רוני נאק
מאז ביטול מקלט המס לטנדרים – מחירם זינק לשמיים ונפח המכירות ירד לכדי שליש ממה שהיה בתקופת השיא. בימים שבהם טנדר 4X4 יכול היה להיות תחליף זול ומוכר במס לרכב שטח גדול וגיבור. בינתיים גם רכבי השטח התאדו – למעט טויוטה לנד קרוזר – והטנדרים נותרו רק למי שממש חייב רכב כזה או לציי הרכב שממילא לא קונים אותם במחיר של לקוח פרטי.
• אל תשלמו לעולם ביטוח לרכב
והנה "תעודת השליש" של סגמנט הטנדרים – לחודשים ינואר עד אפריל 2019 (על פי נתוני המסירה של איגוד יבואני הרכב):
– איסוזו דימקס (בין 187 ל-245 אש"ח) – 647 יחידות – וממשיך להוביל את הקבוצה.
– טויוטה היילקס (בין 229 ל-246 אש"ח) – 490 יחידות – הנחשק ביותר ובעל שמירת ערך חריגה לטובה (רק לנד קרוזר עדיף ממנו בתחום הזה)
– פולקסווגן אמארוק (250 אש"ח) – 308 יחידות – אחרי שדשדש בדור הראשון. מנוע V6 מפלצתי ומחיר טוב עושים את העבודה – למרות העדר טרנספר ו-LOW הוא עולה בזכות 51 קג"מ למקום השלישי.
– מיצובישי טרייטון (בין 195 ל-246 אש"ח) – 252 יחידות – ומצפה למתיחת הפנים שכבר הוצגה בחו"ל
– פיאט פולבק (בין 193 ל-242 אש"ח) – 45 יחידות – כמעט כפול ממספר היחידות בתקופה המקבילה אשתקד לטנדר המדבקה של פיאט.
– ניסאן נבארה (245 אש"ח) – 36 יחידות – נתון מאכזב למדי (אם אתה עובד בקרסו) לטנדר שעל הנייר נראה סבבה והוא הבסיס לטנדר מרצדס X קלאס שאין בכלמוביל אבל יש להזמנה (החל מכ-300 אש"ח) בערוצי היבוא האישי.