רוני נאק
טויוטה ופאנאסוניק יוצרות שותפות כדי לקבוע תקן לסוללות לתעשיית הרכב. מהלך אשר עשוי לעזור ליצרניות היפניות לסגור את הפער בתחום ההנעה החשמלית.
השותפים נמצאים כרגע במו"מ ועתידים לחשוף את אופי החיבור בין החברות בימים הקרובים. חטיבת המשנה של טויוטה – דייהטסו וגם מאזדה (בה יש לטויוטה אחזקות בשיעור של 5%) ככל הנראה שיתבקשו להצטרף לשותפות. יצרניות רכב נוספות, כמו למשל הונדה עשויות להיות מוזמנות להצטרף למיזם ולהפוך בכך לקונסורציום בעל משקל רב אשר יקבע את העתיד של כלי הרכב החשמליים בעולם.
• חיסכו אלפי שקלים ברכישת רכב חדש – ג'יפ רנגייד ב-129,900 שקלים

לפי אנאליסטים במזרח, אם מספיק יצרניות רכב יצטרפו, הקבוצה יכולה לפתח תהליכים להוזלת יצור הסוללות ומיחזור יעיל יותר שלהן. כיום מרכיב הסוללה הוא החלק היקר ביותר ברכב החשמלי. טויוטה שעד היום השקיעה את מירב המאמצים בתאי דלק ומימן, מסיטה את המיקוד שלה ונראה שמתחילה להוביל מהלך רחב מיפן כדי לסגור את הפער ליצרנים מאירופה וטסלה בארה"ב.