שבת , 27 אפריל 2024
סובארו פורסטר החדש יקבל מערכת הנעה היברידית עם טכנולוגיות של טויוטה. צילום: סובארו

סובארו היברידית? בעזרת טויוטה

רוני נאק

בשולי השקת הדור החדש של סובארו פורסטר, השקה שבה בלט היצע המנועים הכולל אופציה אחת בלבד (בוקסר 2.5ל' אטמוספרי עם 180 כ"ס) – מלמד על הפוזיציה הבעייתית של סובארו כיצרנית נישה בזירה העולמית. זה בולט מאד בעיקר בסגמנט רכבי הפנאי בה יש לסובארו 4 דגמים (איוולטיס, אאוטבק, פורסטר ו-קרוסטרק) החולקים רכיבים מכאניים רבים. 

• זה טויוטה לנדקרוזר החדש והוא היברידי!

מה שחסר בהיצע, בימים שבהם נוהרים רבים לרכישת רכב חשמלי, הוא מגוון של מערכות הנעה מחושמלות. ה"סולטרה" החשמלית (למעשה טויוטה BZ4x ממותגת סובארו) לא ממריאה, האופציות של e-Boxer שהוצעו באירופה היו קלות בלבד ולא הציגו ערך מוסף מהותי וגם גרסת הדיזל נזנחה מזה כבר. אולם סובארו לא יכולה להישאר מאחור והודיעה במעמד השקת סובארו פורסטר החדש כי בתוך שנה (כלומר תחילת יצור באוגוסט 2024 ושיווק גלובאלי בשנת 2025) תצא לשוק גרסה היברידית חדשה או כפי שכונתה Next Gen e-Boxer. אבל מאיפה זו תגיע?

מועמד ראשי לתרום אברים. טויוטה ראב-4 על המערכת ההיברידית שבו עשוי להיות המקור. צילום: טויוטה

התשובה היא טויוטה. אותה מצאנו בפרסום ביפן של המדיה הכלכלית NIKKEI. שם פורסם כי במאי 2023 הודיעה סובארו רשמית על התחלת היצור של מערכת הנעה היברידית על בסיס המערכת ההיברידת של טויוטה או "THS" – על הדרך היא גם הודיעה כי תרחיב את היצע הדגמים החשמליים שלה (אולי על בסיס רכבי BYD כמו טויוטה).

אין עמדות טעינה לרכב חשמלי בשטח. מערכת היברידית היא קריטית להשרדות של סובארו. צילום: סובארו

המערכת ההיברידית של סובארו תהיה התאמה של המערכת המוכרת מטויוטה לתוך האקוסיסטם הייחודי של סובארו. לאמור, מנוע בוקסר אופקי המותקן לאורך השלדה (בניגוד למנוע הטורי של טויוטה המותקן לרוחב השלדה) וכן המשך שרשרת ההנעה הסימטרית לכל הגלגלים. עוד רמזה ההודעה כי תיבת הילוכים ייעודית מפותחת במיוחד לגרסאות ההיברידיות. נתוני תפוקה ו/או צריכת דלק ורמות זיהום אוויר עוד לא פורסמו.

סובארו הציגה במאי 23, תכניות לדגמים חשמליים נוספים. האם שינוי הכיוון של טויוטה ישפיע על עליה? צילום: סובארו

• טויוטה צדקה? רכב חשמלי אינו העתיד?

להזכירם כי ב-2019 טויוטה, בצעד לכאורה אלטרואיסטי, הכריזה כי היא מציעה בחינם את כל הפטנטים שלה (כמעט 24 אלף פטנטים!) הנוגעים למערכות הנעה היברידיות. זאת במסגרת תפיסתה כי העתיד הוא היברידי ולא חשמלי מלא ומיועד לעודד יצרניות רכב אחרות לפתח דגמים היברידיים משלהם בעזרת הפטנטים של טויוטה. לא רק זאת אף זאת, לטויוטה 20% אחזקה בסובארו ויש לשניים שיתופי פעולה שכבר "רצים" כמו סובארו BRZ/טויוטה B6, טויוטה BZ4/סובארו סולטרה ועוד.

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

3 × 5 =