רוני נאק
ניסאן אקסטרייל חוזר לשוק הישראלי בדור הרביעי שלו ותחת המטרייה השיווקית של "פריזבי" (האמן שנודע בעבר כקרסו מוטורס). בהיצע שלוש מערכות הנעה מחושמלות וארבע חבילות אבזור המציעות מנעד מחירים שבין 198,990 שקלים ל-275 אלפי שקלים.
בין מערכות ההנעה תמצאו את ה-e-Power של ניסאן שבה מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5ל' משמש כגנרטור ליצור חשמל בלבד כשאת כוח ההנעה מספק מנוע חשמלי קדמי (הנעה 2X4) עם הספק של 150 קו"ט שזה כ-204 כ"ס. ניסאן טוענת ליתרונות בעיקר בתנועה עירונית.

בנוסף קיים אקסטרייל עם מערכת הנעה כפולה e-4orce שבה מנוע חשמלי שני מצטרף למאמץ ומניע את הגלגלים האחוריים. מערכת ניהול מתקדמת פוקדת על חלוקת הכוח כדי ליצור הנעה כפולה יעילה וגם ניתוב מומנט בזמן אמת כדי לשפר גם את התנהגות הרכב בכביש מפותל, דל אחיזה או גם וגם. בגרסה הזו תפוקת המערכת הכוללת עומדת על 213 כ"ס.
הגרסה השלישית היא קצת יותר מוכרת. היברידית-קלה עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5ל' המפיק 163 כ"ס ו-31 קג"מ המניע את הגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים אוטומטית רציפה. המערכת ההיברידית מינימאלית ופועלת בתחום ה-12v ונועדה בעיקר לספק עצירות סרק ארוכות יותר ואחזור אנרגיה.
הבשורה העיקרית היא שניסאן אקסטרייל החדש מציע, כבעבר, 7 מושבים. שורת מושבים שניה מפוצלת וגישה נוחה לשורת המושבים השלישית.
בהתאם לרמת האבזור תוכלו למצא בניסאן אקסטרייל לוח מחוונים דיגיטלי 12.3 אינץ' עם ממשקי קארפליי ואנדרואיד אלחוטיים. מסך מולטימדיה 12.3 אינץ' עם מסכי מידע מרובים וכן תצוגה עילית, HUD, מורחבת עם עושר מידע רב המוצג לעיני הנהג.

חבילת הבטיחות האקטיבית והפאסיבית כולל מערך סיוע propilot עם בקרת שיוט אדפטיבית בעלת יכולת זחילת פקקים וכן ניטור שטחים מתים ובלימת חירום אוטונומית גם בנסיעה לאחור. תאורת חזית אקטיבית מאפשר שינוי צורת האלומה כדי למנוע סינוור והארה עוצמתית במקביל ועוד פריטי אבזור רבים אחרים.
VISIA | ACENTA TOP | ACENTA TECH | TEKNA | |
e-Light Hybrid | 198,990 ש״ח | 219,990 ש״ח | 232,990 ש״ח | 244,990 ש״ח |
e-POWER | – | 233,990 ש״ח | 242,990 ש״ח | 254,990 ש״ח |
e-4ORCE | – | 249,990 ש״ח | 262,990 ש״ח | 274,990 ש״ח |