יום שלישי , 16 יולי 2024
מבחן דרכים פולסטאר 2 פרפורמנס. מפלצת שרירים יוקרתית. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים פולסטאר 2 פרפורמנס

רוני נאק

את המכונית הזו אי אפשר באמת להשוות בשום קנה מידה עם כל רכב חשמלי אחר הנע על כבישי ארצנו. אחרי מאות קילומטרים של נהיגה במגוון כבישים ישרים ואחרים מפותלים, בשפלת יהודה ובצפון, לפולסטאר 2 בגרסת הביצועים יש הגדרה משלה שבה היא חיה בשלווה. לא כדי לשמור על שלוות המכוניות החשמליות שנוסעות "רגוע", אלא כדי להגן עליה מעצמה וממה שהיא עשויה לעשות.

מבחן דרכים פולסטאר 2 פרפורמנס. תחנת כוח עם אופי וייחוד. צילום: רוני נאק

מה זה המפלץ הזה?

גרסת הפרפומנס בה נהגתי היא ה"קומפלט" של פולסטאר. הגרסה הרביעית בהיצע, הפרועה ביותר וזו שלטעמי בעלת האופי הכי "פולסטארי". כמי שעשו להם שם בעבר כחטיבת הספורט והמירוצים של וולוו. פולסטאר לקחה את הוולוו החזקות ביותר ואז הגבירו. מכוניות שהייתם מתחילים להזיע ממתח עוד לפני שהמפתח בסוויץ' הסתובב וקשת חשמלית הציתה חיים בלוחם ויקינגי פרוע.

כאן הנגיעה של פולסטאר אינה מעודנת בכלל. זו כוללת את התצורה הבסיסית של פלטפורמת CMA שבה מארז הסוללות מפוצל לאורך רצפת הרכב וגם לרוחב כדי לקבל חלוקת משקל אופטימלית (כזו שמהנדסי מכוניות בעירה פנימית חולמים עליה). תת-שלדה מעובה בחזית מאלומיניום האוחזת במתלי מקפרסון בחזית כשמאחור מתלה רב-חיבורי. את תליית הרכב עושים בולמי זעזועים DFV בעלי משככים כפולי מעברים המסופקים מבית OHLINS (תעשו שיעורי בית – אלו הבולמים הכי טובים שיש!) . נהגים שמבינים עניין יכולים לקבוע בעצמם לא פחות מ-22 שילובים שונים של שיכוך כיווץ והחזרה או 3 מצבים מוגדרים מראש לכיוונון מהיר.

מבחן דרכים פולסטאר 2 פרפורמנס. חלקים רבים מעולמות הביצועים והשיפורים. מעצורים מבית BREMBO, מתלי OHLINS הם פריטים נחשקים ביותר. צילום: רוני נאק

מערכת הבלימה גם היא מיוחדת עם פיקוד-על חוט ומשלבת בלימה רגנרטיבית ובלימה הידראולית על מעצורי דיסק עצומים וקליפרים זהובים מבית BREMBO (חוזרים לשיעורי הבית – רוצים לעצור? התקינו ברמבו בכרכרה שלכם). שילוב המערכות, איחזור אנרגיה ובלימה הידראולית, נעשה על ידי מחשב כאשר מעל לתאוצה של כחצי G הבלימה הופכת להידראולית במלואה.

אי אפשר היום בלי עדכוני תוכנה וגם כאן, בפולסטאר 2, חבילת הפרפומנס כוללת תוכנה המעלה את התפוקה ל-350 קו"ט ו-680 ניוטון מטר (476 כ"ס וכ-69 קג"מ). התאוצה הרשמית עוסקת ב-4.4 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מירבית של 220 קמ"ש.

את המיץ לשני המנועים האימתניים מספקת סוללת ליתיום-יון עם קיבולת של 78 קוט"ש (עובדת בתחום ה-400 וולט) ומספקת טווח WLTP של 462 ק"מ. מהצד של הטעינה מצוידת פולסטאר 2 במטען AC של 11 קו"ט ותהיה מסוגלת לקבל עד 155 קו"ט מעמדת DC מהירה.

