רוני נאק
רק לפני כמה חודשים קבוצת VW הודיעה כי בכוונתה להחזיר לכבישים מותג שטח אייקוני אמריקאי בשם Scout. מותג, שאגב, אחד הדגמים שלו היה הבסיס לדור הראשון של פורד ברונקו. אולם, כנהוג בימים האלה, VW מתכוונת להחזיר את Scout כמותג של רכבי שטח חשמליים בלבד. זאת אומרת SUV חשמלי עם יכולת שטח של ממש ולצידו גם טנדר 4X4 חשמלי. שני דגמים שהם בהחלט בעלי חשיבות רבה לשוק היעד בצפון אמריקה.
מאז חלפו כ-14 חודשים ללא חדשות ותחת האפלה כבדה – עד לשבוע שעבר כשנודע כי Magna האוסטרית קבלה הזמנת עבודה בשווי של כחצי מיליארד דולרים מ-VW המיועדים לפיתוח הפלטפורמה של דגמי Scout הצפויים. להזכירכם חברה מאגנה האוסטרית היא המפתחת והיצרנית של דגמי G קלאס של מרצדס, בשנים האחרונות הייתה מעורבת בפיתוח של רכב השטח המסקרן אינאוס גרנדיר שעתיד להגיע לישראל בקרוב.
העיתון האוסטרי שפרסם את הידיעה עוד סיפר כי הפיתוח כבר נמצא בפועל בדרך על ידי מהנדסי מאגנה על קרקע אמריקאית וזאת לקראת הצבת יעד ההגעה לשווקים של הסקאוט החשמליים בסוף שנת 2026. ההדלפה הזו מגיעה יותר מחצי שנה לאחר ש-VW הודיעה כי בכוונתה לייצר את דגמי סקאוט במפעל חדש על אדמת ארה"ב – מפעל עם נפח יצור של 200 אלף יחידות בשנה.
זאת, כשבארה"ב יש הצטננות רבתי מרכבים חשמליים וענקיות הרכב כמו פורד, GM ואחרות מצמצמות פעילות ומבטלות תכניות השקעה בשל חוסר עניין של הלקוחות. האם VW נעה במקרה הזה לאט מדי ומאוחר מדי? או שמא יש ל-VW תחזית שהשפל במכירות רכב חשמלי בארה"ב יחזור ויהפוך לגאות בעתיד?