רוני נאק
הרבה קונצים ראינו בשנים האחרונות בעולם אופני ההרים – וזה נכון בעיקר למתלים האחוריים. מאלו אפשר למצא כל-כך הרבה ווריאציות שזה מבלבל גם את הרוכבים הוותיקים שכבר ראו הכל. וכל סוג מתלה, בין אם הוא הבסיסי והפשוט ביותר ובין אם זה מתלה 4 חיבורים, או כשזה שצף ומצייר מסלול עקלתון למהלך המתלה – כל אחד מאלו מספק היצרן שלו הסבר ארוך ומפורט – או סרטון של 2 דקות ביוטיוב של ילדודס עם חולצות פלנל משובצות על מסלולי סולמות ביערות הגשם של צפון מערב ארה"ב – מדוע המתלה האחורי שלו הוא-הוא המתלה הנכון שיגרום לך לכבוש את השטח, להכריע את האלמנטים ולשבות את ליבה של נערת המים הקרובה. ואחרי שכבר ראינו את הכל – הנה עוד ווראיציה, הפעם מבית BOLD השווצרית אשר עשתה עליה לישראל ממש לאחרונה.
LINKIN
זה נשמע כמעט כמו הרשת החברתית לא? ובכן החברה ב-BOLD אמנם שווצרים אבל גבינה, שוקולד או שעונים אינם הקטע שלהם. והם יצרו אופניים שנראים הייטק – כי הם די הייטק בתפיסה. לא רק אני שמתי לב לקטרים ההולכים וגדלים של הצינורות בשלדות האופניים. הסיבה לייצר קוטר גדול יותר היא כי אפשר בכך לצמצם את עובי הדופן מבלי לאבד מקשיחות המבנה. פחות עובי דופן שווה לפחות משקל – ובאופניים זה גולד. ואז נוצרים חלל בשלדה. ספשילייזד למשל החליטה לשים בחלל כזה ערכת כלים קטנה – אחלה. בולד לעומתה מצאה דרך להכניס את בולם הזעזועים (בולם של DT SWISS – יבוא ושירות על ידי BIKETEC) לתוך השילדה כשהוא מעוגן למנגנון מנופים קומפקטי להפעלה פרוגרסיבית.
בולד טוענת שכך היא משיגה מרכז כובד נמוך יותר ודיווש יעיל יותר. מהלך המתלה מאחור הוא 130 מ"מ כאשר בחזית יש (באופני המבחן) מזלג מצויין PIKE של רוקשוקש עם מהלך של 130 מ"מ גם כן. השלדה האסטתית כבר מגיעה עם התאמה לצירי BOOST רחבים ואלו מקנים תוספת קשיחות עם גלגלי 29 אינץ' אבל גם מאפשרים שימוש ב-27.5+ רחבים. ניתוב הכבלים – כולם – פנימי – וזה נאה בהחלט. עוד נציין תמוכות שרשרת באורך 439 מ"מ (שזה די ארוך), זווית היגוי של 67,8 מעלות (שזה די שטוח) וציר קרנק שהוא נמוך ב-29 מ"מ מצירי הגלגלים (להלן BB Drop) וכל זה מתורגם ברכיבה ל"יציבים ונוסכי בטחון".
ההנעה היא סדרת GX של SRAM עם 1:12 וגלגל 34 בחזית. מעצורי GUIDE RS על שני הגלגלים, ומוט מושב הידראולי של KS יחד עם ציוד הקיפי של רייס פייס וגלגלים המגיעים מ-סוויס עליהם צמיגי היי רולר של מאקסיס.
המשקל של האופניים שנבחנו עמד על 13.5 ק"ג והמחיר הוא 22,000 שקלים.
רכיבה
הגדרת המשימה של בולד לאופניים הללו היא "שבילים אגרסיבי" אז יצאנו לדרך הסוכר. שם הלינקאין הצטיינו דווקא בקטעי הדיווש והטיפוס יותר מאשר במורדות הטכניים. תחת כוח המתלה יעיל מאד, מוריד הרבה מכוח הדיווש לקרקע ומעט מאד – אם בכלל בובינג הגיע כדי לגנוב כוח מהרגליים. בקטעים המהירים האופניים היו סופר-יציבים נסכו בטחון רב והאיזון בין המזלג לבולם האחורי הרשים בדיוקו. במעברים הטכניים הטרידה אותי תנוחת הישיבה שהיא יותר XC מאשר AM. גבוה ומעל לגלגל הקדמי עם הרגשה שהנה עוד שניה אתה מעל לכידון נושק לרגבי הארץ הקדושה. אז בסוכר המהירות הייתה אחלה אבל בטכני – פחות.
קטע רכיבה נוסף – בסינגל זכריה. שילוב של טיסה מהירה בין עצים, יחד עם טיפוסים קצרים וגינות סלעים שדורשות יחס תוקפני וגישה הוליסטית של לתקוף עם כל מה שיש. וכאן הלינקאין מצאו את הנקודה המתוקה ו"דרסו" מכשולי סלעים ו"גאפים" גדולים בין אבנים תוך ניצול הגלגלים הגדולים, המתלים הנהדרים והורדת כוח טובה לקרקע דביקה של אחרי גשם. דילוגים וקיפוצים קטנים גם הם נבלעים היטב על הפלטפורמה הזו – ואם אתם יותר בקטעים שכאלו יש אופציה גם למתלה ארוך יותר – 154 מ"מ.
מה שמציק
בולמי זעזועים אוהבים אוויר. כדי להתקרר. וראיתי לא אחת איך בולמי זעזועים גדולים וגיבורים קורסים אחרי זמן קצר של נהיגת ראלי אגרסיבית – פשוט מכיוון שלא קבלו מספיק אוויר לקירור. אני לא לגמרי בטוח שבולם זעזועים של אופניים עובד קשה כמו כזה של פאג'רו בראלי ובכל זאת, אצלנו חם יותר מאשר בארץ המוצא, ואני בטוח שרכיבה אגרסיבית בשביל מסולע וביום חם יאתגר את פיזור החום של הבולם הנסתר.
מתלים מכוונים היטב הם לטעמי חצי מהסוד של מהירות ואחיזה בשטח. ואי אפשר לעלות על אופניים בלי לעשות סט אפ קודם. ובלינקאין הסט אפ מציק למדי – עניין של שני אנשים, מדיד פלסטי שקוף, להוריד מכסה מגן ולנפח מלמטה – או לרוקן לפי המיקום של הבורג, דרך החלונית וויזאווי המדיד השקוף. שפני הסלע עזבו משועממים את המקום – כמעט שגם אנחנו.
לסיכום
הלינקאין של בולד אינם הגימיק שחשבנו שיהיו. יש כאן איכות כללית גבוהה מאד אשר מגובה במראה מאד נקי ומודרני ויכולת נאה בדיוק כפי שהגדיר היצרן – ברכיבת שבילים אגרסיביים. ההתנהגות היא יותר על הצד היציב/נטוע ופחות פלייפול כאופניים עם גיאומטריה אגרסיביות יותר. והמחיר (כמו באתר בחו"ל + מע"מ) משקף את היותו מוצר פרימיום. למי האופניים מיועדים? בעיקר למי שרוצה להיות שונה, יודע להעריך איכות לא פוחד מחדשנות ורוכב מרחקים ארוכים על סלעים לא מאד גדולים. או שפשוט לא רוצה ללכלך בבוץ את הבולם.
Thanks for putting this out there!!!