יום שני , 27 מרץ 2017
דף הבית » אופני הרים » בייקמוביל סיאט לאון ST
בייקמוביל סיאט לאון ST
בייקמוביל סיאט לאון ST. איך גרסת הסטיישן של סיאט לאון כמוביל אופניים? אולי רכב לייפסטייל בתחפושת? צילום: רוני נאק

בייקמוביל סיאט לאון ST

רוני נאק

"אין ציפיות אין אכזבות". לא כך? והגעתי למבחן הזה עם לוח נקי לגמרי – ואחרי חוויה טובה למדי על גרסאות הצ'בק חמות של הלאון החדשה. זו, הראשונה בדור רענן של סיאט שקוראת תגר על אחיותיה מבית פולקסווגן ובמקרים מסוימים – אם אתם כבר שואלים אותי – מייתרת דגם אחד או שניים.

בייקמוביל סיאט לאון ST. איך גרסת הסטיישן של סיאט לאון כמוביל אופניים? אולי רכב לייפסטייל בתחפושת? צילום: רוני נאק

בייקמוביל סיאט לאון ST. איך גרסת הסטיישן של סיאט לאון כמוביל אופניים? אולי רכב לייפסטייל בתחפושת? צילום: רוני נאק

הלאון ST ארוכה מהלאון 5 דלתות בכמעט 30 ס"מ למרות שבסיס הגלגלים של פלטפורמת MQB נותר 263 ס"מ מרווחים גם כך. תוספת האורך והגג המתמשך יוצרים תא מטען עצום בנפח 587 ל' וכמעט 1,500 ליטרים כשהמושבים מורדים וצריך להכניס פנימה שני אופני הרים 29 אינץ'.

בתחום ההנעה סיאט הלכה על הגישה השמרנית עם ST (שזה אומר "ציי רכב"). מנוע 1.2ל' TSI עם 105 כ"ס וכמעט 18 קג"מ. מצילה את המצב תיבת DSG עם 7 הילוכים שמצליחה לסחוט מהמנוע הזה ביצועים טובים למדי: 10.3 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות סופית של 191 קמ"ש (נתוני יצרן כמובן). המשקל העצמי (ללא אופניים) עומד על 1,362 ק"ג.

 

בייקמוביל סיאט לאון ST. איך גרסת הסטיישן של סיאט לאון כמוביל אופניים? אולי רכב לייפסטייל בתחפושת? צילום: רוני נאק

בייקמוביל סיאט לאון ST. איך גרסת הסטיישן של סיאט לאון כמוביל אופניים? אולי רכב לייפסטייל בתחפושת? צילום: רוני נאק

גם חבילת האיבזור אחידה, אבל עשירה למדי. לצד בקרת יציבות, משיכה, XDS לשיפור התנהגות הכביש ושש כריות אוויר, תמצאו גם מסילות גג, חלון פנוראמי, חישוקי סגסוגת 16 אינץ', שמשות כהות וכמובן מולטימדיה SYNC עם כל המידע שצריך.

המחיר :131,000 שקלים. מיישר קו עם המקובל בסגמנט אז אולי הבשורה היא במוצר?

כנראה שכן! מכיוון שהלאון הזו סיפקה לנו את אחת הנסיעות הנעימות ביותר שחווינו מזה זמן רב. בידוד הרעשים טוב, המתלים עושים עבודה נהדרת, והמזגן – הוי המזגן – הקפיא אותנו כדת וכדין. כפי שחששנו למנוע הזה חסר מחץ גם כשהרכב ריק – ובוודאי בהיותו סטיישן עמוס לעייפה, הייתי רוצה מנוע עם יותר…"מיץ'" (מה עם ה-2.0ל' של הקופרה עם 280 כ"ס? אה?). צחוק בצד, לאון ST נוסע בסדר, מסובב יופי את המדחס של המזגן ויביא אתכם למחוז חפצכם (ראש סינגל ביער עופר במקרה שלנו) רעננים וממוזגים להפליא.

