יום חמישי , 28 מרץ 2024
מבחן דרכים טויוטה ראב-4 היברידי. חזק, חסכוני ובטוח. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים טויוטה ראב-4 היברידי. חזק, חסכוני ובטוח. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים טויוטה ראב-4 היברידי

רוני נאק

אפשר היה לחזות את האמוק שיאחוז בקרב לקוחות טויוטה ולו רק לפי הצצה בדף האנאליטיקס של "שטח". כל פיסת מידע על טויוטה ראב-4 החדש שעלתה באתר קיבלה כמות עצומה של צפיות – פי 5 ויותר מכל ידיעה אחרת ממותג אחר. אם אי שם במעלה מגדל השן היו שומעים, כנראה שהיה מתווספת עוד סיפרה להזמנת הכלים מהמפעל. ועכשיו שטויוטה ראב-4 כבר הגיע – הוא די מהר מקבל נוכחות ווירטואלית בשוק עם רשימת הזמנות ארוכה שמגיעה נכון לעכשיו עד לחגי תשרי.

מבחן דרכים טויוטה ראב-4 היברידי. חזק, חסכוני ובטוח. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים טויוטה ראב-4 היברידי. חזק, חסכוני ובטוח. צילום: רוני נאק

טויוטה ראב-4

מה חדש? הכל. זה מתחיל בפלטפורמת TNGA הגלובלית החדשה-יותר של טויוטה המשרתת בוורסיה הזו גם את טויטה קאמרי ולקסוס ES. הפלטפורמה מבטיחה כי הדור החמישי של טויוטה ראב-4 יהיה דינאמית עדיף על הדור הרביעי של הדגם וזה לא קשה מאחר שהוא היה כבר בן שש שנים. בסיס הגלגלים גדל מ-266 ל-269 ס"מ, האורך הכללי התקצר מעט, הרוחב התעבה מעט והגובה ללא שינוי. משחק פרופורציות נאה.

מבחן דרכים טויוטה ראב-4 היברידי. חזק, חסכוני ובטוח. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים טויוטה ראב-4 היברידי. חזק, חסכוני ובטוח. צילום: רוני נאק

ועכשיו לעיצוב. אפילו שיופי זה נושא סובייקטיבי למדי. אני מתייחס. המראה נגזר מהליין האמריקאי של טויוטה ומזכיר דגמים שישראלים לא מכירים: 4 ראנר, טנדר טאקומה, ובמידה פחותה סקויה והיילנדר (שאלינו מגיע ביבוא מקביל של אוטומקס). זו פניה עיצובית לקהל אמריקאי ולטעם האמריקאי – אליו טויוטה מתחנפת גם בדרכים אחרות.

על ההנעה מופקדת יחידה היברידית מעודכנת עם מנוע בנזין 2.5ל' במחזור אטקינסון חסכוני בדלק עם תפוקה של 178 כ"ס ועוד מנוע חשמלי עם הספק של 118 כ"ס. ההספק המשולב עומד על 218 כ"ס כאשר כל אחד מהמנועים תורם כ-20 קג"מ. הורדת הכוח ברכב המבחן היא רק לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים CVT אוטומטית רציפה. ליחידה החשמלית מצבר  בנפח 1.6kWh.

מבחן דרכים טויוטה ראב-4 היברידי. חזק, חסכוני ובטוח. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים טויוטה ראב-4 היברידי. חזק, חסכוני ובטוח. צילום: רוני נאק

להורדת המפרט המלא של טויוטה ראב-4

לתא הנוסעים המראה המוכר של טויוטה – עם מסך מולטימדיה 8 אינץ' המזדקר ממרכז הדשבורד ועליו ממשק מעוברת ושכבת מידע נוספת עם WAZE ואפליקציות נוספות של טויוטה. עוד באיבזור תמצאו משטח טעינה, הדלקת אורות ומגבים אוטומטית, שלושה מצבי נהיגה, חלונות חשמליים אוטונומיים למחצה וגלגל הגה מצופה עור ומיתוג רב. יש גם בקרת אקלים דו-איזורית ומושבים עם הזחה אנאטומית.

מבחן דרכים טויוטה ראב-4 היברידי. חזק, חסכוני ובטוח. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים טויוטה ראב-4 היברידי. חזק, חסכוני ובטוח. צילום: רוני נאק

בסיס הגלגלים הארוך מתבטא בהרבה מקום במושב האחורי. לדלת האחורית מפער ופתיחה גדולים וכשכבר תשבו שם תמצאו חלל רב בכל מימד ומושבים נעימים ומפנקים. עוד בפינוקים הוא תא מטען עצום בנפח 530 ל' עם פתיחה חשמלית לדלת תא המטען, וסף העמסה רחב ונוח.

