלה של ה-ETRON ההיא שהחלה את הכל (אי שם ב-2018 כשבמעבדה בווהן רק החלו בתיגבור הוירוס) – אל חשש. הדגם הזה ששווק אצלנו בהצלחה רבה ומצא מקום של כבוד בעמודי "יד 2", ימשיך להופיע בהיצע של היבואנית בשתי גרסאות המרכב שלו וכשהוא מסמן את ראש האשלון של דגמי ה-SUV של המותג. דגמים שמ-Q2 ועד Q7 מכסים פחות או יותר את כל הבסיסים.

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

5 × three =