יום שלישי , 11 דצמבר 2018
דף הבית » חדשות » מבחני ריסוק: פורד כושלת, ב.מ.וו מצטיינת
מבחני ריסוק: פורד כושלת, ב.מ.וו מצטיינת
מבחני ריסוק IIHS בארה"ב. ב.מ.וו X2 מצטיינת וגם מיצובישי אאוטלנדר. צילום: IIHS

מבחני ריסוק: פורד כושלת, ב.מ.וו מצטיינת

רוני נאק

בעודנו מעכלים את ארוחות החג, ארגון הבטיחות האמריקאי IIHS  מפרסם את תוצאות מבחני הריסוק שערך במספר דגמי רכבי כביש שטח חדישים. חשוב להדגיש שהרכבים שנבחנו ורוסקו על ידי IIHS  הם רכבים במפרטים אמריקאיים, כלומר קיימים הבדלים מסוימים בינם ובין מקביליהם הישראליים אך גם קווי דמיון רבים.

• חסכו אלפי בקניית רכב חדש

 

המבחנים עצמם נוגעים למה שב-IIHS  מכנים passenger side small overlap, כלומר פגיעה בצד הנוסע. כצפוי- בעוד שחלק מן הרכבים עברו את המבחן ללא קושי, אחרים בהחלט כשלו במשימה.

הרכב הראשון – ב.מ.וו X1 זכה לציון גבוה בכל סעיפי המבחן. מיצובישי אאוטלנדר זכה גם הוא לציונים הגבוהים ביותר בכל סעיפי המבחן. בקבוצה השנייה של רכבים שנבחנו, שברולט אקווינוקס זכה גם הוא לציונים גבוהים ברוב הסעיפים, פרט לסעיף הנוגע לפגיעה בכפות רגלי הנוסע, שם זכה לציון "סביר". GMC TERRAIN וג'יפ קומפאס זכו גם הם לציונים זהים.

מבחני ריסוק IIHS בארה"ב. מיצובישי ASX (בצילום) ופורד אסקייפ מקבלות ציון נמוך. צילום: IIHS

מבחני ריסוק IIHS בארה"ב. מיצובישי ASX (בצילום) ופורד אסקייפ מקבלות ציון נמוך. צילום: IIHS

עם זאת, לא הכול מתרסק היטב: במבחן השתתפו צמד דגמים נוספים: מיצובישי אאוטלנדר ספורט , שנקרא בישראל ASX  ופורד אסקייפ. דווקא מיצובישי ASX  המשווק בישראל מגיע ארצה בתקינה אמריקאית, כלומר מדובר ככל הנראה בדגם זהה לזה שנבחן במבחן הריסוק. על פי התוצאות שהתקבלו לגבי שני דגמים אלה, במיצובישי נגרמה תקרית חמורה, כאשר כרית אוויר של הנוסע לא התנפחה. ואילו בפורד אסקייפ חדרה עוצמת המכה לתוך תא הנוסעים. מסיבה זו זכה המיצובישי לציון "נמוך" בסעיף הנוגע לריסון הנוסע ואילו הפורד לציון "נמוך" כללי.

מבחני ריסוק IIHS - מסומנת בחץ כרית האוויר שלא נפתחה במבחן הריסוק של מיצובישי ASX. צילום: IIHS

מבחני ריסוק IIHS – מסומנת בחץ כרית האוויר שלא נפתחה במבחן הריסוק של מיצובישי ASX. צילום: IIHS

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*

http://bit.ly/2opbTV6