מבחן דרכים פולסטאר 2 פרפורמנס. ממשק מולטימדיה נהדר עם מערכת הפעלה של גוגל. בינתיים ללא אנדרואיד באופן מוזר. צילום: רוני נאק

לא על השרירים לבדם תצעד הפולסטאר 2. בכל זאת מדובר במוצר פרימיום וככזה לתא הנהג ולסביבת הנוסעים יש חשיבות רבה. לצד מושבים ספורטיביים וריפודי עץ שחורים, תמצאו גג שמש פנורמי עצום (לא נפתח וללא וילון), חגורות בטיחות מוזהבות הדוברות את שפת העיצוב של פולסטאר ותואמות לפקקים על שסתומי הצמיגים וצבע הקליפרים (ובולמי הזעזועים אם תציצו). הקוקפיט כמובן דיגיטלי מלא עם לוח מחוונים עשיר במידע, מפה נעה, ואפשרויות קינפוג ולצידו מסך מולטימדיה 11.15 אינץ' עם מערכת הפעלה חדשה מבית גוגל. עוד תמצאו בתוך הקבינה המהודרת מערכת שמע מבית הרמן-קרדון עם 13 רמקולים, משטח טעינה אלחוטי, בקרת אקלים דו-אזורית, דיפון תקרה שחור ועוד אבזור נוחות רב. הביצוע, אגב, ברמה גבוהה מאד. בהחלט ראוי לטייטל "פרימיום" ולא רק מתיימר.

מבחן דרכים פולסטאר 2 פרפורמנס. בסיס גלגלים ארוך של 273 ס"מ יוצר חלל טוב מאד מאחור. גג פנורמי זה נחמד אבל ללא הצללה כלל.  צילום: רוני נאק

בקצרה על חבילת הבטיחות. זו כוללת מערך נרחב של אמצעים פאסיביים ואקטיביים. רמת הבטיחות היא 7 מתוך 8 כשרק העדר התראה על השארת ילדים ברכב גורעת את הנקודה האחרונה.

• המחיר: 335 אלפי שקלים. יחסית לטירוף של השוק זה לא רע (יתעדכן יחד עם עדכון המס ב-1 לינואר 2023).

 

הכי חשוב. איזה זה נוסע?

מהר. מאד מהר. אם לאחרונה ראיתם כל מיני טסלות, BYD ומנשנשי אלקטרונים אחרים נוסעים 80 קמ"ש "רגועים" בכביש מהיר. עם הפולסטאר 2 פרפורמנס תתקשו מאד לנסוע בקצב כזה. המכונית רוצה לרוץ קדימה בכל הזדמנות. כמו לוחם ויקינגי מורעב שרק נחת על חופי סאסקס וקלט איכרה מדושנת – אין עכבות. מהירות השיוט הטבעית והנוחה של הרכב היא תלת ספרתית ועם מחשב דרך שימושי מאד אפשר למנן את זרימת האנרגיה כדי להפיק טווח המתקרב מאד למוצהר על דפי המפרט.

מבחן דרכים פולסטאר 2 פרפורמנס. חישוקי 20 של חבילת הביצועים מוסיפים הרבה ללוק במחיר הנוחות בעיר. צילום: רוני נאק

פעולת מערכות הבטיחות האקטיביות היא מהטובות ביותר שבהן נתקלנו עד היום. אין הפתעות, אין קפיצות מוזרות, הכל עובד חלק ובאופן צפוי ובטוח. מזחילת הפקקים ועד לפעירת חור באוויר במהירות גבוהה. זה נכון לבקרת השיוט האדפטיבית ולתיקון הסטיה מהנתיב – שזו כידוע מערכת המצילה חיים ופחחות.

הטקס הקבוע של ללחוץ את הדוושה עד הסוף ולעשות "וואהו" הוא רק חלק קטן מרפרטואר הביצועים של הגרזן הזה. כמעט כל חשמלית יודעת להאיץ בקו ישר. זו לא חוכמה, ויש לפולסטאר את הכוח ואת יעילות ההורדה שלו לכביש כדי לשגר אתכם במהירות שמועכת את גלגלי העין ומטשטשת את הראיה. היא תעשה זאת, מבלי להשאיר פס שחור על הכביש – פשוט המראה מהירה מהמקום, בהחלט חוויה.

מבחן דרכים פולסטאר 2 פרפורמנס. מרגישה בבית גם בסביבה הזו. במפתיע התקבלה עם הרבה סקרנות ועניין. צילום: רוני נאק

אלא שהעסק מתחיל להיות מעניין בסיבובים. ורצוי גם בקצב מהיר ומהיר מאד. הסיבה האמיתית לחישוקי 20 אינץ' וצמיגי ביצועים בחתך 40 היא לא אסטטית (אם כי יש לזה ערך רב גם בתחום זה) אלא כדי לשפר את חדות ההיגוי והתגובתיות של השלדה. זאת, בנוסף למתלים המוצקים מאד, אוחזים איתנה, כצבת, בכביש והתוצאה היא קצב שלא ייאמן בכביש מפותל והרכב על מסילה. חד, מהיר ומדויק סופר-דופר. אפילו ההיגוי, תלוי המהירות, לא עמום מדי ומפרגן לחבילה דינאמית שיודעת גם לטפל בסיבובים ולא רק בקווים הישרים. בנוסף, תגובת השלדה טובה ונכונה בהרמת הרגל מיד-טרן, ואפשר יהיה לעשות לזה פיין טיונינג דרך בוררי המתלים. בשורה התחתונה – הפולסטאר 2 נטעה בי את התקווה שעוד נראה רכב חשמלי שגם יודע להתנהג.

