יום שלישי , 26 מאי 2020
ראשי » חדשות » לנד רובר דיפנדר האחרון ירד מפס הייצור
לנד רובר דיפנדר האחרון יורד מפס היצור. עם גוון הצבע הקלאסי הוא האחרון בשושלת ראויה. צילום: לנד רובר
לנד רובר דיפנדר האחרון יורד מפס היצור. עם גוון הצבע הקלאסי הוא האחרון בשושלת ראויה. צילום: לנד רובר

לנד רובר דיפנדר האחרון ירד מפס הייצור


 ניר בן זקן
68 שנים לאחר שנולד לאוויר העולם, אחד מהסמלים הגדולים של בריטניה ומי שהפך ברבות השנים לאחד מהאייקונים הנחשקים ביותר בקרב רכבי השטח, כבר לא מיוצר עוד. דיפנדר ה-2,016,933 הוא האחרון לצאת משערי המפעל ההיסטורי בסוליהול בסוף השבוע, לפני שלנד רובר הורידה את השאלטר.

לנד רובר דיפנדר האחרון יורד מפס היצור. עם גוון הצבע הקלאסי הוא האחרון בשושלת ראויה. צילום: לנד רובר
לנד רובר דיפנדר האחרון יורד מפס היצור. עם גוון הצבע הקלאסי הוא האחרון בשושלת ראויה. צילום: לנד רובר

ליצרנית רכבי השטח הבריטית זה היה ברור שדיפנדר בתצורתו הנוכחית, מהדגמים הוותיקים ביותר בעולם הרכב, כבר לא יכול לעמוד בתקני הזיהום והבטיחות שהולכים ומחמירים. גם פס הייצור שרובו המתבסס על עבודת יד של כ-500 עובדים ו-7 רובוטים בלבד (בהשוואה ל-328 רובוטים לריינג רובר המודרני), משך העבודה הארוך (56 שעות ליחידה לעומת 48 שעות לדיסקברי ספורט למשל) וקצב ייצור של כ-100 יחידות ביום (בהשוואה ל-1000 יחידות של יגואר XE המורכבת בסמוך) הפכו את המשך הייצור ללא כלכלי. למרות זאת, מאז הצהירה החברה על הפסקת הייצור, הביקושים לדיפנדר זינקו בכ-20 אחוזים ואילצו את לנד רובר להאריך את הייצור בחודש נוסף מעבר לתכנון המקורי. מחליף טרם נראה באופק.

לנד רובר דיפנדר האחרון יורד מפס היצור. עם גוון הצבע הקלאסי הוא האחרון בשושלת ראויה. צילום: לנד רובר
לנד רובר דיפנדר האחרון יורד מפס היצור. עם גוון הצבע הקלאסי הוא האחרון בשושלת ראויה. צילום: לנד רובר

צפו גם בזה

מבחני ריסוק חדשים מאזדה

Euro NCAP מעדכנת את דירוג הבטיחות

כמדי שנתיים NCAP מעלה את רף הדרישות הבטיחותיות בהתאם לפיתוחים הטכנולוגיים. צפו לראות פחות כוכבים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

one × two =