יום שישי , 2 דצמבר 2016
דף הבית » אופני הרים » בייקמוביל הונדה סיוויק טורר
בייקמוביל הונדה סיוויק טורר
הונדה סיוויק טורר. תא מטען עצום זה לב הסיפור אבל לא במחיר אבדן האופי המיוחד של הונדה. צילום: הונדה

בייקמוביל הונדה סיוויק טורר

אם בעבר יכולנו רק לקטר על העדר היצע של גרסאות סטיישן בענף הרכב, הרי שעתה עם טעמו המשתנה של צרכן הרכב הישראלי, ההיצע גדול מתמיד ומשתרע לכל רוחב השדרה מגרסאות של סופר-מיני כמו רנו קליאו אסטייט, שדרה רחבה של סטיישנים בסגמנט הקומפקטי ואפילי מפלצות הספק כמו RS6 של אודי.

 

הונדה סיוויק טורר

היא נושאת בבירור את ה-DNA  העיצובי של הסיוויק העדכנית ביותר, עם חרטום משופע לפנים, קווי גוף ומתאר זורמים-אך-כוחניים ויוצרים יחד – לטעמי לפחות – את אחת האינטרפטציות הנאות והנכונות ביותר לגרסת סטיישן. כזו שלא תגרום לך לפהק בשיעמום אלא תצית את הדימיון ותניע אותך לצאת, לנהוג ובינינו לחיות קצת.

הונדה סיוויק טורר. הקוקפיט אופייני לסיוויק החדשה עם סביבת נהג רב-מישורית וחביקה שלו בחלל. האיבזור התקני עשיר למדי. צילום: הונדה

הונדה סיוויק טורר. הקוקפיט אופייני לסיוויק החדשה עם סביבת נהג רב-מישורית וחביקה שלו בחלל. האיבזור התקני עשיר למדי. צילום: הונדה

הביצוע מרשים עוד יותר אם בוחנים את בסיס הגלגלים ומגלים שהוא זהה לזה של גרסת ה-5 דלתות ולא של ה-4 דלתות הארוכה יותר. קו הגג נמתח הרחק לאחור וקורה D (הרביעית) משתלבת באופן נסתר כך שנוצר ניתוק וויזואלי בין הגג למתניים – מאד אלגנטי בעיניי ותורם רבות למסר האיכות והתחכום של ה-סיוויק הזו.

תא הנהג וסביבתו ממשיך את הקו הרב-ממדי של הונדה כאשר באיזורים שונים, ועומקים שונים של תא הנהג, תגלו סוגי מידע. התא דומה מאד לזה של ה-5 דלתות והוא הרבה יותר מקיף ומחבק את הנהג מזה של ה-4 דלתות התכליתית יותר.

הונדה סיוויק טורר. המושבים האחוריים מתקפלים במגוון צורות. יוצרים משטח הטענה אחיד ויש מרווח מספק בין הרצפה לתקרה. צילום: הונדה

הונדה סיוויק טורר. המושבים האחוריים מתקפלים במגוון צורות. יוצרים משטח הטענה אחיד ויש מרווח מספק בין הרצפה לתקרה. צילום: הונדה

אבל העיקר נמצא מאחור. תא עצום של 573 ל' אשר על-ידי קיפול המושבים באחד מהמון תצורות אפשריות של המערכת הזו, אפשר להגיע עד לנפח רצוף של 1,610 ליטרים. הונדה קוראת למושבים האלו MAGIC SEATS ואנו מכירים את האפליקציה הזו בהונדה ג'אז שם (וגם כאן) הם בעלי ערך מוסף רב למכוניות ולשימושיות.

מנוע בנזין 1.8ל' אינו נפח נפוץ אצלנו והוא מקנה לסיווק 142 כוחות סוס ו-כמעט 18 קג"מ לעבוד איתם. זהו הדור האחרון של מנועי הבנזין של הונדה VTEC-i ומציג צריכת דלק משולבת (יצרן) של 15.4 ק"מ/ל' ופליטה של 153 גק"מ (CO2 גרם לקילומטר).

העברת הכוח לכביש מתבצעת דרך תיבת הילוכים אוטומטית עם חמישה הילוכים וההנעה היא קדמית. מערך רחב של מערכות בטיחות מבקרות את האחיזה והיציבות ויש גם 5 כוכבי בטיחות NCAP, 6 כריות אוויר ועיגוני ISOFIX למושבי בטיחות לילדים.

 

הונדה סיוויק טורר. פתח תא מטען רחב ונמוך, שפת הטענה ממוגנת ומפערי דלתות רחבים. צילום: הונדה

הונדה סיוויק טורר. פתח תא מטען רחב ונמוך, שפת הטענה ממוגנת ומפערי דלתות רחבים. צילום: הונדה

נסיעה

הונדה סיוויק טורר שוקלת רק 140 ק"ג יותר מגרסת 5 דלתות (על-פי מפרט היבואן) כך שההבדל הדינאמי ביניהן קטן, ואפילו זניח לרוב האנשים. אם קיימת איזו "דלתא" היא שהטורר השוקלת 1,335 ק"ג יותר נוחה ונינוחה על הכביש ביחס הצ'בק המוצקה יותר.

