יום ראשון , 28 אפריל 2024
שלושה מותגי פרימיום יפניים מתחילים פעילות באותו שבוע. תוכלו כבר להזמין מאקספנג, ניאו ו-זיקר. המחיר גבוהים מאד. צילום: אקספנג

XPENG ,NIO ,ZEEKR מכוניות חשמליות חדשות בישראל

רוני נאק

זו הפכה לסופה המושלמת של תזמון לא טוב. כי, כמו שרבים בתעשייה יודעים, ההשקה של מותג חדש היא רק קצה הפירמידה של חודשים ארוכים של עבודת הכנה רב-מישורית מסחרית, תפעולית, שירותית ואפילו תשתיתית.

אוניות ה-RORO כבר פרקו אלפי יחידות בישראל. עתה עליהן לסובב את אפריקה מפחד החות'ים. צילום: רוני נאק

אלא שאסון אוקטובר שיבש מאד את לוחות הזמנים, ענף הרכב כמעט ועצר לגמרי את פעילותו בזמן שהקשב הציבורי הופנה (ועודנו) לעניינים הלא פשוטים שעוברים על ישראל כרגע. אולם, הספינות כבר היו בים, המכוניות ירדו לרציפי הנמלים בצפון ובדרום ומלאי – מצטבר – של אלפי מכוניות יוצר לחץ אדיר על היבואנים להתחיל למכור. כך קרה שבשבוע אחד, התקיימה השקה צנועה של אקספנג (פריזבי) והחלו קמפניים של זיקר (ג'יאו מוביליטי שהיא אופשוט של יוניון מוטורס) וגם של ניאו (דלק מוטורס). כאשר המשותף לכולם הוא המיצוב שלהם בראש "פירמידת המזון" כאיכותיים-יותר בקרב יוצאי ארץ הדגל האדום. זאת, לא מעט בזכות הטענה שלהם על תפיסה שונה של הרכב כ"מוצר טכנולוגי" ופחות כרכב שאמור להביא את פלוני מ-א' ל-ב' וגם בזכות לא מעט מעורבות של ידע מערבי פה ושם ועוד יותר מזה עומס רב של מערכות טכנולוגיות רבות מ-מכ"מ לייזר ועד סורקי פנים. המחירים – צפוי – לא עממיים בכלל.

אקספנג P7 החל ב-200 אלף שקלים . צילום: אקספנג

XPENG

מותג ההזנק הסיני, יוצא החלציים של פורשי GAC ושיאומי – משווק כרגע בישראל שני דגמים: סדאן ספורטיבית בשם P7 בשלוש רמות אבזור ועם הנעה אחורית, הנעה כפולה ואפילו דלתות מספריים מתרוממות בגרסה הבכירה. מנעד המחיר נע מ-200 אלף ל-300 אלף שקלים.

אקספנג G9 החל ב-270 אלף שקלים. צילום: אקספנג

דגם שני של אקספנג הוא SUV חשמלי בשם G9. הרכב על בסיס אותה פלטפורמה של p7 ומוסיף לה ארכיטקטורת חשמל של 800 וולט, מתלי אוויר, הספק גבוה יותר ושטח מסכים גדול יותר בקבינה. כאן המחיר מתחיל מ-270 אלף ועד 365 אלפי שקלים.

ניאו ET5 מתחיל ב-344 אלף שקלים. צילום: NIO

NIO

ניאו המיובאת על ידי דלק מוטורס (פורד, מאזדה, מיני ו-BMW) מציעה להזמנה מוקדמת שלושה דגמים מכווני טכנולוגיה ויוקרתיים.

ET5 הוא ספורט סדאן עם בסיס גלגלים של 288 ס"מ ו-489 כ"ס משני מנועים. אפשר לבחור בין סוללה של 75 קוט"ש או 100 קוט"ש ויש מערך סיוע לנהג ובטיחות אקטיבית מרשים. המחיר גם הוא מרשים למדי ומתחיל ב-344 אלפי שקלים.

