יום שני , 20 מאי 2024
ג'יפ אוונג'ר היברידי-קל. החל ב-155 אלפי שקלים. צילום: JEEP

ג'יפ AVENGER היברידי מתון – החל ב-154,900 שקלים

רוני נאק

יבואנית מותג JEEP (הרשמית והמקבילה גם יחד) סמלת מודיעה על תחילת השיווק של גרסת הבנזין של רכב הפנאי הקטן (B-SUV) מתוצרת. מדובר אם כן בג'יפ AVENGER ששווק עד היום רק בגרסת ההנעה החשמלית ובמחיר שמתחיל ב-189,900 שקלים. עתה יש "כרטיס כניסה" זול הרבה יותר למותג JEEP ובאדיבות סטלנטיס.

בהיצע שתי רמות אבזור במחירים של 155 ו-170 אלפי שקלים.

מערכת ההנעה ההיברידי הקלה (MHEV) משלבת מנוע טורבו-בנזין 1.2ל' המפיק 100 כ"ס ומנוע חשמלי עם 28 כ"ס. ההנעה היא קדמית בלבד – בהתאם לפלטפורמה של סטלנטיס – ונעשית דרך תיבת הילוכים כפולת מצמדים עם 6 הילוכים. צריכת הדלק הרשמית היא 5.0ל' ל-100 ק"מ.

ג'יפ אוונג'ר היברידי-קל. תאורת אווירה ועוד טכנולוגיה בגרסת SUMMIT. צילום: JEEP

 

להלן ההודעה המלאה:

סמלת, יבואנית JEEP (ג'יפ) בישראל, מרחיבה את משפחת דגמי Jeep בישראל ומשיקה את הג'יפ Avenger e-Hybrid החדש, תוך פחות מחצי שנה לאחר השקת האוונג'ר החשמלי המלא, שהוכתר לרכב השנה באירופה לשנת 2023.

ה- Avenger e-Hybrid הוא למעשה נקודת הכניסה של מותג Jeep לעולם ההנעה ההיברידית והוא הדגם המתקדם ביותר של היצרן עד היום. יחד עם הבשורה בשדרוגים ובשיפורים המשמעותיים, מגיעה בשורה לא פחות חשובה גם במחיר הרכב, שעומד על הסכום ההתחלתי והאטרקטיבי במיוחד ביחס לקטגוריה – 154,900 ₪ בלבד. לרגל השקת הדגם יתקיים מבצע חד פעמי – 100 הרכבים הראשונים יימכרו במחיר 149,900 ₪.

ה- Avenger e-Hybrid מונע באמצעות מערכת היברידית מתונה, קלת משקל, במתח של 48 וולט, המסוגלת לספק חוויה היברידית כמעט מלאה. בחזיתו של ה-Avenger e-Hybrid  מותקן מנוע בנזין המספק 100 כ"ס הפועל יחד עם מנוע חשמלי המספק 28 כוחות סוס. זוג המנועים מחובר לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בעלת שישה יחסי העברה.

כמו כן, ה-Avenger e-Hybrid  מסוגל לעבור באופן חלק מהנעה באמצעות מנוע הבנזין להנעה באמצעות מנוע החשמל בלבד, ובכך לחסוך בצריכת הדלק ובפליטת מזהמים. סוללת הליתיום-יון בקיבולת 0.9 קוט"ש ממוקמת מתחת למושב הנהג, ובכך היא אינה משפיעה לרעה על המרחב בתא הנוסעים. תוספת המשקל של המערכת ההיברידית המתונה עומד על 60 ק"ג בלבד, מה שמביא את משקלו הכולל של ה-Avenger e-Hybrid החדש ל-1,280 ק"ג בלבד.

ה-Avenger e-Hybrid החדש מציג צריכת דלק נמוכה באופן משמעותי, ובאמצעות הבלימה הרגנרטיבית הוא למעשה אוגר אנרגיה לטובת שימוש חוזר על ידי מערכת ההנעה החשמלית. בנוסף, תיבת ההילוכים האוטומטית החדשה, המשולבת במערכת ההיברידית במתח 48 וולט, מפחיתה את צריכת הדלק בעד -20% בהשוואה לתיבות ההילוכים האוטומטיות הסטנדרטיות. בסך הכל צריכת הדלק של מערכת ההנעה ההיברידית במתח 48 וולט נמוכה בכ-13% לעומת גרסה המונעת באמצעות מנוע בנזין בלבד, ובנסיעה עירונית בלבד צריכת הדלק נמוכה בעד 28% על פי תקן WLTP. הנתון הזה מביא את פליטת ה-CO2 של ה-Avenger e-Hybrid ל-111 גרם לק"מ, ולצריכת דלק ממוצעת של 20.4 ק"מ לליטר בלבד על פי תקן WLTP.

המנוע החשמלי מסוגל להניע את ה-Avenger e-Hybrid באופן עצמאי. כלומר, ניתן לבצע תמרונים במהירות נמוכה על ידי המנוע החשמלי בלבד, תוך כדי שמירה על שקט מופתי בתא הנוסעים ומחוצה לו, במשך למעלה מ-50% מזמן הנסיעה בעיר. תכונה זו עוזרת באופן משמעותי להגברת תחושת הרוגע בזמן הנסיעה היומיומית. ה-Avenger e-Hybrid החדש מציע נוחות גבוהה יותר באמצעות שלל מערכות, שאחת הבולטות בהן היא מערכת הזחילה בפקקים, שהופכת את עומסי התנועה לכמעט. בנוסף, ה-Avenger e-Hybrid החדש מסוגל לנוע למרחק של עד קילומטר אחד באמצעות המנוע החשמלי בלבד.

