יום חמישי , 25 אפריל 2024
KTM 890 ADVENTURE S

KTM 890 ADVENTURE S – מתכון להרפתקה

שישי מוקדם בבוקר, אחרי שבוע עמוס, עצרתם לתדלוק של 95 רענן וקפה בתחנת דלק רגע לפני השטח – עכשיו אתה רוצה לשחרר הכל, לצרוח מאושר בקסדה, לקחת את האופנוע לקצה, לבחון את היכולות שלך, לנשום את הריחות של הטבע וגם את האבק של החבר שרוכב לפניך –  זה יהיה סופ"ש של רכיבת אדוונצ'ר מהנה.

KTM 890 ADVENTURE S – מרגיש בנוח גם בעיר, גבוה, גמיש ובטוח. צילום: בני דויטש

מעט מאד אופנועים יודעים לתת שימושית גבוהה במשך השבוע, התנהגות כביש מהנה לצד יכולות שטח שמתעלות מול אופנועים בעלי שם – השילוב הזה מצריך אופנוע שיודע לשנות את האופי בלחיצת כפתור יחד עם מכלולים שידעו להעניק את הטוב מכל העולמות. KTM תמיד ידעו לתכנן ולייצר אופנועים שיעניקו לרוכב הנאה מרכיבת כביש וגם מכונות שטח משובחות. נתחיל מהתחלה: דגם ה- KTM 790 ADVENTURE S  הציב רף חדש וגבוה בקטגוריית אדוונצ'רים בנפח בינוני – טכנולוגיה מתקדמת, משקל נמוך, יכולות כביש מהנות לצד יכולות שטח – כל אלה נלקחו מאחיו הגדולים KTM 1290 SUPER ADVENTURE S ויצרו אופנוע אדוונצ'ר עם יכולות חסרות תקדים בקטגוריה, כעת מגיע הדגם החדש KTM 890 ADVENTURE S 2021 ולוקח את זה צעד קדימה עם שיפורים נרחבים במכלולים, במערכות האלקטרוניות ועוד המעניקים לו עליונות מול אופנועי אדוונצ'ר בעלי שם.

KTM 890 ADVENTURE S – המכשיר המושלם לבריחה מהעיר. צילום: בני דויטש

הסטנדרט שלנו גבוה יותר.

אופנועי האדוונצ'ר של KTM מצוידים בעילית של הטכנולוגיה ול- KTM 890 ADVENTURE S 2021 הנדסת אנוש ששמה את הרוכב והנוחות שלו במרכז – זה מתחיל במבנה הצר שמקל על מלאכת הרכיבה בעמידה, מרכז כובד נמוך במיוחד הודות למבנה הייחודי של מכל הדלק, גובה נמוך למושב, ונפח מיכל דלק של 20 ליטר מה שמעניק את טווח התדלוקים הגדול בקטגוריה. ממשיך במערך האלקטרוניקה שעבר שדרוג ורשימה ארוכה של מערכות המגיעות כסטנדרט עם האופנוע וללא תוספת מחיר: מסך TFT צבעוני וגדול המתאים עצמו אוטומטית למצבי תאורה שונים בכדי לספק בצורה הנוחה את שפע המידע הניתן להתאמה עפ"י העדפות הרוכב. המסך כולל מידע חשוב עבור הרוכב, נורת אינדיקציה לרגע הרצוי להעברת ההילוכים ועוד.

KTM 890 ADVENTURE S – חבילה טכנולוגית מתקדמת שנותנת יותר ביצועים והרבה יותר בטיחות. צילום: KTM

המסך הוא רק החזות, מאחורי המסך עומד מערכת מתוחכמת שכל תפקידה הוא להגביר את ההנאה שלך מהרכיבה בכל תוואי שטח ולהוות עזר לרוכב בתנאי שגרה וקיצון – מערכות הטכנולוגיה של KTM הן אמת מידה בעולם האדוונצ'ר וה- KTM 890 ADVENTURE S 2021עמוס במערכות שונות שניגע בהן בקצרה: ה- Cornering ABS(ABS בהטייה) היא מערכת מבוססת מחשב (6 צירים) המודד את זווית האופנוע ובזמן בלימות חירום הוא בולם בעוצמות שונות בהתאם לצורך – זוהי מערכת מצילת חיים שפותחה יחד עם חברת BOSCH ומאפשרת לרוכב להיות בטוח בכל תנאי שטח.

KTM 890 ADVENTURE S – מצבי רכיבה שונים ו-ABS רגיש להטיה לצד בקרת אחיזה ועוד. צילום: KTM

כאמור, כל מטרת מערכות הטכנולוגיה הן בכדי שהרוכב ימצה את מירב ההנאה מהרכיבה בכל תנאי שטח. לכן האופנוע כולל 3 מצבי רכיבה כסטנדרט:  OFFROAD RIDE MODE, STREET MODE ו- RAIN MODE. כל מצב רכיבה משנה את אופן התנהגות האופנוע בהתאם לתנאים – ניקח לדוגמא את OFFROAD RIDE MODE: זוכר את שישי מוקד בבוקר? אז רגע לפני הירידה לשטח אתה מחליף ל- OFFROAD RIDE MODE ונראה כאילו כלום לא קורה, אבל מתחתיך מפעל שלם עובד בשיא המהירות כדי להפוך לך את האופנוע למכונת שטח: הסנסורים נפתחים ומחלקים את הכוח שעובר לך לידיים בצורה המיטבית ביותר בהתאם לתנאי השטח, תגובת המצערת משתנה,anti-wheelie  עובר למצב כבוי כדי שתוכל לעבור מעל מכשולים ופיצ'רים נוספים עובדים כדי שתוכל לקחת את היכולות שלך ושל האופנוע למקומות שלא חלמת.

