script> !function(f,b,e,v,n,t,s) {if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMethod? n.callMethod.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)}; if(!f._fbq)f._fbq=n;n.push=n;n.loaded=!0;n.version='2.0'; n.queue=[];t=b.createElement(e);t.async=!0; t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)[0]; s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window, document,'script', 'https://connect.facebook.net/en_US/fbevents.js'); fbq('init', '1643201909225323'); fbq('track', 'PageView');
יום שבת , 20 אוקטובר 2018
דף הבית » חדשות » מבחני ריסוק: סוזוקי ג'ימני החדש מאכזב
מבחני ריסוק: סוזוקי ג'ימני החדש מאכזב
סוזוקי ג'ימני החדש מקבל ציון נמוך במבחן NCAP - רק 3 כוכבים ודי הרבה הערות שמצננות את ההתלהבות מהכלי החדש. צילום: NCAP

מבחני ריסוק: סוזוקי ג'ימני החדש מאכזב

תומר הדר

מעוניינים לרכוש את סוזוקי ג'ימני החדש? אפשר להבין למה, אחרי הכול, מדובר באחד מרכבי השטח האחרונים בעולם עם שני סרנים חיים והילוך כוח, אך לפני הרכישה כדאי שתקראו מה לארגון הבטיחות האירופי EURONCAP  יש לומר על הבטיחות של גמד השטח היפני.

ומה שיש להם לומר ראו שירתיע גם את קשוחי הג'ימנאים: במבחן ריסוק רשמי שערך הארגון למספר דגמים חדשים זכה סוזוקי ג'ימני לציון נמוך וגם לשורה ארוכה של הערות שבהחלט עשויות להרתיע רוכשים. כך, סוזוקי ג'ימני זכה לשלושה כוכבים בלבד מתוך חמישה, בין היתר עקב היעדר בטיחות נאותה בעת פגיעה בהולכי רגל וגם היעדר בטיחות נאותה ליושבי הרכב.

מניתוח רשימת הליקויים שהתגלו ברכב השטח של סוזוקי שרוסק על ידי EURONCAP עולה כי כרית האוויר המותקנת לפני הנהג לא התנפחה כראוי, מה שגרם לבובת הריסוק "ליפול" אל מתחת להגה ולפגיעה בראשה של הבובה. בשנת 2018 מדובר בממצא חמור במיוחד, שכמעט ואינו מתרחש. מסיבה זו, מדגיש EURONCAP קיבל סוזוקי ג'ימני ציון "נמוך" במבחן ההגנה על הנהג.

ציון טוב לפולקסווגן טוארג החדש שצפוי להיות משווק אצלנו בקרוב. צילום: NCAP

ציון טוב לפולקסווגן טוארג החדש שצפוי להיות משווק אצלנו בקרוב. צילום: NCAP

נתון בעייתי נוסף, כפי שמדגיש EURONCAP  נוגע ל"עיוות חמור" של תא הנוסעים במבחן ריסוק המדמה תאונת דרכים צידית. גם כאן מדובר בממצא נדיר בחומרתו. על פי המצאים, לוח המחוונים מתוכנן כך שיפגע בנוסעים בעת תאונה ויתרה מכך, גם הנוסעים במושב האחורי נמצאים, כך מדגיש הארגון, בסכנת פגיעה. יש לציין כי סוזקי ג'ימני החדש מצויד במערכת בטיחות מקורית המסוגלת לבלום את הרכב, אך הארגון הדגיש כי המערכות הללו לא נמדדו במהלך מבחן הריסוק (זאת למרות שפעלו היטב) לנוכח העובדה שהג'ימני לא הצליח אפילו לספק ליושביו הגנה טובה בפני תאונת "צליפת שוט" המאפשרת לו לקבל את הציון המינימאלי בדירוגים אשר מאפשר קבלת ציון עבור הימצא מערכות בטיחות.

לצד סוזוקי ג'ימני נבחן גם פולקסווגן טוארג החדש,המיועד לשיווק בישראל במהלך החודשים הקרובים. פולקסווגן טוארג זכה לציון בטיחות גבוה של חמישה כוכבים מתוך חמישה. לפי EURONCAP, הטוארג זכה לציון בין היתר עקב הימצאן של מערכות בטיחות מקוריות, כאלה שמסוגלות לבלום את הרכב בשעת סכנה ולהסיט אותו ממכשול בעת סכנה. לצד הטוארג נבחנה גם אאודי A6 החדשה ששיווקה בישראל החל לאחרונה. האאודי זכתה גם היא לציון בטיחות גבוה של חמישה כוכבים, הודות להימצאן של מערכות בטיחות מקוריות דומות לאלה שמותקנות בפולקסווגן טוארג. פולקסווגן טורנאו קונקט המסחרית זכתה לציון של ארבעה כוכבים.

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*

http://bit.ly/2opbTV6