מבחן דרכים פולסטאר 2 פרפורמנס. טעינה מהירה של 53 קו"ט. לא ראינו קצב טעינה מהיר יותר במבחן. צילום: רוני נאק

מה פחות?

נוחות הנסיעה בעיר. למתלים הספורטיביים ולגלגלים העצומים יש מחיר המתבטא בנוקשות וקופצנות בעיר. זה לא צריך להפתיע מי שאי-שם בעבר לקחת מיצובישי אבולושן לסדנת שיפורים ושם לה מתלי מירוצים. כאן זה מגיע מהבית, זה נפלא וזה חלק מהאופי של המכונית.

תא הנהג צר. הקונסולה המרכזית גבוהה ורחבה וחובקת את הנהג. יש מי שימצאו אותו צר מדי וחונק – מציע להגיע לאולם ולמדוד בעצמכם.

אם בנסיעה משולבת צריכת הזרם תהיה בין 20 ל-22 קוט"ש ל-100 ק"מ, בנהיגה ספורטיבית ונמרצת אתם קבלו צריכה שתהיה פי 2 ואפילו פי 3 מזה. אנחנו ראינו אפילו 60 קוט"ש בתאוצות חזקות. מה שכמובן מקצר מאד את טווח הנסיעה – כך שביציאה לנהיגה נמרצת בזריחה של שבת צוננת, כדאי לתכנן היטב את נקודות הטעינה בדרך.

מבחן דרכים פולסטאר 2 פרפורמנס. מינימאליזם עיצובי הנושא הבטחה כמוסה לגדולה. צילום: רוני נאק

ואז יש את נושא הטעינה. עניין תשתיתי לא פחות מזה של הרכב עצמו. במהלך הסופ"ש פגשנו שתי עמדות DC מהירות. הראשונה של ספק אחד עם 175 קו"ט והשניה של ספק אחר עם 60 קו"ט. בשני המקרים הגענו אליהן אחרי נסיעה רגועה ובשתיהן המכונית בחרה ללגום אלקטרונים בקצב מתון של 53 קו"ט. מה שאפשר לי להרים מבטי אל השמיים ולהרהר. הרבה.

מבחן דרכים פולסטאר 2 פרפורמנס. מורשת של בטיחות. בשנת 1959 וולוו הציגה לעולם את חגורת הבטיחות עם 3 נקודות עיגון. צילום: רוני נאק

הפיל שבחדר

אני צריך לומר זאת? נו טוב… טסלה 3 פרפורמנס. המחירים דומה – הייחוד לא שם – וגם פרמטרים רבים אחרים לא. בוודאי באיזורים של ביצוע תא הנהג, וניואנסים של תחום הביצועים והעולם הספורטיבי. בין שתי אלה? ללא ספק הפולסטאר לוקחת בענק.

מבחן דרכים פולסטאר 2 פרפורמנס. קוקפיט ספורטיבי, מושבים מצוינים וביצוע נהדר. צילום: רוני נאק

סיכום

פעם כשהייתי צעיר ונמרץ הייתה לי אימפרזה GT. המנוע היה סטנדרטי אבל המתלים והבלמים לא. אהבתי אותה אהבת נפש אפילו שהייתה דיווה ועשתה לי את המוות באחזקה. באותו הזמן חבר ילדות שלי היה שוטר תנועה באילת. בהחלט פוזיציה שימושית. הנוהל שהתגבש לאורך השנים היה ירידה רגועה בשישי, בילוי בעיר בערב ולמחרת בבוקר, מוקדם, חזרה למרכז דרך כביש 12, 40, צאלים, יד מרדכי וכביש 4 הביתה. אז הייתי מגיע לברנץ' בקפה גופרמן הרבה פחות משלוש שעות מרגע היציאה ולערך מיכל ורבע של בנזין 95 נטול עופרת.

הפולסטאר 2 פרפורמנס מזכירה לי את האימפרזה ההיא ואת האיבולושן שמאד רציתי אבל מעולם לא הייתה. מכונית שרירים שלא מתנצלת. כזו שתהיה הכי מהירה על הכביש הכי מפותל וכזו שדורשת ממך להתעלות ולבחון את הגבולות של מה שאתה יודע ומסוגל לעשות. ככזו, מדובר ברכב חשמלי מבריק.

מבחן דרכים פולסטאר 2 פרפורמנס. פאסטבק שרירית, מהירה ושימושית. צילום: רוני נאק

נ.ב. לפולסטאר 2 פרפורנס יש פתיחה חשמלית לתא המטען, עם תנועת רגל הכי טובה והכי עקבית שפגשתי עד היום. אימוג'י של אהבה.

