רוני נאק
מותג הרכב SAAB ידע הרבה עליות ומורדות לאורך שנות קיומו. סאאב לבסוף מצאה את מותה תחת ידי GM כאחת הקורבנות של המשבר הפיננסי של 2008 (היא בחברה טובה יחד עם פונטיאק), קירטעה תחת בעלות ספייקר למשך שנתיים ומאז שנת 2012 היא בבעלות חברת אחזקות שוודית בשם NEVS – שמצידה 51% ממניותיה נרכשו בתחילת 2019 על ידי EVERGRANDE הסינית. בשורה התחתונה – כמו וולוו גם SAAB עתה בבעלות סינית.
• מקדמה של 8,900 שקלים ויש לכם רכב חדש
ובכן יש לנו שתי בשורות. הראשונה – ככל הנראה כדי להחזיר את SAAB לכותרת – היא המכירה הפומבית של סאאב 9-3 אירו טורבו 4. הרכב הזה היה חלק מרצף היצור האחרון במפעל המקורי עם החלקים המקוריים ש-NEVS יצרה בשנת 2014. המכונית מצוידת במנוע טורבו עם 220 כ"ס, תיבת הילוכים אוטומטית ו-65 קילומטרים על הספידו. NEVS עוד לא פרסמה את תאריך ומיקום המכירה הפומבית – אבל אם אתם בעניין. היו מוכנים עם הסנטור ביד.
הבשורה השנייה – וכנראה החשובה יותר – היא ש-NEVS יחד עם התזרים החדש שהביא עימו הבעלים הסיני עתיד להחזיר את SAAB לחיינו כמותג רכב 100% חשמלי (ואני מתאפק שלא לכתוב טסלה סטייל) – ובמסע הקניות נרכשה חברת טכנולוגיה בריטית המתמחה ביצור של מנועים חשמליים לרכב הנמצאים בתוך טבור הגלגל (בניגוד למנועים הנמצאים על השלדה ומעבירים כוח לגלגל באמצעות ציריה). לצד החסרונות יש לתצורת הנעה כזו יתרונות רבים בעיקר בכל האמור למבנה של קפסולת הנוסעים ולגמישות הרבה שניתן לעצב אותה – כך שרכב נוסעים, מיניוואן, SUV ואפילו כלי רכב מסחריים יכולים לחלוק אותה מערכת הנעה רק עם קפסולה אנושית/מטען שונה – וכל הריינג' תופס כמובן עם נהיגה אוטונומית – לתחבורה שיתופית, שילוח וכיוב'.