יום ראשון , 31 מאי 2020
ראשי » מבחני דרכים » מבחן דרכים סיטרואן C3 איירקרוס 130 כ"ס
פותחת סיטרואן גי'פון
מבחן דרכים סיטרואן C3 איירקרוס מקבלת מנוע 130 כ"ס. אז נסענו לערבה. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים סיטרואן C3 איירקרוס 130 כ"ס

רוני נאק

המהפך של סיטרואן הוא לא פחות ממדהים. שיפור מתמיד באיכות המוצרים שלה, יחד עם חזרה לעקרונות הליבה ההיסטוריים של המותג: נוחות מעולה ועיצוב עם פתרונות יחודיים, הפכו את דגמי סיטרואן החדשים – בכל קבוצה בה הם נמצאים – לאופציה שונה ומעניינת למי שלא אוהב לנהות אחרי העדר. עם 5 שנות אחריות או 120,000 קילומטרים גם מרכיב הסיכון פוחת מאד.

 

מה חדש?

עד לא מזמן שווקה סיטרואן C3 איירקרוס בישראל רק עם מנוע בעל תפוקה של 110 כ"ס. זה היה נחמד, חסכוני, אבל לא מספק. עתה מגיע אלינו הרכב עם תפוקה של 130 כ"ס ו-23.4 קג"מ כאופציית ההנעה היחידה. ומי אנחנו שנתלונן על תוספת כוח? המבינים יאמרו בשלב הזה כי מדובר באותו מנוע 1.2ל' טורבו עם 3 ציל', ברמת TUNE גבוהה יותר. הם לא טועים.

תקריב נייד ברכב
מבחן דרכים סיטרואן C3 איירקרוס. הממשק לקארפליי ואנדרואיד מצויין ויציב. צילום: PSA

אז לקחנו את הגרסה הבכירה (SHINE PK) ליום נהיגה ארוך במיוחד אשר כלל ביקור בתערוכת מו"פ ערבה שבתחנת יאיר וחזרה למרכז דרך כביש 90, צפון ים המלח, פצאל, חוצה שומרון והופ – חזרה לגוש דן. בהחלט יום מאתגר שכלל גם כמה קטעי עפר מקסימים בערבה, ולמחרת בבוקר סעודת פקקים עירונית בדרך להחזיר את המכונית לאורווה במעוין שורק.

האיירקרוס הקטנה מתבססת על פלטפורמת PF1 של קבוצת פיג'ו. יחד איתה משתמשים בבסיס המכאני הזה גם סיטרואן קקטוס, C3 בתצורת סופרמיני ואופל קרוסלנד. מדובר בפלטפורמת סופר-מיני שבהקשר שלנו מציגה בסיס גלגלים של 260 ס"מ. זה בערך באמצע הדרך בסגמנט הזה מבחינת האורך. אבל מה שמספר כאן את הסיפור זה הגובה – 164 ס"מ ואורך כללי של 415 ס"מ יוצרים מכונית גבוהה, עם סרחי עודף קצרים בקצוות וחלל פנים גדול ותכליתי – כפי שכתוב בסעיף 4 בספר "כך תעצב SUV" מהדורת סתיו.

תא נהג סיטרואן
מבחן דרכים סיטרואן C3 איירקרוס עיצוב הפנים מקורי ורענן. פקדי בקרת האקלים עדיין רק במולטימדיה וצריך לשוטט בתפריטים בכל התנעה גם כדי לכבות את ה-START&STOP. צילום: סיטרואן

העיצוב החיצוני והפנימי לא השתנו עם עדכון המנוע. המראה עדיין "סיטרואני" חדש ועדכני ושובב מאד למראה. וגם הפנים לא שגרתי עם מוטיב חוזר של מלבנים כהי פינות בכל מקום. איכות החומרים הכללית טובה מאד ורק ממש בתחתית הקבינה (במקום בו השמש זורחת לעיתים רחוקות) אפשר להתרשם ממפל החומרים שיורד בתחושת האיכות שבו יחד עם הגובה.

להורדת המפרט המלא סיטרואן c3 איירקרוס

המושבים הרחבים והמרופדים בנדיבות הם נדבך מרכזי בחבילת הנוחות של סיטרואן. וגם כאן הם דופקים הופעה מרשימה מאד לאורך יום הנהיגה הארוך במיוחד. מאחור יש אפשרות להזיח את הספסל האחורי המפוצל – וזה שימושי מאד כשצריך למשל להעמיס עוד קרטון אחד של פלפלים מתוקים מהחממה של החבר ממושב עידן. כך אפשר להגדיל את נפח התא מ-410 ל-520ל' וזה הרבה ונוח.

עוד בתחום הנוחות חשוב להזכיר כי למולטימדיה של סיטרואן יש ממשק מצויין של קארפליי ו-אנדרואיד בנוסף למערכת השמע והפיצ'רים המקוריים. ממש הופתעתי למצא סייען חניה (בניצב ובמקביל) ברכב ברמת המחיר הזו, מצלמות 360 מעלות, משענת יד נהדרת לנהג וכמובן מערך בטיחות אקטיבית עם בלימה אוטונומית, ניטור שטחים מתים, זיהוי תמרורי תנועה (ואפשרות ל"הורדה" לבקרת השיוט), החלפת אורות גבוהים אוטומטית וגם 6 כריות אוויר ובקרת משיכה ויציבות.

כל הטוב הזה יהיה שלכם במחיר של 124,995 שקלים – בלבד. לא גרוע!

סיטרואן כל כביש מאחור
תנו לה לזלול קילומטרים. סיטרואן C3 איירקרוס. צילום: רוני נאק

 

צפו גם בזה

מנכ"ל ניסאן אוצ'ידה

ניסאן נסוגה מאירופה

טלטלה בעולם הרכב. ניסאן סוגרת את מפעלה בספרד – כבר לא רואה באירופה יעד. תספוג הפסד של מיליארד אירו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

8 − 6 =