תומר הדר
לאחר אינספור טיזרים, אאודי חושפת סוף סוף את הרכב החשמלי המלא הראשון שלה – ושלא במקרה מדובר ברכב כביש שטח – תכירו, זהו אאודי E TRON – שישווק גם בישראל בשנה הבאה.
הכינו כלי כתיבה הנה הנתונים: אורכו של אאודי E TRON הוא 4,901 מילימטרים. הרוחב הוא 1,935 מילימטרים. הגובה הוא 1,616 מילימטרים. אורך בסיס הגלגלים הוא 2,928 מילימטרים מכובדים. נפח תא המטען הוא 660 ליטרים, אם כי אאודי מדגישה שמדובר ב"נפח כולל". על מנוע בנזין או דיזל אין כמובן מה לדבר כאן (הם נורא מזהמים ואאודי מבינה את המשמעות של זה – קריצה קריצה מנכ"ל בכלא) – במקומם יש מנועים חשמליים המפיקים עד 300 קילוואט ו-664 ניוטון מטר המאפשרים לאאודי החשמלית הראשונה לזנק ל 100 קמ"ש תוך 5.7 שניות ועד מהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 180 קמ"ש.
מטבע הדברים לאאודי חשוב שגם הדגם החדש יצויד בהנעה כפולה – או קוואטרו שהוא סימן רשום של אאודי ואחד ה-USP הליבתיים של המותג – ולכן אאודי E TRON מצוידת במנוע חשמלי אחורי, הנושא ברוב העומס, ובמנוע חשמלי קדמי המשתלב בשעת הצורך. אאודי מבטיחה שהדגם החדש אינו נופל דינאמית מאחיו מונעי הבעירה הפנימית, הודות למיקום של עיקר מרכיבי ההנעה במרכז הרכב וחלוקת משקל של 50:50 בין הסרן הקדמי והסרן האחורי.
בנוסף מצויד אאודי E TRON בבורר נהיגה בעל שבעה מצבים המאפשר בין היתר בחירה של גובה המרכב (הפרש של 76 מילימטרים בין המצב הנמוך והגבוה). טווח הנסיעה הרשמי של אאודי E TRON הוא 400 קילומטרים והרכב מצויד במערכות המטעינות את הסוללה תוך כדי נסיעה, כגון מערכת בלימה רגנרטיבית בה כבר נתקלנו בעבר בדגמי בעירה פנימית של לא מעט יצרנים – כולל אאודי עצמה.
אאודי גם מתגאה בשימוש בשלל אביזרים אוירודינאמיים המיועדים להגביר את יעילותה של אאודי E TRON, וגם שימוש במצלמות מובנות בבתי המראות המשדרות לתוך הרכב תמונות של המתרחש בצידי הרכב (כלומר בעצם מה שעושות מראות כמו שיש למשל בפיאט אונו). מעבר לכך, ה E TRON מצוידת במספר מרשים של פונקציות קישוריות אינטרנטית המאפשרות שליטה בבית חכם, במערכות טעינה מתקדמות ועוד. בפנים, מערך השליטה המוכר של אאודי – MMI אחראי על תפעול המערכות השונות.
בישראל משווקות כבר כמה מכוניות 100% חשמליות – ביניהן אפשר למנות את יגואר iPACE במחיר של 454,000 שקלים וגם את ב.מ.וו i3 – החל מ-245 אלפי שקלים ורנו זואי ב-144,000 שקלים.