תומר הדר
דודג' נערכת לקרב הגנה מאסיבי על שוק הטנדרים באמצעות שני קונספטים שיוצגו ב-30 לאוקטובר בתערוכת SEMA בלאס ווגאס. למי שלא מכיר, הנה תקציר: SEMA היא תערוכת שיפורים. פעם, לפני שנים רבות כשלמנועים היו שסתומים עיליים נהגו יצרני השיפורים להציג את מרכולתם ב- SEMA ויצרני הרכב נהנו להתעלם מהחוליגאנים.
הבעיה, כך למדו יצרני הרכב, היא שהחוליגאנים קונים מכוניות כדי לנצח בדראג. ומכונית שאין לה פוטנציאל שיפורים היא מכונית שלא שווה לקנות. לכן בשנים האחרונות מחבקים יצרני הרכב את התערוכה ועושים הכל כדי להוכיח לקונים פוטנציאליים שאצלם אפשר-ורצוי לשפר. בשנים האחרונות נכנסו לתערוכה באופן מאסיבי גם יצרני רכבי שטח וטנדרים, ואחריהם גם יצרני הרכב – כמו דודג' שמציגה ב-SEMA גרסת כביש של RAM וגם גרסת שטח. כיאה ליצרני הרכב, יש כאן פוליטיקלי קורקט ולכן לא תראו שדרוגים מטורפים לחלוטין, אך מה שיש בהחלט מספיק.
לכן דודג' מביאה לבמה את RAM 1500 REBEL CONCEPT – גרסת עוד יותר שטח של הראם REBEL – שכוללת הגבהה של שני אינץ', גלגלי 18 אינץ' שעוטים צמיגי 35 אינץ' ומנוע המי קטנטן בנפח 5.7 ליטרים שמוזן ישירות ממכסה המנוע שכולל כמובן פתחי יניקה מוגבהים. לצד הראם שטח יש ראם כביש: מדובר בגרסה מונמכת של הראם BIG HORN שמצויד בקיט הנמכה שמקרב אותו לקרקע בשני אינץ', חישוקי 22 אינץ' ומערכת פליטה משודרגת קלות. גם כאן, המנוע הוא המי בנפח 5.7 ליטרים עם מערכת יניקה קרה.