תומר הדר
חטיבתה האמריקאית של קרייזלר מדווחת על מספר ריקולים גדולים, למספר נרחב של דגמים. כך מודיעה היצרנית. לפי קרייזלר, החברה גילתה חשד לכשל בכריות האוויר של כ-4.3 מיליון רכבים שנמכרו במהלך השנים האחרונות בארה"ב.
מדובר ברכבים שבכרית האוויר המותקנת בצד הנוסע שלהם מותקן מנגנון ניפוח מתוצרת TAKATA היפאנית. המנגנון עלול, בתנאי קיצון, לסבול מכשל הגורם לחדירת לחות אל מנגנון הניפוח, שמעצימה את עוצמת הפיצוץ הגורם לפתיחת הכרית. המשמעות, במקרים כאלה, היא פגיעה בפני הנהג ואף מוות במקרי קיצון.

רשימת הדגמים כוללת רכבי כביש שטח רבים – שחלקם, יש להדגיש, נוסעים גם בכבישי ישראל לאחר שהגיעו ארצה ביבוא אישי. בין הדגמים נמנים רכב הכביש שטח קרייזלר אספן (מן השנים 2007 עד 2009). טנדר דודג' דאקוטה (מן השנים 2005 עד 2011), רכב השטח דודג' דוראנגו (מן השנים 2004 עד 2009) והטנדרים דודג' ראם 1500, 2500 ו-3500, כמו גם דודג' ראם 4500 ו-5500, כולם מן השנים 2005 עד 2010.

בנוסף גם ג'יפ רנגלר, משנות היצור 2007 עד 2012 יזומן לריקול, כמו גם טנדר מיצובישי ריידר. בנוסף מודיעה קרייזלר על ריקול לג'יפ צ'רוקי מודל 2016, להחלפה של הציריות האחוריות, שעלולות להתעוות בשעת מאמץ.