יום שלישי , 19 מרץ 2024
מבחן דרכים סובארו אאוטבק - רכב הפנאי הטוב ביותר שאתם פספסתם. צילום: סובארו
מבחן דרכים סובארו אאוטבק - רכב הפנאי הטוב ביותר שאתם פספסתם. צילום: סובארו

מבחן דרכים סובארו אאוטבק XS

רוני נאק

התקלקלנו ולא בקטע טוב. כל כך התרגלנו לתקן שקבעו לעמישראל רכבי הפנאי מקוריאה (שהם די בסדר יש להודות) עד כי שכחנו איך צריכה להיות – ולהתנהג מכונית טובה באמת. ולא תמיד מה שנראה על פניו כהצעת ערך מצוינת – מגיע עם תוכן ועומק מעבר למשטח הפלסטיק הקשה של הדשבורד.

מבחן דרכים סובארו אאוטבק - רכב הפנאי הטוב ביותר שאתם פספסתם. צילום: סובארו
מבחן דרכים סובארו אאוטבק – רכב הפנאי הטוב ביותר שאתם פספסתם. צילום: סובארו

סובארו אאוטבק

היום אנו בדור החמישי של הדגם – אשר הוצג לעולם כגרסת מוגבהת ומוקשחת של סובארו לגאסי בשנת 1994. סובארו אאוטבק הביא בשורה של איבזור פרימיום, יכולת שטח מצוינת ואמינות יפאנית. שלושה עמודי תווך אשר הופכים את הרכב הזה – גם היום – לאחד מרבי המכר של סובארו בצפון אמריקה. שם הוא נפוץ בעיקר במדינות הצפוניות הקרות יותר – בהן שלג וקרח הם עניין של חודשים.

מבחן דרכים סובארו אאוטבק - רכב הפנאי הטוב ביותר שאתם פספסתם. צילום: סובארו
מבחן דרכים סובארו אאוטבק – רכב הפנאי הטוב ביותר שאתם פספסתם. צילום: סובארו

בישראל תמצאו בסובארו אאוטבק מנוע בוקסר בנפח 2.5ל' עם תפוקה של 175 כ"ס ו-24 קג"מ. העברת הכוח נעשית דרך תיבת הילוכים רציפה וממנה לכל ארבעת הגלגלים – למערכת AWD חכמה ומתקדמת אשר מפצלת את הכוח בין ארבעת הגלגלים כדי לקבל מקסימום אחיזה בכל סוג של שטח או כביש שאפשר לחשוב עליהם. גם כשהאחיזה מגיעה רק מגלגל יחיד וכל האחרים מחליקים. ויש גם X-MODE שמתאים את העברת הכוח ובקרת המשיכה

ארכיטקטורת הפנים מאד דומה לזו של סובארו B4 העדכנית – תא הנהג והקבינה מאד מרווחים – בעיקר במימד הרוחב. והאיכות הכללית טובה מאד. זה בא לידי ביטוי במסך המולטימדיה המחופה בזכוכית – במרווחים המזעריים והאחידים בין המשטחים השונים ובחירת החומרים.

מבחן דרכים סובארו אאוטבק - רכב הפנאי הטוב ביותר שאתם פספסתם. צילום: סובארו
מבחן דרכים סובארו אאוטבק – רכב הפנאי הטוב ביותר שאתם פספסתם. צילום: סובארו

המושב האחורי מרווח מאד – עם הרבה מקום לגוף ולרגליים ועדיין נותר נפח גדול מאד של 512 ליטרים בתא המטען. שם מאחור תוכלו לקפל את המושבים במשיכת ידית – קונץ של סובארו מקדמה דנא.

 

נהיגה סובארו אאוטבק

מזמן לא נהגתי באאוטבק וכבר שכחתי כמה הדור החדש הזה מהיר ומהודק. המתלים – שהפכו בשנים האחרונות לנקודת חוזקה בסובארו –  משלבים יפה בין נוחות ופינוק לבין תמיכה במרכב וריסונו בכביש מפותל, בנהיגה מהירה או בשניהם גם יחד. גם ההיגוי והבלימה הרבה יותר חיים ומידיים ממה שהכרנו באותן שנים של נידנודים והיגוי על בסיס ניחוש.  הקצב של המכונית הזו על הכביש – אם תתנו לה – הוא מאד מרשים. ויחד איתו גם היכולת לגמוע המון קילומטרים בנוחות ויעילות. כמו למשל לקייאקי הגושרים (סיבוב של כמעט 400 קילומטרים מהמרכז) ובחזרה ביום אחד ומבלי לסיים את הנהיגה מרוסק מעייפות.

