יום שישי , 26 אפריל 2024

לקראת דקאר 2012

אם יש משהו אשר כבר ניכר בשלבים שלפני התחרות – הוא העדרה של פולקסוואגן. מי ששלטה בראלי דקאר בשנים האחרונות, נטשה את הזירה ועזבה את הדיונות של דרום אמריקה לטובת קטעי הדירוג של זירת הראלי העולמית. פולקסוואגן פולו WRC החליף את הרייס טוארג של המדבריות. ואם יש משהו שמלמד על מגמה עולמית – זהו אחד הסימנים הבולטים שבהם. הסתלקותה של פולקסוואגן – יחד עם צבר הכוכבים שנהגו עבורה – הותירה את הזירה פתוחה למיני אשר הופכת בין לילה למועדפת לסחוף את הניצחון של הדאקר ב-2012. מצד שני זה גם הופך א המיני קאנטרימן החביבות לדמות האפלה בתור הקבוצה הממומנת ביותר של הראלי.

לצידה תמצאו צוותים וקבוצות רבות – בקטגוריות רבות – ובהם גם הצוות "שלנו" רז היימן והלל סגל מצוות נגב ליוגב – להם נאחל הצלחה מכל הלב ושיחזרו עם פסל מוזהב וסיפורים טובים. יחד איתם בולטת מגמה של טנדרים רבים, רשמיים למחצה אשר נוהגים בהם כוכבים ונהגים מיומנים ביותר. טויוטה מציבה קבוצה של היילקסים מונעים במנועי לקסוס V8 חזקים. קבוצת "אובר דרייב" שבדרך כלל מריצה טנדרים של ניסאן, העבירה את המשקל לטנדר של טוארג – ככל הנראה על הבסיס הקודם. משפחת  וואן לון חוזרת גם השנה עם מיצובישי לאנסר מעוררת תאוות מצערת קשה לשליטה.

אחת הכניסות המרתקות הוא של ריינג' רובר איווק. לפחות במראה. הכלי שפותח בסדנה אנגלית (כמובן) מונע במנוע דיזל 3.0ל' של ב.מ.וו המפיק כמעט 300 כ"ס ו-65 קג"מ, התיבה ZF  ונשען על שלדת צינורות. לא משהו שהיינו מגרשים מהחניה. האיווק הזה מיועד – יחד עם כמה באולרים שנעדרים השנה – להתחרות בראלי דקאר של 2013.

בראשון לינואר הם יצאו שוב לדרך – נאחל לכולם הצלחה ולנו צפיה מהנה ומרתקת בהרפתקה הגדולה ביותר שיש.

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

fourteen + 15 =