יום רביעי , 6 יולי 2022
ראשי » חדשות » טויוטה סקויה כל חדשה והיברידית
דור כל חדש של טויוטה סקויה -על שלדה חדשה והנעה היברידית. צילום: טויוטה

טויוטה סקויה כל חדשה והיברידית


רוני נאק

טויוטה ארה"ב הציגה הלילה את הדור החדש של רכב הפנאי-שטח הענקי שלה SEQUOIA, אחרי יותר מעשור ללא שינויים. למי שלא מכיר מדובר ב-SUV לשוק האמריקאי שגם מיוצר שם ומוגדל כ: Full Size עם הקשר ממדים אמריקאי לגמרי. לטויוטה סקויה שלוש שורות מושבים והוא מתחרה עם מותגים ודגמים אמריקאים כמו פורד אקספדישן, GMC יוקון וגם ג'יפ וואגוניר שחזר לא מזמן לחיים.

דור כל חדש של טויוטה סקויה – האם תצליח להגדיל את נתח השוק מול מותגים אמריקאים? צילום: טויוטה

ג'יפ וואגוניר חוזר כענק פרמיום

הבסיס של טויוטה סקויה החדשה הוא פלטפורמת טנדרים, מכונה פנימית F1, אשר כבר משרתת את טויוטה לנדקרוזר 300 החדש ואת לקסוס LX600 ועתידה לשרת את הדורות הבאים של טנדר טאקומה (קצת יותר גדול מהיילקס, שככל הנראה בעצמו ייהנה מאותה פלטפורמה בדור החדש לכשיגיע) וטונדרה (מקביל בממדים לשברולט סילברדו) שכבר מיוצר. באותה הנשימה הפלטפורמה תשמש גם את דגמי ה-SUV הרלוונטיים כמו הדור הבא של 4RUNNER וכמובן את הסקויה – נושא הידיעה הזו.

דור כל חדש של טויוטה סקויה – קבינה מהודרת של גרסת CAPSTONE צילום: טויוטה

מערכת ההנעה מעניינת במיוחד. טויוטה מכנה אותה i-Force MAX והיא משלבת מנוע V6 כפול-מגדשי טורבו עם מנוע חשמלי לתפוקה משותפת של 437 כ"ס ו…80 קג"מ! המנוע החשמלי ממוקם בין מנוע הטורבו לתיבת ההילוכים כך שניתן לנצל היטב את כל עשרת ההילוכים של תיבת ההילוכים האוטומטית וכן את מערכת ההנעה הכפולה של טויוטה המציעה גם גרסת TRD pro של המפלץ הזה. כל הכוח הזה, הממדים והמשקל העצמי מאפשר לטויוטה סקויה החדשה לגרור עד 4.0 טונות. לא גרוע!

דור כל חדש של טויוטה סקויה – 80 קג"מ, 10 הילוכים ו-4X4 עם LOW. צילום: טויוטה

בתחום הבטיחות משלבת טויוטה סקויה החדשה את TSS2.5 חבילת סיוע ובטיחות אקטיבית הכוללת בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב, מירכוז נתיב, בלימת חירום וזיהוי הולכי רגל, ניטור תנועה חוצה מאחור ועוד.

המערך הזה משתלב בקבינה וקוקפיט כל חדשים שצריכים להתמודד עם תחרות מאתגרת מאד מצד מותגי הרכב האמריקנים ששופכים המון אבזור בדגמים מהסוג הזה. כך תמצאו מסך מולטימדיה 14 אינץ' עתיר ממשקים, קוקפיט דיגיטלי מלא, דיפוני עור ועץ, מושבי עור מחוממים ומאווררים, תאורת אווירה ועוד פיצ'רים רבים המשתנים בהתאם לאחת מחמש רמות האבזור שיהיו.

דור כל חדש של טויוטה סקויה – קבינה קרבית של גרסת TRD עם ריפודי קאמופלאז'. צילום: טויוטה

טויוטה תחל לשווק את הסקויה החדשה בארה"ב בקיץ הקרוב והיא בהחלט מקווה שהדור החדש יעזור לה להתמודד על פלח שוק שבו היא לא מאד תחרותית. בעוד ש-GMC ופורד מכרו כל אחת מעל ל-80 אלף יחידות מדגמי יוקון ואקספדישן, טויוטה העלתה רק 8,070 סקויה (מדור קודם) על כביש ארה"ב ב-2021. עתה כשגם לג'יפ יש מתמודד ראוי ומרשים בסגמנט הזה עם שם מיתולוגי כמו WAGONEER – על הסקויה החדשה וההיברידית (נתוני EPA טרם פורסמו) להצטיין. המחיר יגיע גם כן בהמשך. זול זה לא יהיה….ג'יפ משווקת את הוואגוניר החל ב-60,000 דולרים, פורד את האקספדישן החל ב-51,000 דולרים ותוכלו לרכוש יוקון של GMC בארה"ב במחיר המתחיל ב-52,000 דולרים (כל הנ"ל מחירי ארה"ב לגרסאות הבסיס).

 

צפו גם בזה

טויוטה קורולה קרוס מתעדכנת

גרסת ה"פנאי" של טויוטה קורולה מקבלת כחלק מהעדכונים לשנת 2023 גם מערכת היברידית עדכנית. חזקה וחסכונית יותר ועם הנעה כפולה. האם תגיע אלינו? אם כן כמה תעלה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.