יום שני , 21 אוקטובר 2019
ראשי » חדשות » העתיד לפי ניסאן: יהיה מגניב
ניסאן xmotion
גלגלים בעיצוב כלי עבודה. פנים בעיצוב יפני. ניסאן XMOTION

העתיד לפי ניסאן: יהיה מגניב

תומר הדר

ניסאן חושפת בתערוכת דטרויט את ניסאן Xmotion – קונספט חדש המיועד לרמוז על מראהו הסופי של רכב כביש שטח שעשוי להחליף בעתיד את ניסאן רוג (rogue).

ה Xmotion מיועד להסעת שישה נוסעים בשלוש שורות מושבים באמצעים שניסאן מגדירה כ"שילוב בין תרבות יפאנית, עבודת כפיים מסורתית, שימושיות אמריקאית וטכנולוגיית מוביליות חכמה". אם אתם הבנתם למה הם מתכוונים, אנא ספרו גם לנו.

לדברי אלפונסו אלבייסה, סגן נשיא חטיבת העיצוב של ניסאן: "בקונספט Xmotion אנו חוקרים את הצד היותר מחוספס של המוביליות החכמה של ניסאן. הפרופורציות והעיצוב הם נועזים ומשתלבים בעקרונות עבודת הכפיים היפנית" (שוב, אם הבנתם למה הכוונה נשמח לשמוע).

ניסאן XMOTION
דלתות שנפתחות לצדדים מנוגדים ומקום לשישה נוסעים. מזל שיש קונסולה בגימור גשר עץ.

ועם זאת, למרות המלל, אין ספק שה Xmotion מגניב במיוחד: גלגלים יצוקים מאלומניום בעיצוב ידני שמדמה כלי עבודה, צמיגי שטח שיושבים על חישוקי ה21 אינץ', צמיגי שטח מלא ומה שניסאן מכנה "קופסת גג" לציוד הופכים את Xmotion לקונספט מדליק במיוחד שדי מרמז על חזרה של ניסאן לרכבי כביש שטח קשוחים – למי שזוכר למשל את X TRAIL המקורי שבהחלט יכל לנסוע בכיף בשטח טכני. בפנים, לפי ניסאן, תא הנוסעים מהווה מחווה לנופים יפאניים וכולל רמיזות, שימו לב, לנהר על הרצפה וקונסולה מרכזית המדמה גשר מעל לנהר. הקונסולה כוללת עץ ששולב בקונסולה בטכניקה שביפן מכנית "קאנאוואטסוגי" שלקוח, שימו לב, מטכניקת בניית מקדשים יפאניים. נשבעים לכם. על הפונקציות השונות, למרבה המזל, לא שולטים בטכניקת עיבוד עץ עתיקה אלא דווקא באמצעות מערכת המסוגלת "לקרוא" תנועות ידיים ועיניים.  

 

צפו גם בזה

toyota rav-4 phev - יותר כוח ועם טווח חשמלי של עשרות קילומטרים. טויוטה ראב 4 מתחברת לשקע החשמל. צילום: טויוטה

טויוטה ראב-4 עכשיו גם PHEV

גרסה היברידית נטענה צפויה להיחשף בחודש הבא. האם זו תחזיר את טויוטה ראב-4 למדרגת מיסוי נמוכה יותר אצלנו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

one × 3 =