יום חמישי , 18 אפריל 2024
Opel-Mokka. Photo - Opel

אופל מוקה – ג'וק גרמני

Opel-Mokka. Photo - Opel

יצרני הרכב לא מפסיקים לחפש תתי-נישות וסגמנטים חדשים, וברגע שיצרן אחד פותח צוהר כולם עטים אחריו עם מתחרים. במקרה של ניסאן ג'וק, בקושי עברו שנתיים מאז הצגתו וכבר קמים לו מתחרים מבית פורד, סוזוקי, ועכשיו גם אופל.

 המוקה (mokka), שמוצגת בימים אלו בז'נבה, היא הנציגה של אופל בקטגוריה המתפתחת של רכבי פנאי על בסיס סופרמיני, אחות לביואיק אנקור שהוצגה לפני חודשיים בתערוכת דטרויט. בדומה לאנקור, המוקה מבוססת על פלטפורמת אופל קורסה ותכלול את יחידות הכוח המוכרות של GM: טורבו דיזל בנפח 1.7 ליטר (130 כ"ס) ושני מנועי בנזין –  1.6 ליטר (115 כ"ס) ו-1.4 ליטר טורבו (140 כ"ס). כל הגרסאות יוצעו עם תיבה ידנית והמוגדשות יציעו אופציה לתיבת שישה הילוכים אוטומטית. הוורסיות הבסיסיות יוצעו עם הנעה קדמית בלבד, כאשר הנעה כפולה תהווה אופציה בתוספת תשלום.

Opel-Mokka. Photo - Opel

מבחינה עיצובית לא מדובר בקווים ראדיקליים כמו אלו של הג'וק, אלא בעיצוב שמרני-אך-נאה כדרכה של אופל. בכל רמות הגימור תותקן מערכת עצור-סע לחסכון בדלק, בקרת זינוק במתלול ומערכת למניעת דרדור. כאופציה תציע אופל מערכת המשנה את עוצמת התאורה בהתאם למהירות ולמזג האוויר ומצלמה קדמית שתזהה תמרורים ותתריע על סטייה מהנתיב. בדומה לקורסה, גם כאן יוצע מתקן אופניים אינטגרלי הנשלף מהפגוש האחורי.

המוקה צפויה להגיע לשווקים בקיץ הקרוב ולישראל לקראת שנת הדגם 2013.

Opel-Mokka. Photo - Opel
איזה קטע אם היא עכשיו אומרת לה "איכס, יש לך ג'וק במוקה..."

צפו בסרטון – הסבר מאלף מהמעצב על הטריקים הקטנים שמייחדים את עיצוב המוקה:

Check Also

ריקול: סוזוקי ג'ימני

חשש לתקלה במשאבת הדלק מזמן מעל ל-300 בעלי סוזוקי ג'ימני לריקול ישראלי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

twelve − 8 =