רוני נאק
מסוכנות רויטרס הגיעה אתמול ידיעה מדאיגה. מנהלי טסלה נשאלו האם התפקידים של העובדים הכפופים ישירות אליהם חיוניים. דבר שמיד עורר חששות מגל פיטורים בחברה.
על פי הדיווח, טסלה שלחה שאילתה קצרה בת שורה אחת לכל משרה בחברה. השאילתה נשלחה לאחר ביטול סקירות הביצועים הדו-שנתיות של חלק מהעובדים – כך לפי מקורות פנימיים בטסלה.
נכון לסוף 2023 טסלה מעסיקה 140,473 עובדים ברחבי העולם. להזכירכם בין טסלה לעובדיה קיים מתח רב בשל העובדה שטסלה אינה מאפשרת להם להתאגד – דבר הקיים באופן מורגש ומוחשי ביותר ב-GM, פורד ובזרוע האמריקאית של סטלנטיס.
ביצועי מניית טסלה אינם רווים נחת למשקיעים בה (יש רבים הרואים בה "סופלה" מנופחת יתר על המידה מספקולציות ומשאלות לב) מנייתה ירדה ביותר מ-25% עד כה השנה. ירידץ ערך חדה התרחשה לאחר שהמנכ"ל אילון מאסק הזהיר שהצמיחה במכירות תיאט השנה למרות הורדות המחירים לאורך שנת 2023. הורדות מחירים שכבר שחקו את הרווחים של יצרנית הרכב שעדיין שומרת על שווי השוק הגדול ביותר בתעשיה בפער גדול. האזהרה של מאסק רק הזינה את חששות המשקיעים לגבי ביקוש נחלש ותחרות גוברת מסין.
אפילו שהייתה דחיפה מחודשת של הנחות בהובלת טסלה, מכירות רכבי אנרגיה חדשים (חשמלי ופלאג-אין) בשוק הרכב הסיני רשמו ירידה ראשונה מחודש לחודש בינואר עקב האטה בביקוש. בנוסף, יצרנית הרכב האמריקאית גם איבדה את מקומה כיצרנית רכבי החשמל המובילה במכירות ל-BYD הסינית ברבעון הרביעי.