ניאו ET7 גדול ומהודר (תחשבו EQS) מתחיל ב-500 אלף שקלים. צילום: NIO

ET7 הוא כבר רכב סאלוני גדול עם 653 כוחות סוס וסוללה של 100 קוט"ש המבטיחה טווח של עד 580 קילומטרים. האורך הכללי הוא 510 ס"מ, בסיס הגלגלים 306 ס"מ והמשקל העצמי 2.5 טונות. מה שלא מפריע ל-86.6 קג"מ שמייצרים מנועיו להזניק את הכלי המהודר ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות. יש חבילת סיוע לנהג ובטיחות אקטיבית נרחבה, מתלי אוויר אדפטיביים וכן מערכת בלימה איכותית מבית BREMBO. המחיר מתחיל ב-499 אלפי שקלים.

רכב הפנאי ניאו ES8 מתחיל ב-465 אלפי שקלים. צילום: NIO

ES8 מבטיח אופק חדש והוא עושה זאת מעצם היותו SUV חשמלי עם סידור של 6 או 7 מושבים. 534 כ"ס יורדים לכביש דרך כל הגלגלים ויביאו את רכב הפנאי החשמלי הגדול ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות בלבד. הטווח המירבי הוא 466 ק"מ בין השאר בזכות סוללה בעלת קיבולת של 100 קוט"ש. הממדים הם 502 ס"מ לאורך ובסיס הגלגלים 301 ס"מ. המחיר מתחיל ב- 465 אלפי שקלים.

ZEEKR

ג'יאו מוביליטי החלה קמפיין למותג הפרימיום של GEELY הנקרא זיקר. היא גם היבואנית של הג'יאומטרי C החשמלי אותה עמישראל מכיר היטב. מותג ZEEKR צעיר מאד והוקם על ידי ג'ילי רק בשנת 2021 כדי לתת מענה להזנקים טכנולוגיים המייצרים מכוניות – הזנקים שלרוב אינם זרוע ישירה של יצרניות הרכב הוותיקות (ראו אקספנג ו-ניאו).

זיקר 001 הוא סדאן ספורטיבית חזק ויקר. המחיר כ-350 אלף שקלים. צילום: ZEEKR

דגם 001 הוא ספורט סדאן בתצורת "שוטינג ברייק" (מושג המשמש בעיקר את מרצדס בדגמי הסטיישן של CLS). אם תאורת היום מזכירה לכם את העיצוב של דגמי לינק&קו – אתם לא טועים. הרכב מגיע בגרסאות של הנעה אחורית או כפולה עם הספק של עד 544 כ"ס ותאוצה ל-100 ב-3.8 שניות. טווח הנסיעה המירבי של גרסת ההנעה האחורית הוא עד 620 קילומטרים והמיץ מגיע מסוללה גדולה של 100 קוט"ש. מערכת מעניינת היא של ההיגוי המשנה את יחס הסיבוב הגה/הפנית גלגלים בהתאם למהירות הרכב (משהו ש-BMW ניסתה לפני יותר מעשור ונזנח בשל שילוב של התנהגות לא עקבית ונהג בעל ראיה משובשת). המחיר כפי שנרשם במשרד התחבורה יהיה סביב ה-350 אלפי שקלים.

רכב הפנאי החשמלי זיקר X יעלה החל ב-200 אלף שקלים. צילום: ZEEKR

דגם ה-X הוא, החזיקו חזק, "SUV קומפקטי ויוקרתי שנוצר עבור המרחבים וסגנון החיים האורבניים". בסדר. בסיס הגלגלים הוא 257 ס"מ האורך הכולל 443 ס"מ. יש לו 5 מושבים שבהם הנוסעים יכולים לחוות תאוצה ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות של גרסת ה-428 כ"ס כפולת ההנעה או לחילופין לבלות במושבים עד 440 קילומטרים בין טעינות של גרסת ההנעה האחורית. הטווח מושג מסוללה בעלת קיבולת של 69 קוט"ש. יש כמובן מסכים גדולים ועם מעבדים גרפיים חזקים וגם עכדונים מהאוויר OTA כמו שיש אצל האחרים. כאן המחיר צפוי להיות בין 200 ל-220 אלפי שקלים – שזה המחיר הסביר ביותר שראינו בכל היום הזה.

 

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

three × four =