מבחן דרכים טויוטה ראב-4 היברידי. חזק, חסכוני ובטוח. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים טויוטה ראב-4 היברידי. חזק, חסכוני ובטוח. צילום: רוני נאק

נהיגה

לאור החטיפה מאולמות התצוגה ציפיתי להתגלות, אולי הארה. וכמו במקרה ההוא בילדותי שאכלתי כריך עם גבינה ונקניק ממזרע (ביחד) לא הכה בי הברק. ישיבה מאחרי ההגה יוצרת את התחושה כי הרכב גדול יותר משהוא באמת. נעלמה התחושה של "לשבת מעל" ובמקומה הישיבה עמוקה יותר, מכסה המנוע גבוה ונראה לעין. לצד העומק זה גם מחזק את תחושת ההגנה על הנהג ויושבי הרכב. למרות זאת הראות החוצה עדיין טובה עם הסתייגות מה-3/4 האחורי שם קורה D רחבה מסתירה. לתחושת הבטחון יש גם כיסוי בדמות סוויטת בטיחות אקטיבית מלאה – דור שני ורגיש מתמיד של ה-TSS של טויוטה עם בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים ועוד. הפעולה של כל הנ"ל מדויקת ונכונה בטווחי הפעולה המוגדרים – כולל יכולת בפקקים של בקרת השיוט.

מבחן דרכים טויוטה ראב-4 היברידי. חזק, חסכוני ובטוח. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים טויוטה ראב-4 היברידי. חזק, חסכוני ובטוח. צילום: רוני נאק

בעודי מחכה להארה – אני מגלה NVH לא הכי מבריק. רעשי כביש נוכחים ביותר מכיוון הגלגלים בכל טווחי המהירות. רעשים שונים ממערכת ההנעה. יש לומר לזכות טויוטה שהמערכת ההיברידית יוצרת קשת רעשים מרתקת למדי, מהמנוע החשמלי, ממנוע הבנזין הנכנס לפעולה באופן מורגש ומעבודתו, רעש הטעינה במורד ארוך שונה באופיו החשמלי – ודי מהר אפשר לדעת מה עושה המערכת ההיברידית מבלי להסתכל על לוח המחוונים הווירטואלי למחצה.

דינאמית טויוטה ראב-4 החדש מרשים למדי. עם כ-8 שניות ל-100 קמ"ש היחידה ההיברידית הזו יודעת להזיז את ה-1700 ק"ג של הראב-4 באופן נאה מאד. תאוצות מהמקום, וגם תאוצות ביניים מטופלות היטב. בקו ישר אפשר לשייט מהר למדי ובאופן חסכוני – אלא שאז אותו NVH מרים את ראשו ורעשי רוח מספרים לכם על הבחירה של המעצבים דווקא בקווי מרכב רבועים וזוויות חדות.

מבחן דרכים טויוטה ראב-4 היברידי. חזק, חסכוני ובטוח. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים טויוטה ראב-4 היברידי. חזק, חסכוני ובטוח. צילום: רוני נאק

כמו המראה גם כיול המתלים מתחנף לקהל האמריקאי. זה אומר שטויוטה ראב-4 החדש רך מתלים וחסר ריסון כשהקצב הוא יותר גרמניה ופחות פלורידה. כך שבמהירות איטית הם יספקו נוחות טובה ורייד נעים למדי – אבל אם הקצב יעלה, או הכביש יתפתל יתגלה מחסור בריסון שמתבטא בנדנודים לא נעימים. בתוך כל זה האחיזה בכביש נותרת טובה מאד בכל תנאי הנהיגה הרגילים.

ולשאלת מיליון הדולר. האם טויוטה ראב-4 היברידי חסכוני? ובכן כן. עם ממוצע של 15.5 ק"מ לליטר במבחן דרכים זה לא רע.

מבחן דרכים טויוטה ראב-4 היברידי. חזק, חסכוני ובטוח. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים טויוטה ראב-4 היברידי. חזק, חסכוני ובטוח. צילום: רוני נאק

סיכום

לטויוטה – כמותג – יש הרבה נקודות זכות בקרב הציבור הישראלי, וגם גלובלאית כשחושבים על זה. ועובדה היא שכמעט כל דגם חדש שלה שהגיע בשנים האחרונות לישראל נחטף בכמויות שגורמות ליבואני הרכב האחרים לבכות כמו ילדות. וטויוטה ראב-4 ההיברידי החדש הוא מכונית טובה. נכונה בצורות רבות ודי מתאימה לטעם הישראלי. ולסיום ניסוי קצר. הסתירו את הסמל של טויוטה ממרכז גלגל ההגה. מה עכשיו אתם חושבים על הרכב?

Check Also

טויוטה ממריאה – טסלה מקרטעת

ממשל ביידן לוקח צעד אחורה בחישמול הרכב הפרטי ונותן את המסלול המהיר לטויוטה שתמשיך לעשות קופה. בינתיים טסלה ו-BYD הסינית מתמודדות מול ביקוש יורד לרכב חשמלי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

nineteen − 5 =