בייקמוביל סיאט לאון ST. תא הנהג מרגיש ונראה הרבה יותר פרימיום משהייתם מצפים. החוויה מאחרי ההגה טובה ונעימה. צילום: רוני נאק

בייקמוביל סיאט לאון ST. תא הנהג מרגיש ונראה הרבה יותר פרימיום משהייתם מצפים. החוויה מאחרי ההגה טובה ונעימה. צילום: רוני נאק

צריכת הדלק הממוצעת בבחינה עמדה על כ-12 קילומטרים לליטר. סביר למדי גם אם די רחוק מהמספרים שעל הקטלוג.

NEW SEAT LEON ST: MOUNTAINBIKE from alejandroelcreativo on Vimeo.

בהתחשב בזה שמדובר בגרסה שרובה ככולה תגיע לציי רכב, תא הנהג וחלל הנוסעים בסיסי למדי. יחד עם זאת, התחושה אינה של "קמצנות" המושבים עמוקים ונוחים, והדיפונים האפורים מוצקים ועשויים היטב. מאחרי ההגה התחושה טובה מאד, ראות מצוינת לכל כיוון, גלגל ההגה שמנמן ומאחוריו לוח מחוונים נהיר ומחשב דרך עם המון מידע שימושי. למערכת 6 רמקולים ואיכות שמע סבירה למדי, יש בקרת אקלים דיגיטאלית כפולת-איזורים, תאורת קריאה LED ותאורת אמביאנס לחלל הרגליים.

בייקמוביל סיאט לאון ST. מולטימדיה מקורית, בקרת אקלים כפולת איזורים ועוד איבזור רב. צילום: רוני נאק

בייקמוביל סיאט לאון ST. מולטימדיה מקורית, בקרת אקלים כפולת איזורים ועוד איבזור רב. צילום: רוני נאק

בכביש מפותל לא נרשמו פאולים. כך שאם תחלמו ותגיעו מהר מדי לפניה חדה ולא מוכרת, השלכת הלאון ST לתוך הפניה לא תניב הפתעות לא נעימות, אלא תגובות נכונות ובטוחות מאד למאורע הזה. נסו לנהוג בה מהר ואז תגלו שחסר ריסון, חסרים עוד 100 כ"ס למנוע וקצת יותר נשיכה לבלמים. אבל מי נוהג ככה היום?

בייקמוביל סיאט לאון ST. קונץ נחמד שלא מתיישן פותח תא מטען עצום עם הפתעות משלו. צילום: רוני נאק

בייקמוביל סיאט לאון ST. קונץ נחמד שלא מתיישן פותח תא מטען עצום עם הפתעות משלו. צילום: רוני נאק

החלל מאחור מסוגל לקבל לתוכו אופניים בקלות מרשימה. פתח ההעמסה רחב ונמוך, יש אזני קשירה, שקע מתח ותאי אחסון נוספים גם תחת הרצפה הכפולה. קונץ נחמד (שקיים בסובארו כבר כמה עשורים…) מאפשר השכבת המשענות בלחיצת כפתור בתא המטען – חמוד. גם ניקוי התא אחרי שהאופניים השאירו בו מזכרות מהשטח קל למדי – וכל מברשת שטיחים ושואב אבק ידני יתמודדו איתו בקלות.

ולסיכום אם אתם מחפשים סטיישן מעוצבת, איכותית, יחסית חסכונית, שעולה כמו כולם אבל נותנת יותר. אני מציע לכם לבדוק את סיאט לאון ST. וסטיישן החלומות? גרסת X-Perience כפולת הנעה, מוגבהת ועם מנוע דיזל שמפיק 148 או 181 כ"ס… חלומות פז.

בייקמוביל סיאט לאון ST. גרסת X-פריאנס תשאר ככל הנראה רק בתצלום...צילום: סיאט

בייקמוביל סיאט לאון ST. גרסת X-פריאנס תשאר ככל הנראה רק בתצלום…צילום: סיאט

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*