ה-Avenger e-Hybrid החדש מציע את מה שהלקוחות מחפשים ומעריכים בחוויה ההיברידית: הפחתת פליטת המזהמים מבלי להתפשר על הנוחות. בנוסף, המערכת ההיברידית מסוגלת  לספק ריגוש נוסף בכל רגע שתרצו באמצעות תכונת ה-E-Boost. במצב זה המנוע החשמלי מספק 5.6 קג"מ, אשר מתווספים למומנט המופק ממנוע הבנזין. תכונה זו משפרת את זמינות הכח בסל"ד נמוך ובעת התחלת הנסיעה. בנוסף, המערכת ההיברידית מספקת מעברים חלקים ומהירים בין מצב נהיגה חשמלי בלבד ומצב היברידי בו פועל גם מנוע הבנזין.

תכונה נוספת של ה-Avenger e-Hybrid החדש, שהופכת את הנהיגה בו לקלה ומהנה, היא תיבת ההילוכים הרובוטית כפולת המצמדים החדשה (e-DCT6), שהיא אידאלית לנהיגה נטולת מתח בעיר ומחוצה לה.  תיבת ההילוכים החדשה מציעה משוטי העברת הילוכים המותקנים מאחורי ההגה שמוסיפים ריגוש והנאה לחוויית הנהיגה.

ה-Avenger e-Hybrid החדש מציג מרווח גחון של 20 ס"מ, זווית גישה של 20 מעלות, זווית בטן של 20 מעלות וזווית נטישה של 34 מעלות. משמע, יכולות הג'יפ האגדיות עדיין שם, והן מובאות כעת יחד עם הנעה היברידית וחסכונית. בנוסף, ה-Avenger e-Hybrid  החדש מציע שישה מצבי נהיגה שונים: שלושה מצבים לנסיעה בעיר ומחוצה לה: מצב רגיל, מצב חסכוני ומצב ספורטיבי, ושלושה מצבים לטובת הרפתקאות בשטח: מצב חול, מצב בוץ ומצב שלג. כמו כן, ה-Avenger e-Hybrid החדש כולל מערכת לבקרה בעת ירידה במדרון, המפחיתה את הסיכון להחלקה ואובדן שליטה בעת ירידה בירידות תלולות בשטח.

ה-Avenger עוצב ומיוצר כ-Jeep, כשהוא מורכב מה-DNA של Jeep, שנוצק לתוך רכב שטח קומפקטי, הכולל שילוב ייחודי של יכולת מצוינות, עיצוב מרשים, שימושיות גבוהה וטכנולוגיה עדכנית. ה-Avenger מיוצר באירופה ותוכנן באופן כזה שיתאים בצורה מושלמת לצרכי הלקוחות בזכות שלל תכונות ייחודיות.

ה-Avenger e-Hybrid החדש מוצע ב-2 רמות גימור. כסטנדרט, כל רמות הגימור כוללות לוח מחוונים דיגיטאלי בגודל "10.25, מערכת מולטימדיה המציעה קישוריות ל-Apple CarPlay ו-Android Auto, יחידות תאורה מסוג LED, שלל מצבי נהיגה, משוטי העברת הילוכים מאחורי ההגה ומגוון מערכות בטיחות מתקדמות.

גרסת הכניסה, ה-Altitude, כוללת מספר אלמנטים עיצוביים ואבזור עשיר. העיצוב החיצוני זוכה בגרסה זו לחישוקי "17, ובתא הנוסעים תוכלו למצוא מושבים איכותיים, המספקים תחושה יוקרתית. מסך המגע שמותקן בגרסה זו הוא בגודל "10.25 ובקרת השיוט היא אדפטיבית.

רמת הגימור הבכירה, ה-Summit, היא ספינת הדגל של ה-Avenger e-Hybrid. העיצוב החיצוני מועשר עוד יותר באמצעות חישוקים בגודל "18 ויחידות תאורה מסוג LED גם בחלקו האחורי. תא הנוסעים ברמת הגימור הזו מציע תאורת אווירה בשלל צבעים ומראה מרכזית אלקטרוכרומטית (מתכהה באופן אוטומטי) מעוצבת ללא מסגרת, המוסיפה לאווירה היוקרתית. בפן הטכנולוגי רמת הגימור הבכירה מציעה כניסה והתנעה ללא מפתח, התרעה על כלי רכב הנמצאים בשטח מת, "תמונת רחפן" בזווית 180 מעלות, חיישני חניה היקפיים, אורות גבוהים אוטומטיים, דלת תא מטען חשמלית הנפתחת ללא מגע יד ויכולות נהיגה אוטונומית ברמה 2.

Check Also

פורשה 911 מתחשמלת

אחרי 61 שנים של בוכנות לוהטות וטורבואים מיבבים - פורשה 911 מתחשמלת עם יחידת הנעה היברידית חדשה. פורשה מבטיחה שלא תאכזב - עוד רב מכר בהתהוות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

twenty + 20 =