רוני נאק
מארה"ב מגיעים צילומי ריגול לצד שמועות על גרסאות שטח מוקשחות, מקוריות מהמפעל, של סובארו אאוטבק וסובארו פורסטר החדשים. יתרה מזאת, הידיעות מספרות כי סובארו, הנהנית משיא מכירות של כל הזמנים בארה"ב, מתכננת תת-מותג קשוח על בסיס שני הדגמים האלה. הדברים נאמרו בכנס סוכנים ווירטואלי שהתקיים לפני כשלושה ימים בארה"ב.
מניתוח נתוני המכירות של סובארו בארצות הברית, 54% ממכירות המותג מגיעים מדגמי אאוטבק ופורסטר. תת המותג או חבילת האבזור תיקרא ככל הנראה Wilderness, היא תכיל מראה קשוח יותר וחבילות מתלים וצמיגים המתאימים יותר להרפתקאות בשטח.
• מבחן דרכים סובארו פורסטר ספורט
גם במצבם הסטנדרטי נהנים שני דגמי הסובארו האלה ממרווח גחון גדול (מעל ל-20 ס"מ), הנעה כפולה קבועה (4X4) וכן תוכנות שטח ייעודיות ויעילות מאד בשם X-Mode. סובארו מתכננת לבנות על התכונות הייחודיות האלה ולהגביר אותן בכל מימד. חבילת ווילדרנס תיצור מנעד יכולת רחב יותר לדגמים האלה, מראה קשוח וקרבי יותר לשטח וגם יכולת שטח אמיתית גדולה יותר ממה שהיה עד היום. כך אמר בכיר בסובארו "זה מתאים בול לאופי של סובארו".
סובארו הגיבה לדרישה גוברת של לקוחות קיימים ושל חדשים, ליצור גרסאות בעלות יכולות שטח מוגברות. סובארו מאד בטוחה בפיתוח החדש. ההשקה בארה"ב צפויה באביב הקרוב לאאוטבק ובהמשך בקיץ לפורסטר.
יופי להם לסובארו על היוזמה המבורכת! אני מקווה שגם התמחור יהיה אטרקטיבי בהתאם לשם 'סובארו', כי בינינו, שועלי השטח רוצים רכב עממי ובעל יכולת גבוהה בשטח ולא כרכרות מהודרות ופגיעות בעלות של פנטהאוזים ותחזוקה של מעבורות חלל.
אני רק סקרן לדעת איך תפתור סובארו את מכשול ה- CVT שממש לא יעיל לעבודת שטח… שלא נדבר על הילוך כוח או נעילות לדיפרנציאלים… יש להם בהחלט על מה לעבוד והרבה!
האם יבואן סובארו בישראל (חברת סמלת) יתמוך בהגבהה של הדגמים החדשים ? כיום היבואן לא מאפשר הגבהה של פורסטר דור ה 5 (משנת 2019) בהם מותקנת מערכת הבטיחות Eye-Site (מבוססת מצלמות בשמשה הקדמית) היבואן לא הביא מכשיר כיול למצלמות לאחר הגבהת הרכב.