מבחן דרכים סובארו אאוטבק - רכב הפנאי הטוב ביותר שאתם פספסתם. צילום: סובארו
מבחן דרכים סובארו אאוטבק – רכב הפנאי הטוב ביותר שאתם פספסתם. צילום: סובארו

גם כשמחליטים למשל לטפס לגולן באותם פיתולים – תמצאו נכונות לחבק פניות באהבה – האחיזה מעולה, הניהוג מדוייק – תגובות השלדה נכונות – והכל עובד פשוט נכון.

כאן יש יתרונות רבים לתיבה הרציפה אשר מוצאת יחס העברה מתאים לכל סיטואציה – זמינות הכוח תמיד טובה ועם 24 קג"מ יש עם מה לעבוד בכל טווח המהירות השפוי. הלינאטרוניק של סובארו עובדת הרבה יותר נכון מתיבות רציפות רבות אולם עדיין תהיה עליה נוכחת ברעש מנוע בתאוצה – סוג של הודעה לנהג שהעסק לפנים עובד. צריכת הדלק הממוצעת במבחן עמדה על 9.9 ק"מ/ל'. בעולם של מנועי טורבו קטני נפח – קשה למנוע אטמוספרי לספק כוח וגם צריכת דלק מזערית.

פרק השטח היה זהיר וקצר – בשבילים שבאיזור בקעת בית ציידה. כאן לא הייתה דרמה של ממש – צריך רק לשמור על תחתית הפגוש הקדמי וסרחי העודף מאד ארוכים. סידור הגחון מבריק ומוגן היטב וגם X-MODE  סיפק את הסחורה בהצלבות קטנות ובוץ קייצי שיצרו קוונועים. המתלים מגהצים נפלא – והבטחון ביכולת של הכלי מאפשרת להעמיק חדירה – שם למטה בשטח.

מבחן דרכים סובארו אאוטבק - רכב הפנאי הטוב ביותר שאתם פספסתם. צילום: סובארו
מבחן דרכים סובארו אאוטבק – רכב הפנאי הטוב ביותר שאתם פספסתם. צילום: סובארו

סובארו אאוטבק סיכום

מהיר יותר, מרווח יותר ורב יכולת (יותר) מכל רכב פנאי במיינסטרים – יש לסובארו איכויות רבות אשר משקפות את הרב-גוניות ואת מנעד היכולות הגדול של המכונית הזו. והיום יותר מתמיד מורגש יתרון האיכות של רכב יפני אשר מגיע מיפן (וזה נכון גם לגבי CX-5 החדש) ביחס לסטנדרט הקוריאני ואפילו ביחס למותגים יפניים המגיעים מאירופה. אולם יש לזה מחיר – המתבטא במחיר: 200,000 שקלים לגרסת X או 230 אלפים לגרסת XS בה נהגנו. תמחור ששם את סובארו אאוטבק מול רכבי פנאי עם 7 מושבים ממוצא אירופאי שכרגע נחטפים כמו פרעצלים באוקטוברפסט. יחד עם זאת אם אתם לא נוהים אחרי הזרם, חשוב לכם מדי פעם לראות את הזריחה בשטח, ובטוחים בבחירות הנכונות שלכם – אני מציע שתבדקו את סובארו אאוטבק.

Check Also

הביטוח ממשיך להתייקר בחדות

הפעם הטבלה של WOBI ממשיכה להראות את מגמת ההתייקרות המהירה של עלות הביטוח למכוניות שבכבישים. בעתיד גם החשמליות יצורפו

4 comments

  1. 0 קמ ב145 במקום 200 לדגם הפשוט ו167 במקום 230 לדגם המפואר (לשנת 2018). עסקה לא רעה לטעמי למי שמחפש רכב גדול למשפחה ואוהב גם שבילים

  2. לא בדיוק…
    רק אם תקבל גם:
    החלפת שמן מנוע, מסנן שמן, מסנן אויר,מסנן מזגן,מסנן דלק ומצבר חדש.
    אחריות מלאה של 4 שנין מיום המסירה (5 פחות 1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

8 + fourteen =