רוני נאק
בסוף אוגוסט החלה ועדת בדיקה פנימית של פורשה לבחון טענות בדבר חשדות למניפולציה במנועי הבנזין של דגמיה הרבים. פורשה במקביל הודיעה למשרד התובע של שטוטגארט על המהלך הזה כולל גם את הרשויות בארה"ב כי נבדק חשד לשימוש בחומרה ותוכנה לא חוקיים אשר עשויים להשפיע על נתוני הפליטה שנמדדים בקצה האגזוז. במרכז החקירה עומדים מנועי בנזין שפותחו בין השנים 2008 ו-2013 אשר הגיעו גם לדגמי פאנאמרה ו-911.

ובכן אתמול בגרמניה הועדה פרסמה את הממצאים שלה ואלה אכן מאשרים את החשדות. על פי הפרסום פורשה השתמשה ביחסי העברה מיוחדים בתיבות ההילוכים של רכבי הפיתוח והבחינה. יחסי העברה שונים מאלו שיועדו לתיבות ההילוכים ביצור הסדרתי. זה יכול היה להביא להפחתת צריכת הדלק (על פי פרופיל בחינת צריכת הדלק של התקן) במהלך מבחני הזיהום, כאשר ב"חיים האמתיים" צריכת הדלק הייתה שונה לחלוטין.

דובר פורשה מסר כי" מדובר בכמה מקרים פרטניים, זה היה מזמן וכי אין עדות כי הדגמים הנוכחיים הושפעו מהנ"ל". בכל מקרה החקירה ממשיכה והמידע שהתגלה עד עתה הועבר לרשויות.
הגילויים מפריכים את טענת פורשה שהיא רק "קרבן" של VW בפרשת דיזלגייט.
• למקור