יום חמישי , 28 מרץ 2024
ב.מ.וו X1 החדש מתחיל בשיווק בישראל. האם אתם מוכנים ל-ב.מ.וו עם שלושה צילינדרים והנעה קדמית? צילום: ב.מ.וו
ב.מ.וו X1 החדש מתחיל בשיווק בישראל. האם אתם מוכנים ל-ב.מ.וו עם שלושה צילינדרים והנעה קדמית? צילום: ב.מ.וו

ב.מ.וו X1 נחת בישראל

ניר בן זקן
ב.מ.וו הייתה חלוצה בסגמנט רכבי הפרימיום קרוסאובר בכל הגדלים. כמו ה-X5, ה-X3 וה-X6 גם ה-X1, האח הקטן במשפחה היה הראשון בקטגוריה שהפכה כיום לפופולארית ביותר. רק ששנתיים בלבד לאחר שהושק ב-2009 הוצג המתחרה שלו, האודי ה-Q3 שקלע טוב יותר לטעמם של הלקוחות בעיקר בכל הקשור לעיצוב ולתחושת הישיבה הגבוהה המתבקשת. הדור השני של ה-X1 שנחת כעת בארץ מבטיח לשנות זאת.

ב.מ.וו X1 החדש מתחיל בשיווק בישראל. נראה קצת כמו X5 ממוזער - יפה! צילום: ב.מ.וו
ב.מ.וו X1 החדש מתחיל בשיווק בישראל. נראה קצת כמו X5 ממוזער – יפה! צילום: ב.מ.וו

הוא מתבסס על פלטפורמת הנעה קדמית החדשה של החברה (UKL) המשותפת גם למיני ול-2 אקטיב טורר והוא הראשון מדגמי X של ב.מ.וו שאינו מבוסס על פלטפורמת הנעה אחורית. בהשוואה לדור הראשון (שהתבסס על פלטפורמת סדרה 3 הקודמת) הוא משיל כ-50 ק"ג תודות לשימוש בפלדה בחוזק מתיכה גבוה ובחלקי מרכב מאלומיניום.הוא גם גבוה ב-5.3 ס"מ (159.8 ס"מ) ורחב ב-2.3 ס"מ (182.1 ס"מ) ובעל חזות "בייבי X5" עם חרטום אגרסיבי הכולל יחידות תאורה גדולות ומחודדות, גריל עם צמד כליות ענקיות, פתחי אוורור בפגוש הקדמי, בתי גלגלים מודגשים ומגני סף מפלסטיק שחור סביב למרכב.

ב.מ.וו X1 החדש מתחיל בשיווק בישראל. גם עם סירה ברקע בשביל האמביאנס. צילום: ב.מ.וו
ב.מ.וו X1 החדש מתחיל בשיווק בישראל. גם עם סירה ברקע בשביל האמביאנס. צילום: ב.מ.וו

האורך (443.9 ס"מ) ובסיס הגלגלים (267 ס"מ) דווקא הצטמצמו ב-1.5 ס"מ ו-9 ס"מ בהתאמה, אבל תא הנוסעים מרווח מבעבר הודות לתצורת המנוע הרוחבית שתופסת פחות מקום מתא הנוסעים בהשוואה למנוע האורכי של הדגם הקודם. מרווח הרגליים במושב האחורי גדל ב-3.7 ס"מ או 6.6 ס"מ עם בחרתם בספסל אחורי מתכוון למרחק שיוצע כאופציה. כיוון המשען של כל אחד משלושת המושבים יוצע כסטנדרט. תא המטען גדל ב-85 ליטרים ל-505 ליטר ועד 1550 ליטר בקיפול שורות המושבים, אך הוא נטול גלגל רזרבי.

ב.מ.וו X1 החדש מתחיל בשיווק בישראל. מולטימדיה מעודכנת - נראה טוב. צילום: ב.מ.וו
ב.מ.וו X1 החדש מתחיל בשיווק בישראל. מולטימדיה מעודכנת – נראה טוב. צילום: ב.מ.וו

נהיגה ראשונה ב.מ.וו X1

נסיעת מבחן מרצדס GLA

בשלב ראשון ה-X1 יוצע עם צמד יחידות הנעה; 3 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר עם 136 כ"ס בגרסת 18i ו-2.0 ליטר עם 192 כ"ס ב-20i המשודכים לתיבת הילוכים עם אוטומטית עם 8 יחסים של איסין והנעה קדמית. מנועי הדיזל וגרסאות ההנעה הכפולה לא מוצעים בשלב ראשון.
"דלק מוטורס", יבואנית ב.מ.וו, נמנעה מלפרט את רשימת האבזור המלאה, אך צוין שהיא כוללת כסטנדרט כיוון חשמלי למושבים הקדמיים, תאורת לד מלאה עוקבת פניה, חלון שמש פנוראמי ואת מערכת ה-I-drive עם מסך התצוגה הקטן בגודל 6.5". מסך תצוגה בגודל 8.8" יוצע כאופציה בתוספת תשלום.
המחירים מתחילים ב-242 אלף שקלים לגרסת 18i הבסיסית ומהווים עליה של 11,000 שקלים לעומת הדגם הקודם ששווק בגרסת 20i הבכירה. גרסת 20i הנוכחית תתעלה 277 אלף שקלים המקרבים אותה מרחק נגיעה לאח הגדול ה-X3.

Check Also

JAECOO מביא את בשורת האורבני שטח החדשה!

JAECOO ששיווקו יחל בחודשים הקרובים , מביא בשורה לכל המצפים לרכב פנאי בעל ערך מוסף גם מעבר לכביש. עשיר בטכנולוגיות שיעזרו להכיר ולהגיע למחוזות חדשים

One comment

  1. למה לא לתת פרטים לפחות לגבי אמצעי המיגון האקטיביים? הם חשובים.

להגיב על חב לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

seven + 13 =