תומר הדר
ענף הרכב צועד בכיוון שנת שיא: מתחילת השנה ועד תום חודש מאי נמסרו בארץ 139,061 מכוניות חדשות-נתון שיא של כל הזמנים. בשנה שעברה, שנה שנחשבה בפני עצמה לשנת שיא, נמסרו בחמשת חודשי השנה הראשונים 118,437 מכוניות חדשות. בחודש מאי לבדו נמסרו בארץ 25,527 מכוניות חדשות.

מניתוח נתוני המסירות עולה כי יונדאי מובילה את השוק עד כה עם 20,080 מכוניות שנמסרו מתחילת השנה. במקום השני ניצבת קיה – החברה האחות מקוריאה – עם 17,334 מסירות מתחילת השנה. ואילו במקום השלישי ניצבת טויוטה, עם 15,067 מסירות בחמשת החודשים הראשונים של 2016. במקום הרביעי נמצא מותג אירופי ראשון: סקודה, עם 10,376 מסירות ואילו במקום החמישי נמצאת מאזדה, עם 7,518 מסירות.
אחד הנתונים הבולטים העולים מטבלת המסירות מתייחס לזינוק המטאורי במסירותיהם של רכבי שטח ורכבי כביש שטח. לשם המחשה: בחמשת חודשיה הראשונים של שנת 2015 נמסרו בישראל "רק" 18,832 רכבי שטח וכביש שטח, אך בחמשת חודשיה הראשונים של השנה הנוכחית זינק מספר רכבי השטח והכביש שטח שנמסרו ל-32,256 יחידות.

ביונדאי, לדוגמה, נמסרו בשנה שעברה מינואר עד מאי 2,404 רכבי כביש שטח. בחמשת חודשיה הראשונים של 2016 זינק מספר רכבי הכביש שטח של יונדאי שנמסרו ל-6,618 מסירות. בקיה נמסרו אשתקד בחמשת החודשים הראשונים 4,866 רכבי כביש שטח. השנה עלה מספר המסירות של רכבי הכביש שטח של קיה ל-6,601 יחידות. בטויוטה עלה מספר המסירות של רכבי השטח והכביש שטח מ-1,236 יחידות ל-2,071 יחידות.

גם מותגי רכב התלויים לחלוטין במסירות של רכבי שטח יכולים לישון בשקט: בלנד רובר, שמייבאת רק רכבי שטח וכביש שטח (מחיר המתחיל מכ-330 אלפי שקלים) מסרו בשנה שעברה בחמשת החודשים הראשונים רק 79 רכבים, השנה זינקו המסירות של רכבי לנד רובר ל-186 יחידות.