איכות הנסיעה אם כן טובה מאד, בידוד הרעשים נהדר, והמושבים, אפילו המתקפלים, נטועים במקום ואינם מרשרשים. התחושה של האוחז בהגה היא של מוצר מאד "מהודק" ואיכותי וזה מתבטא ממשקל ידיות הדלת והכוח שצריך להפעיל כדי לפתחן ועד להיגוי המדוייק והחד וכוח המנוע הזמין.

בהחלט שניתן ליהנות מהנהיגה בכלי רכב הזה בכביש המהיר בקצב שבו ניתן לכסות קילומטרים רבים בנוחות או מכמה פיתולים מזדמנים על כביש מפותל. הסיוויק מאוזנת, משוככת היטב והחיבור אליה ולכביש ישיר וחד.

 

הונדה סיוויק טורר. הרבה אופניים, מטען וקשקושים נוספים נכנסים בקלות לתא המטען העצום. צילום: רוני נאק

הונדה סיוויק טורר. הרבה אופניים, מטען וקשקושים נוספים נכנסים בקלות לתא המטען העצום. צילום: רוני נאק

הונדה סיוויק טורר בייקמוביל

אבל כוחה של הסיוויק הזו הוא במותניה – ליתר דיוק בירכתיה. לשם הכנסנו בלי בעיות שני זוגות אופני הרים על גלגלי ה-29 אינץ' שלהם. המושבים מתקפלים ויוצרים רצפה שטוחה (שגם קל לנקות ולשאוב מאבק אחר כך). יש מרווח מספק בין הרצפה לתקרה (ועוד יותר מרצפת הרכב לתקרה) ומספיק אורך כדי שנפרק רק גלגל אחד מהאופניים הגדולים.

הדרך לסינגל הדרומי עברה בשיוט נינוח כשצריכת הדלק מתקרבת לנתוני היצרן ונושקת ל-15 קילומטרים לליטר (100 עד 110 קמ"ש). מעט מאד רעשי רוח או סביבה, ורק דינדון האופניים מאחור מבשר על ההרפתקה המצפה לנו.

אפשרויות נוספות לנשיאת אופניים הן על בסיס מסילות הגג המקוריות של הונדה ועם גגונים ומנשאים שתוכלו לרכוש באולם התצוגה של הונדה או מספקים אחרים כמו אישטח. חשוב לציין כי מנשא גג חיצוני מוסיף מאד לצריכת הדלק ובמכונית כה אירודינאמית כמו סיוויק טורר אפשר לצפות לכ-7% עליה בצריכת הדלק רק עם המנשא עצמו! עם אופניים על הגג תגיעו לכ-15% נוספים.

אפשרות נוספת, וגם כפריט אפטרמרקט של הונדה, ניתן להתקין וו-גרירה ועליו מנשא או "מגש" לאופניים. כאן יש כבר לעשות שינוי ברשיון הרכב וההתקן של הוו לבדו מוסיף עשרות קילוגרמים למשקל הרכב. העלות היא כ-1,000 שקלים. כאשר מנשא לוו-גרירה – כמו זה – יכול לעלות בין 1,000 ל-5,000 שקלים תלוי במה בוחרים.

 

הונדה סיוויק טורר. פרופיל מצודד, אלגנטי וזורם, בהחלט ביצוע יפה לקונספט. המחיר: 139,000 שקלים. מעל לרוב הסטיישנים. צילום: הונדה

הונדה סיוויק טורר. פרופיל מצודד, אלגנטי וזורם, בהחלט ביצוע יפה לקונספט. המחיר: 139,000 שקלים. מעל לרוב הסטיישנים. צילום: הונדה

סיכום

הונדה סיוויק בדור האחרון הפכה למוצר בוגר ובשל אשר מייצג באופן נאמן את ה-DNA  של המותג בשילוב של איכות ודינאמיות שאין אצל היפניות האחרות. גרסת הטורר של סיוויק מוסיפה לכך עם ממדים עצומים של תא מטען, וסידור מושבים קל-וגמיש באופן חריג.

העיצוב שכה מצא חן בעינינו, דיבר פחות לאחרים, וזה עניין סובייקטיבי בעיקר, ועוד מצאנו פישולים קטנים בהרכבה בעיקר באיזורי B  הנסתרים מעין הנהג והנוסעים. משטחי זכוכית גדולים וספויילר אחורי מבטלים כליל את היכולת להשתמש במנשאי אופניים הנקשרים ברצועות. בשורה התחתונה מדובר במוצר איכותי ויוצא דופן בעל ייחודי וייחוס ועם תג מחיר שהוא קצת מעל המתניים הרחבים של הסגמנט ועומד על 139,000 שקלים אבל אינו הכי יקר (להשוואה סקודה אוקטביה ספייס 1.4TSI עולה בין 142 ל-148 אלף שקלים).

One comment

  1. רק שכחתם לספר שאין מקום לאנשים קצת גבוהים, הלכתי במטרה לקנות את האוטו וכשישבתי מאחור הבנתי שאני צריך לכופף את הראש
    איש המכירות ברעננה היה מקורי מאוד, האוו גדול יותר מהסיביק, תראה איזה תא מטען יש לו, גם מבחינת איבזור ,
    אלא אם מוסיפים סכום נכבד אזיי מקבלים משהו בסיסי
    מאכזב ותלוש מהמציאות

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*