רוני נאק
השותפה של רנו ומיצובישי, ניסאן ספגה הפסד של מיליארדים בשנה השניה ברציפות. אפשר להתנחם בעובדה שמדובר בהפסד קטן-יותר מזה שספגה בשנה שעברה. הקונצרן שמתקשה להתאושש מהסקנדל של הבוס היוצא קרלוס גוהן (תגידו שלום לשכן החדש בלבנון), פרסם את הדו"ח השנתי שלו המסכם את שנת הכספים שמסתיימת ב-31 למרץ 2021. בשורה התחתונה נרשם הפסד של 3.4 מיליארד אירו.
בשנת הכספים הקודמת, רשמה ניסאן הפסד גדול עוד יותר של כמעט 5.1 מיליארד אירו בעיקר בשל העצירה במכירות העולמיות במשבר קורונה. אז בכל זאת שיפור משמעותי יאמרו רואי החשבון. יחד עם זאת חשוב לזכור כי במשך 11 השנים שקדמו לכך ניסאן סיימה את שנת הכספים ברווח. אנשי ניסאן בטוחים כי יצמצמו עוד יותר את ההפסדים השנה לשיעור של רק כ-454 מיליון אירו.
החברה נמצאת בתהליך מואץ ביותר לארגון מחדש אחרי שנים של מדיניות התרחבות (יש יאמרו פרועה) בניהולו של גוהן. המאמץ להפיק מוצרים חדשים, דחיפה חזקה של דגמים וטכנולוגיות של הנעה חשמלית יהיה הכרחי כדי להחזיר את מותג ניסאן למקומו הראוי. בין הדגמים הראשונים שנראה יהיה (איך לא) קרוסאובר חשמלי בשם ARIYA.
הפיל שבחדר הוא רנו. לרנו יש 43.4% אחזקה בניסאן וגם היא רשמה הפסדים של מיליארדים (שיא של 8 מיליארד אירו) כשעיקר ההפסדים (כך רנו) נגרמו בזכות ניסאן. ניסאן משווקת בישראל על ידי קבוצת קרסו.