יום שישי , 26 אפריל 2024
טויוטה טאקומה SR5 בקונספט אוברלנד. אפשרי גם עם היילקס. צילום: טויוטה

טויוטה טאקומה מוכנה למסע


רוני נאק

רק אם במקרה הגעתם ממש הבוקר מכוכב אחר, או שהסתתרתם באיזו מערה בהרי אינדו-כוש, אינכם מכירים את הנהירה של רבים לצאת לשטח. הגל הזה לא רק שרוקן את מחסני הערובה של היבואנים מרכבי 4X4 אמיתיים אלא אף הביא לזינוק מטאורי במחירים של 4X4 משומשים. התופעה הזו לא פסחה גם על עולמות הקמפינג שנהנים מעליה דרמטית בדרישה לכל דבר שקשור למחנאות ואאוטדורס. לכן זה לא פלא שבתערוכת SEMA ראינו המון קונספטים לרכבי מסעות או כפי שהמבינים קוראים להם "אוברלנד". כלי רכב המאפשרים לבעליהם לברוח להרים, או למדבר, לכמה ימי התאווררות, רצוי באיזורים ללא קליטה בסלולר.

טויוטה טאקומה SR5 בקונספט אוברלנד. אפשרי גם עם היילקס. צילום: טויוטה

אחד הקונספטים האלה, מגיע מטויוטה ומתבסס על אחד מחביבי המערכת, טנדר טאקומה (בנדוד אמריקאי של ההילקס שלנו וטיפונת יותר גדול ממנו – מגיע לישראל בטפטופים דרך ערוצי היבוא המקביל). בישראל המלך של הטנדרים הקטנים הוא איסוזו דימקס אבל בארה"ב טויוטה טאקומה מובילה את מכירות הסגמנט מזה 16 שנים רצופות והיא עושה זאת בעיקר בזכות עמידות ואמינות וגם יכולת מוכחת בשטח. לטובת התערוכה חברה טויוטה ארה"ב עם סדנת שיפורים ביוטה בשם Cruiser Outfitters עם משימה ליצור רכב אוברלנדינג רב-יכולת אבל גם במחיר נגיש – במקרה הזה על בסיס גרסת SR5 של הדגם ולא TRD PRO. זה קל מאד ליצור קונספט מרשים כשאין מגבלת תקציב אבל בעזרת תכנון מוקפד סביב מערך היכולות הטבעי של הטאקומה יצר את מה שרואים עתה בצילומים.

טויוטה טאקומה SR5 בקונספט אוברלנד. אפשרי גם עם היילקס. צילום: טויוטה

העבודה מתחילה עם סט מתלים של אולדמן PB-51 היוצרים הגבהה של 3.0 אינץ'. לבולמים מיכל חיצוני שהוא חיוני כדי לשמור על פעולה עקבית, תחת עומסים, בשטח ולאורך זמן. משולש המתלה הקדמי-עליון הוחלף ליחידה מחוזקת וכך גם קסטת קפיצי העלה מאחור. כל זה כדי לשמור על הגיאומטריה המקורית של המתלים ועל האיזון של הרכב תחת משקל. על הקשר עם השטח ממונים צמיגי גודייר 285/70R17 על חישוקי 17אינץ'.

טויוטה טאקומה SR5 בקונספט אוברלנד. אפשרי גם עם היילקס. צילום: טויוטה

אי אפשר לצאת לשטח ללא מיגון ראוי וזה מתחיל בחזית עם פגוש פלדה של ARB עם פנסי ערפל וממנו מציצה כננת WARN 10-S. הפגוש האחורי גם הוא מפלדה ותומך במנשאי גלגל וג'ריקן על צירים סובבים. חבילת מיגון מלאה לגחון ולסף עם יכולת לשאת משקל ולהשתמש בהייליפט. בתחום החילוץ יש תושבות לשפאלות מקסטראקס, הייליפט, את חפירה ואף גרזן. קשה להחמיץ את השנורקל – הוא בהחלט שם.

טויוטה טאקומה SR5 בקונספט אוברלנד. אפשרי גם עם היילקס. צילום: טויוטה

אין מגבלת תקציב? לכו על ג'יפ גלדיאטור רוביקון

מערך של מגירות אלומיניום נשלפות, אוהל גג, מקרר/מקפיא אחראי לתנאי השירות הנוחים בשטח. כשתצאו ממנו יש כמובן גם מדחס אוויר ייעודי של ARB לניפוח הצמיגים בחזרה ללחץ האוויר הבטוח לנהיגה בכבישים.

ולמה בחרנו דווקא ברכב הזה מכל הגודיז הרבים שיש ב-SEMA? מכיוון שהוא בעינינו הקרוב ביותר למשהו שניתן לבצע גם כאן – עם ספקים מקומיים ועל בסיס היילקס לא בהכרח חדש או אפילו דימקס.

טויוטה טאקומה SR5 בקונספט אוברלנד. אפשרי גם עם היילקס. צילום: טויוטה
טויוטה טאקומה SR5 בקונספט אוברלנד. אפשרי גם עם היילקס. צילום: טויוטה

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 + twelve =