יום שבת , 16 דצמבר 2017
דף הבית » חדשות » מנוע דיזל חדש ונקי לדיפנדר
מנוע דיזל חדש ונקי לדיפנדר

מנוע דיזל חדש ונקי לדיפנדר

רבים מחובבי השטח הטהור, הזילו דמעה עת התגלתה כוונתה של לנד רובר להפסיק את ייצורו של איקון השטח הוותיק דיפנדר – אחד מאחרוני רכבי השטח הטהורים והאמיתיים. אבל, "דקות ספורות" בטרם ירד לנצל מפס הייצור, הפתיעה החברה עת הציגה את הדיפנדר, לקראת שנת 2012,  עם מנוע דיזל חדש, שבהתאם לרוח התקופה הוא כמובן ממעט ללגום סולר וממעט עוד יותר לנפוח לחלל האוויר מני גזים מזהמים תוך שהוא עומד בדרישות המחמירות של היורו  בעזרת שימוש ב-DPF (diesel particulate filter ), במערכת ניהול מנוע חדשה וחכמה יותר ובעזרת תכנון מחדש של חלל השריפה בצילינדר.  תיבת ההילוכים המשרתת את הכלי כיום, תמשיך איתו גם ל-2012, והמדובר על תיבת ה- GFT MT 82 בעלת ששת ההילוכים

המנוע, 2.2 ליטרים בנפחו יבוא תחת המנוע הדיזל הקיים כיום (2.4 ליטרים) תוך שהוא מציג אותם נתוני הספק של 122 כ"ס (ב-3,500 סל"ד) ומומנט של 37 קג"מ (ב-2,000 סל"ד). עוד שיפורים עליהם מצהירה החברה, הם מכסה מנוע אקוסטי התורם להפחתת הרעש במהלך העבודה "הן כלפי הסביבה ובעיקר כלפי הנדסת האנוש ונוחות הנהיגה והנסיעה של הנהג והנוסעים". ביצועים? למרות שנתון ההאצה אינו ממש מעניין ברכב שכזה, מפרסמת החברה על מאוץ מאפס ל-100 (יותר נכון ל-60 מייל/שעה) ב-14.7 שניות – נתון זהה לנתוני המנוע הקודם – ומהירות מרבית של 145 קמ"ש (132 קמ"ש עם המנוע הנוכחי). ומה באשר לנתוני הפליטה – הסיבה המרכזית בגללה התכנסנו? בדגם ה-90 מצהירה החברה על פליטת CO2 בכמות של 266 גרם/ק"מ ואילו בדגמי ה-110/130 עומד הנתון על 295 גרם/ק"מ.

ואצלנו? בשל העדר מערכת בקרת יציבות לא עתידים שבילי ארץ הקודש להיכבש בעזרת הדיפנדר עם המנוע החדש. חבל.

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*

http://bit.ly/2opbTV6