Check Also

טויוטה יאריס GR מתעדכן אך לא לישראל

עם אופציה לתיבת הילוכים אוטומטית, הספק גבוה יותר ועוד שורה ארוכה של עדכונים - טויוטה יאריס GR לא תגיע אלינו וחבל

16 comments

  1. יפצ'וק מתהפכת באיזושהי פירוקיה. מנשנש אלקטרונים!

  2. מבחן לא אוביקטיבי עם התייחסות להתלהבות ראשונית של כן/לא (לא מדברים על המחיר ביחס לשוק ולטווח הבינוני)

  3. דוד לזרובי.

    מעניין נתונים של טסלה לנגן רנג' לקחו אותי ליוטיוב לבדוק אם בחול גם חושבים כמוך, ונחש מה *לא*. בכל מבחן )האמת השוואה היא מול טסלה פרפורמנס, גם באנגליה בפחות 3 מבחנים וגם בשוודיה הטסלה ניצחה, עזוב שבנתונים היבשים היא גם חזקה יותר, בקיצור מאיר שילמו יפה אז על ה* מה אמיתי, דרך אגב זה ממש מוריד לקרוא אותכם שאתם ככה לא אמינים.

  4. השוואה לא רצינית לטסלה לא על הנייר ולא על הכביש, קצת צניעות, זה בסדר להלל רכב תמורת תשלום אבל לא על חשבון רכב אחר

    • מודה לך על השקעת הזמן והמעורבות הכרוכה בכתיבת תגובה. ככל שירבו תגובות כמו שלך הן יסייעו לאתר להמשיך לגדול ולהתפתח. ישר כוח

      • טסלה 3 פרפורמנס. המחירים דומה – הייחוד לא שם – וגם פרמטרים רבים אחרים לא

        היחוד לא שם. מזל שכתבת.
        על איזה פרמטרים אחרים מדובר?

        רדוד מים המלח

  5. זרם, קוו"ט, קוו"טש… כדאי ללמוד ולהבין את כל המושגים האלה כדי לא לעשות סלט ולכתוב שטויות. למשל: עמדת טעינה לא נמדדת בקווט"ש.

  6. מביך כמה בעלי טסלות שנדפקו מהורדת המחיר.. מגיבים פה.
    🤣🤣🤣🤣🤣

  7. הרכב מדהים וחווית הנהיגה בו ממש שונה ביחס למתחרות. הבעיה היא במחיר. יקרה. יחסית ואבסולוטית.

  8. מה זה? נגן מוסיקה, או וידאו?

  9. מכונית מהירה ? בארץ ? בשביל מה ? אוליי ב 04:00 בבוקר על כבישש

  10. אחלה אוטו,אין דברים כאלה,אכב מהסרטים,הלוואי והיה לי אחד כזה.

  11. אלי אבוטבול

    כאחד שיש לי את הפולסטאר 2 פרפורמנס ולאשתי יש את המודל 3 בגרסה הבכירה
    אין מה להשוות לדעתי
    הטסלה מרגישה לי ריקה
    מרגישה רכב עתידני מאוד מעוצב מאוד מינימליסטי ויש בסה דבר טוב
    אבל בתור רכב בהגדרה למי שאוהב רכבים ונהיגה זה רחוק שנות אור
    הפולסטאר חדה בהרבה מדויקת ההגה בנוי לנסיעה במהירות ופתולים
    בטסלה בנסיעה מהירה ברגע שאני קצת מנסה לזגזג הרכב מרגיש כאילו שוקע לצד הפניה
    כאילו עוד רגע נוגע בכביש בצד שאליו סטיתי ומרגיש כאילו בעוד רגע הרכב מתהפך
    ממש לא קרוב אפילו לרכב לאוהבי הנהיגה או לרכב ספורט
    נטו פתיחה בקו ישר
    וגם זה מרגיש חלש כשהרכב מלא
    לדוגמה אני עם רכב מלא 5 אנשים בטסלה מורגש באותו רגע
    בפולסטאר כלום כאילו הרכב עם נהג בלבד
    כאילו אין השפעה של המשקל
    בקיצור כאחד עם שני הרכבים פולסטאר בענק!

  12. כתיבה משתפכת שכזו מיד נשמעת כמו פרסומת. לביקורת אתם עונים בחוצפה וטוענים שאין נתונים. אז הנה אתרים מובילים קצת יותר משלכם) שבכולם טסלה נמצאה טובה יותר:
    1. https://www.autoexpress.co.uk/car-group-tests/352908/polestar-2-vs-tesla-model-3-twin-test-review-ev-titans-go-head-head
    2. https://cars.usnews.com/cars-trucks/advice/polestar-2-vs-tesla-model-3?slide=12
    3. https://www.digitaltrends.com/cars/tesla-model-3-vs-polestar-2-which-electric-sedan-reigns-supreme/

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

1 × three =