יום שלישי , 16 אפריל 2024
טויוטה ראב 4 חדש. עם שלדה, מנועים ומראה חדשים. בישראל ב-2019. צילום: טויוטה
טויוטה ראב 4 חדש. עם שלדה, מנועים ומראה חדשים. בישראל ב-2019. צילום: טויוטה

טויוטה ראב 4 חדש

רוני נאק

עם תום תקופת המתנה ארוכה למדי, טויוטה חושפת בתערוכת ניו יורק את הדור החדש וה"קשוח" יותר של טויוטה ראב 4. טויוטה ראב 4 המקורי (ראשי תיבות של recreational activity vehicle) היה בריה קלילה למדי בעלת מרכת שתי דלתות והנעה כפולה, אך מאז אותם ימים עליזים בשנות ה-90 הלך טויוטה ראב 4 ותפח ובדרך זכה לשלל גרסאות חדשות בעלות הנעה היברידית וגם ללא הנעה כפולה. כעת, בדור החדש טויוטה "מיישרת קו" מבחינה עיצובית עם אחיו הקשוחים כדוגמת טויוטה פוראנר.

• חסכו אלפים בקניית רכב חדש – 16,400 שקלים הנחה על קיה ספורטאז' 

 

טויוטה הראב 4 החדש מבוסס על פלטפורמת TNGA של טויוטה, אותה פלטפורמה גמישה עליה מבוססת בין היתר גם טויוטה פריוס החדשה,המאפשרת לדגם החדש להתבסס על בסיס גלגלים ארוך בכ-2.5 סנטימטרים מזה של הדור היוצא, למרות שהטויוטה ראב 4 קצר מן הדור הקודם בכ-0.7 סנטימטרים.

טויוטה ראב 4 חדש. עם שלדה, מנועים ומראה חדשים. בישראל ב-2019. צילום: טויוטה
טויוטה ראב 4 חדש. עם שלדה, מנועים ומראה חדשים. בישראל ב-2019. צילום: טויוטה

לפי טויוטה, השימוש בשלדת TNGA הופך את טויוטה ראב 4 החדש לקשיח ב-57% מן הדור הקודם-מה גם שמדובר ברכב הראשון של טויוטה שמבוסס על פלטפורמת TNGA ומקבל מערכת הנעה כפולה, המבוקרת על ידי מחשב שמאפשר העברה של עד 50% מכוח המנוע אל הציר האחורי.

טויוטה ראב 4 חדש. עם שלדה, מנועים ומראה חדשים. בישראל ב-2019. צילום: טויוטה
טויוטה ראב 4 חדש. עם שלדה, מנועים ומראה חדשים. בישראל ב-2019. צילום: טויוטה

במפתיע,טויוטה אינה ממהרת לחשוף נתונים אודות מערכת ההנעה ובעיקר אודות ההספקים-ומסתפקת לעת עתה בציון העובדה שטויוהט ראב 4 ישווק בעולם בגרסאות בעלות מנועי 2.0 ליטרים המשודכות לתיבה אוטומטית בעלת שמונה מהירויות-וכמובן בגרסה היברידית המבוססת על מנוע בנפח 2.5 ליטרים המשודך לתמסורת CVT. לפי טויוטה, ראב 4 החדש יוצג באירופה לקראת תחילת 2019, משמע ככל הנראה נפגוש בו בישראל בשנה הבאה.

טויוטה ראב 4 חדש. עם שלדה, מנועים ומראה חדשים. בישראל ב-2019. צילום: טויוטה
טויוטה ראב 4 חדש. עם שלדה, מנועים ומראה חדשים. בישראל ב-2019. צילום: טויוטה

Check Also

נתפס: יונדאי איוניק 6 N

מעל 600 כ"ס, צלחות בלימה 400 מ"מ, מפשקי גלגלים רחבים יותר - יונדאי איוניק 6 N - נתפס בניסויים דינאמיים על מסלול הנורבורגרינג שליד מרכז הפיתוח של יונדאי אירופה

One comment

  1. למה לא רושמים מחירים ???? לדוגמה אני מעונין ברכב טויוטה אך לא כותביל מחירים,מדוע!!!!!!!??

להגיב על נהרי מוחמד לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 − 2 =