KTM 890 ADVENTURE S – מיכל דלק של 20 ליטרים, נמוך הנותן טווח ארוך ומרכז כובד נמוך. צילום: בני דויטש

הכביש שלך זה השטח שלנו.

כל הטכנולוגיה מחוברת למנוע עוצמתי שעבר שדרוגים רבים – המנוע של ה-890 ADVENTURE  עלה ל-889 סמ"ק לצד ההספק שעלה גם הוא ל-105 כ"ס, המומנט ל-10.2 קג"מ וגל הארכובה מוסיף 20 אחוז למסה שלו – התוצאה? פעולה חזקה, גמישה וחלקה יותר ביציבות בזמן בהאצה מפניות. בהתאם לעליה בתפוקת המנוע, חוזק גם המצמד ומערכת העברת הכוח ומערכת הבלימה שודרגה לעמידות גבוהה יותר.

KTM 890 ADVENTURE S – עם 105 כוחות סוס כל כביש הררי הוא חגיגה. צילום: KTM

בעוד אופנועים בקטגוריה של ה- KTM 890 ADVENTURE מציעים מתלים בסיסים ביותר, הדגם החדש של KTM מציע כסטנדרט מתלי WP APEX מתכווננים – המתלים הם תוצאה מחקר ופיתוח שמגיע אחרי של ניצחונות במירוצי ראלי וכביש הקשוחים בעולם, כך יוצרים את המתלים המושלמים לאופנוע שמכוונים הכי גבוה שאפשר – ה- KTM 890 ADVENTURE קיבל בנוסף גם בולם אחורי WP APEX חדש אשר מציע יכולת כוונון גדולה יותר מבעבר לריבאונד ועומס קפיץ – הכיול החדש הולם מאוד את יכולות הכביש והשביל הגבוהות של דגם זה, וכן הכל מגיע כסטנדרט.

לטובת השימוש מעבר לתחום הסלול ה- KTM 890 ADVENTURE מציע חישוקי 21 אינץ' מלפנים ו-18 אינץ' מאחור, מרווח גחון של 200 מ"מ, גובה נמוך למושב המתכוונן וכאמור מערכות ואבזור רב המאפשרים למצות מהאופנוע הנראה מרובה ללא קשר ליכולת הרכיבה שלך.

KTM 890 ADVENTURE S – מתלי שטח ארוכי מהלך יתנו לך לחקור את השבילים המעניינים יותר מעבר לכביש. צילום: בני דויטש

מנה אחרונה כתומה.

ה- KTM 890 ADVENTUREהוא תוצאה של הקשבה לקהל עצום של רוכבים ושנים של מחקר ופיתוח – התוצאה היא אופנוע שמביא איתו חבילה מושלמת עם מכלולים שהוכחו כטובים ביותר במרוצים הקשוחים בעולם, המילה האחרונה של הטכנולוגיה בעולם האופנועים וחווית רכיבה שלא דומה לאף אופנוע בקטגוריה. – אלה לא רק 105 סוסי הפרא המאולפים ששוכנים במנוע שלו, אלא בניית האופנוע כשהרוכב בפוקוס עם מיגון רוח שנוסה במנהרות רוח מתקדמות כדי שיסיט את הרוח סביב לגוף הרוכב, מסך TFT מתקדם, מערכות מתקדמות כמו בקרת אחיזה (MTC) ובקרת החלקה (MSR) המונעת את נעילת הגלגל האחורי בזמן בלימה חזקה או הורדת הילוכים אגרסיבית, מושב מתכוונן ועוד – זה אופנוע לאופנוענות טהורה, כזאת שלא מוותרת על הנאה גם ברכיבת כביש "שגרתית" ובלחיצת כפתור הופכת את האופנוע למכונת שטח שתבחן את הגבולות שלך ותיקח אותך הרבה מעבר למה שתכננת.

 KTM 890 ADVENTURE S – מתנהג בכביש, לא מתרגש מהשטח. החל ב-94,990 שקלים. צילום: בני דויטש

מפרט טכני:

מנוע: LC8c, טווין מקבילי, 4 שסתומים לצילינדר, מקורר נוזל

נפח: 889 סמ"ק

הספק מירבי: 105 כ"ס ב-8,000 סל"ד

מומנט מירבי: 10 קג"מ ב-6,600 סל"ד

מהלך / קדח: 68.8 מ"מ / 90.7 מ"מ

תמסורת: 6 הילוכים. קלאץ' מחליק, מופעל ע"י כבל. הינע סופי שרשרת

 

מתלה קדמי          מזלג הפוך מתוצרת WP, בקוטר 43 מ"מ, מהלך של 200 מ"מ

מתלה אחורי        WP APEX – Monoshock מהלך של 200 מ"מ

בלם קדמי             זוג דיסקים בקוטר 320 מ"מ עם מערכת קורנרינג ABS של Bosch בעלת מצב Offroad

בלם אחורי            דיסק בקוטר 260 מ"מ, קליפר עם מערכת קורנרינג ABS של Bosch בעלת מצב Offroad

צמיג קדמי             90/90-21

צמיג אחורי           150/70-18

 

בסיס גלגלים        1528 מ"מ

גובה מושב            830-850 מ"מ

מרווח גחון            233 מ"מ

משקל יבש            196 ק"ג

נפח מיכל דלק    20 ליטר

תוכן מקודם

 

Check Also

מבחן דרכים סוזוקי ויטארה

תג המחיר הביא אותנו לפגוש מחדש את סוזוקי ויטארה. אחרי מאות קילומטרים נזכרנו מדוע רכב הפנאי הזה הוא כה חביב על ישראלים רבים. קאט דה בולשיט בדמות רכב פנאי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

18 − 14 =