יום שישי , 2 מאי 2025
פורשה 911 טארגה החדשה לא חלק מהסיפור. לפי דובר פורשה. צילום: פורשה

בפורשה התעסקו עם מנועי הבנזין

רוני נאק

בסוף אוגוסט החלה ועדת בדיקה פנימית של פורשה לבחון טענות בדבר חשדות למניפולציה במנועי הבנזין של דגמיה הרבים. פורשה במקביל הודיעה למשרד התובע של שטוטגארט על המהלך הזה כולל גם את הרשויות בארה"ב כי נבדק חשד לשימוש בחומרה ותוכנה לא חוקיים אשר עשויים להשפיע על נתוני הפליטה שנמדדים בקצה האגזוז. במרכז החקירה עומדים מנועי בנזין שפותחו בין השנים 2008 ו-2013 אשר הגיעו גם לדגמי פאנאמרה ו-911.

מנועי בנזין שפותחו עבור 911 ו-פאנאמרה מזייפים בנתוני הפליטה. צילום: פורשה

ובכן אתמול בגרמניה הועדה פרסמה את הממצאים שלה ואלה אכן מאשרים את החשדות. על פי הפרסום פורשה השתמשה ביחסי העברה מיוחדים בתיבות ההילוכים של רכבי הפיתוח והבחינה. יחסי העברה שונים מאלו שיועדו לתיבות ההילוכים ביצור הסדרתי. זה יכול היה להביא להפחתת צריכת הדלק (על פי פרופיל בחינת צריכת הדלק של התקן) במהלך מבחני הזיהום, כאשר ב"חיים האמתיים" צריכת הדלק הייתה שונה לחלוטין.

פורשה פאנאמרה. האם נתוני צריכת הדלק והפליטה אמתיים? גרמניה בודקת. צילום: פורשה

דובר פורשה מסר כי" מדובר בכמה מקרים פרטניים, זה היה מזמן וכי אין עדות כי הדגמים הנוכחיים הושפעו מהנ"ל". בכל מקרה החקירה ממשיכה והמידע שהתגלה עד עתה הועבר לרשויות.

הגילויים מפריכים את טענת פורשה שהיא רק "קרבן" של VW בפרשת דיזלגייט.

למקור

Check Also

מנוע V8 סיני

GWM גנבה את ההצגה בתערוכת שנגחאי ומפתיעה עם מערכת PHEV שבמרכזה מנוע V8 ראשון כל-חדש ועתיר טכנולוגיה. מערכת הנעה שתשולב בדגמי הדגל של היצרנית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *