תומר הדר
הכביש שטח הראשון של קופרה, מותג הספורט החדש של סיאט, הוא : אטקה. הכירו את אטקה קופרה. אה…שניה… לפני שתציינו ש"יש איביזה קופרה", נכון: – הייתה – איביזה קופרה. ולאון קופרה. אך עד כה סיאט הצמידה את השם "קופרה" לגרסאות הספורטיביות של דגמי היצרנית. כעת CUPRA הוא שמן של מכוניות הספורט של סיאט, שהן אגב גרסאות ספורטיביות של דגמים קיימים. מבולבלים? זה נשמע לכם בעצם אותו הדבר? יש מצב שאתם צודקים.
• אל תשלמו מחירי אולם תצוגה – מיצובישי ASX ב-121,000 שקלים בלבד!
בכל מקרה, הרכב הראשון שסיאט מציגה תחת המותג "קופרה" הוא גרסה ספורטיבית של סיאט אטקה. והנה המפרט: תחת מכסה המנוע של האטקה שוכן מנוע 2.0 TSI המוכר של קונצרן פולקסווגן, המפיק בגרסה זו 300 כוחות סוס שמועברים לארבעת הגלגלים באמצעות תיבה כפולת מצמדים בעלת שבע מהירויות. לפי סיאט, התיבה מכוילת לתגובות מהירות יותר מתיבת DSG רגילה, ולמען האמת זה באמת אומר שמדובר בתיבת הילוכים שמגיבה מהר. מערכת ההנעה הכפולה כוללת מצבי שלג, ספורט ובמפתיע – גם מצב שטח. כצפוי, הקופרה זוכה לכל תוספת קוסמטית אפשרית: החל מגריל שונה וכלה כמובן בחצאיות וגימור קרבון אופציונאלי. הנתונים, כך נראה, מגבים את המראה: אפס למאה תוך 5.4 שניות ומהירות מרבית של 245 קמ"ש.